Πληθαίνουν οι καταγγελίες και τα παράπονα κατά της Infocredit (phts)

Ολοένα και περισσότεροι Κύπριοι πέφτουν θύματα ενοχλήσεων με SMS και τηλέφωνα από την εταιρεία που διαφημίζει υπηρεσίες «ανάκτησης χρεών» και όχι μόνο


Της Αλεξίας Καφετζή

Αν έχετε κάποιο καθυστερημένο λογαριασμό σε εταιρεία τηλεπικοινωνιών ή σε τράπεζα τότε είναι πολύ πιθανό να έχετε δεχτεί τηλεφώνημα ή SMS εσείς ή ακόμη και συγγενείς σας από μία εταιρεία με την επωνυμία Infocredit, η οποία σας καλεί να εξοφλήσετε την οφειλή σας. Η «24» και το 24h.com.cy έχει δεχτεί πολλές καταγγελίες και παράπονα από καταναλωτές που ενοχλήθηκαν από τη συγκεκριμένη εταιρεία, ενώ οι οφειλές τους αφορούν άλλες εταιρείες.

Η «24» ερεύνησε το θέμα της Infocredit, η οποία διαφημίζει στην ιστοσελίδα της ότι προσφέρει υπηρεσίες είσπραξης χρεών, κάτι το οποίο δεν επιτρέπεται από τη νομοθεσία.

Συγκεκριμένα, ο νόμος αναφέρει ότι η μοναδική περίπτωση στην οποία μπορεί να γίνει εκχώρηση χρέους αφορά δικηγορικές εταιρείες, οι οποίες αναλαμβάνουν να έρθουν σε συμφωνία με τους οφειλέτες και σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπονται οι εν λόγω ενέργειες από ιδιωτικές εταιρείες.

Στα SMS και στα τηλέφωνα που κάνει η Infocredit, μάλιστα, αρχικά δεν αναφέρεται για ποιο λόγο προσπαθούν να επικοινωνήσουν με τον καταναλωτή, ενώ συνεχίζουν να στέλνουν μηνύματα επί μέρες προκειμένου να έρθουν σε επαφή. Η συμπεριφορά τους γίνεται άκρως ενοχλητική όταν αρχίζουν και ενοχλούν συγγενικά πρόσωπα ή συναδέλφους στον χώρο εργασίας, προκειμένου να ζητήσουν στοιχεία επικοινωνίας του αρχικού προσώπου σε περίπτωση που δεν τους απαντήσει.

Το πρώτο SMS που στέλνει η εταιρεία δεν αναφέρει ποτέ το λόγο για τον οποίο εστάλη

Ερευνώντας την ιστοσελίδα της Infocredit, μάλιστα, διαπιστώσαμε άκρως ανησυχητικά σημεία, καθώς η εταιρεία διαφημίζει ότι προσφέρει υπηρεσίες πρόσβασης σε βάση δεδομένων στην οποία καταχωρεί πρόσωπα που εμφανίζονται να έχουν οφειλές σε εταιρείες ή τράπεζες, δημιουργώντας έτσι μία δική τους «blacklist», στην οποία προσφέρουν πρόσβαση επί πληρωμή.

Μάλιστα, αναφέρεται επί λέξη ότι οι παρεχόμενες πληροφορίες έχουν στόχο μεταξύ άλλων την αποφυγή χρονοβόρων διαδικασιών για ανάκτηση χρεών που επιφέρουν περαιτέρω οικονομική δυσμένεια στο πιστωτή και την περιθωριοποίηση των επισφαλών χρεωστών.

Στην προσπάθεια μας να διαπιστώσουμε κατά πόσο νομιμοποιούνται να πράττουν κάτι τέτοιο, δηλαδή να τηρούν βάση δεδομένων με πρόσωπα που έχουν οφειλές και να δίνουν πρόσβαση σε αυτή τη βάση δεδομένων έναντι αμοιβής, μιλήσαμε με εγκριτούς νομικούς. Η απάντηση ήταν ξεκάθαρη: «Δεν μπορεί ο οποιοσδήποτε να δίνει άδεια σε οποιονδήποτε για να κάνει χρήση ονόματος, αριθμού ταυτότητας, τηλεφώνου ή άλλων προσωπικών στοιχείων. Δεν υπάρχει καμία νομοθεσία που να επιτρέπει τέτοιο πράγμα».

Το δεύτερο SMS γίνεται πλέον πιο ξεκάθαρο, εφόσον ο καταναλωτής δεν έχει επικοινωνήσει με την Infocredit

Επιπλέον, η Infocredit προσπαθεί να έρθει σε επικοινωνία με εταιρείες, δικηγορικά γραφεία και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα προκειμένου να τους προσφέρει πρόσβαση στην βάση δεδομένων, την οποία όπως διαφημίζει στην ιστοσελίδα fccb.com.cy με την επωνυμία First Cyprus Credit Bureau έχει συστήσει με την συνεργασία του Κυπριακού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.

Όσον αφορά το νομικό πλαίσιο κάτω από το οποίο λειτουργεί η Infocredit, οι εξηγήσεις που δίνει στην ιστοσελίδα είναι εντελώς ασαφείς και δύσκολο να γίνουν κατανοητές από απλούς καταναλωτές, των οποίων η φήμη έχει πληγεί από την συμπερίληψή τους στη συγκεκριμένη βάση δεδομένων.

Η «24» επικοινώνησε με το γραφείο της Επιτρόπου Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, κ. Ειρήνη Λοϊζίδου Νικολαΐδου, προκειμένου να διαπιστώσει εάν έχουν γίνει κι επίσημα καταγγελίες και παράπονα πολιτών για τις ενοχλήσεις της Infocredit. Η Επίτροπος επιβεβαίωσε ότι έχει λάβει κι εκείνη παράπονα και βρίσκονται στο στάδιο της διερεύνησης.

Αναμφισβήτητα πρόκειται για ένα θέμα που απασχολεί πολλούς Κύπριους που έχουν πέσει θύματα τέτοιων ενοχλήσεων από την εταιρεία Infocredit. Μάλιστα, παρόλο που η εταιρεία ενοχλεί τους καταναλωτές όλες τις ώρες, όταν η «24» προσπάθησε να επικοινωνήσει απευθείας με κάποιον υπεύθυνο της εταιρείας, το μεσημέρι της Παρασκευής σε εργάσιμη ώρα, δεν καταφέραμε να συνδεθούμε ούτε καν με την τηλεφωνήτρια.

Η «24» ανοίγει το θέμα σήμερα με το ρεπορτάζ της και θα συνεχίσουμε την έρευνά μας και τις επόμενες εβδομάδες με επώνυμες και ανώνυμες καταγγελίες απλών Κυπρίων και ελπίζουμε να έχουμε και την επίσημη απάντηση της εταιρείας.

  • chara

    Τα πάντα γίνονται σ’αυτόν τον τόπο.Εδώ διάβασα σε εφημερίδα της Δημοκρατίας ότι επεβλήθηκε πρόστιμο 20.000 ευρώ σε κάποιαν εταιρεία που πουλά χρυσαφικά από ιδιωτικό κανάλι και δυστυχώς εξακολουθεί να δείχνει την εν λόγω εταιρεία.Τι να πω