ΥΠΠ: Πειθαρχική έρευνα εναντίον του εκπαιδευτικού για τον θάνατο του 10χρονου

Πειθαρχική έρευνα εναντίον του εκπαιδευτικού που είχε την ευθύνη της οργάνωσης και διοίκησης του Τμήματος κατά την ώρα του μαθήματος στο δημοτικό σχολείο του Αλεθρικού, όπου ο άτυχος 10χρονος μαθητής Σταύρος Γιωργαλλής τραυματίστηκε, διέταξε ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Κώστας Χαμπιαούρης.

Σε διάσκεψη Τύπου νωρίς το απόγευμα και απαντώντας σε σχετικές ερωτήσει ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι ο εν λόγω εκπαιδευτικός θα παραμείνει στη θέση του και η πειθαρχική έρευνα αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος της άλλης εβδομάδας. Στο παρόν στάδιο η πειθαρχική θα αφορά ένα άτομο αλλά αν ο ερευνών λειτουργός διαπιστώσει ότι πρέπει να πάρει καταθέσεις από άλλα άτομα και ότι έχουν κι άλλοι ευθύνες μπορεί να προχωρήσει, σημείωσε. «Πρέπει να τονίσουμε ότι είναι έρευνα που γίνεται. Ο εκπαιδευτικός δεν είναι ένοχος, να το ξεκαθαρίσουμε».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Χαμπιαούρης είπε ότι εάν προκύψει ανάγκη να απομακρυνθεί ο εκπαιδευτικός, θα γίνει, «προς το παρόν δεν υπάρχει τέτοια ανάγκη. Να είστε σίγουροι ότι αυτό που έχουμε υποσχεθεί θα το κάνουμε. Θα γίνει αντικειμενική έρευνα και θα βγει στο φως της δημοσιότητας η καθαρή εικόνας του πώς έχει συμβεί στο περιστατικό που είναι και το καλύτερο μνημόσυνο γι’ αυτό το παιδί».

Στην ερώτηση εάν ο εν λόγω εκπαιδευτικός ήταν παρών κατά την στιγμή του ατυχήματος, απάντησε ότι «εξ’ όσων δηλώνει ο ίδιος, ναι».

Ερωτηθείς εάν οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί στο σχολείο ακολούθησαν το πρωτόκολλο, ο Υπουργός είπε ότι αυτό θα φανεί από την πειθαρχική έρευνα.

Στην αρχική του δήλωση ο κ. Χαμπιαούρης είπε ότι «από τα ευρήματα του πορίσματος (της διοικητικής έρευνας) προκύπτει ότι επιβάλλεται η διεξαγωγή πειθαρχικής έρευνας για τον εκπαιδευτικό που είχε την ευθύνη της οργάνωσης και διοίκησης του τμήματος κατά την ώρα του μαθήματος».

Η φύση της υπόθεσης είναι τέτοια, πρόσθεσε, που ο περαιτέρω σχολιασμός της έκθεσης, στην παρούσα φάση, δεν ενδείκνυται, αφού θα πρέπει να αφεθεί η όλη διαδικασία να ολοκληρωθεί απρόσκοπτα.

«Τονίζω εμφαντικά για ακόμη μία φορά ότι τα θέματα ασφάλειας και υγείας στα σχολεία μας αποτελούν πρώτη προτεραιότητα για το Υπουργείο και την Κυβέρνηση και προς αυτή την κατεύθυνση, το αμέσως επόμενο διάστημα θα κινηθούμε για περαιτέρω ενίσχυση των τομέων αυτών».

Αρχές Ιουνίου συνάντηση με την ΠΟΕΔ και όλους τους φορείς

Κληθείς να σχολιάσει την σημερινή ανακοίνωση της ΠΟΕΔ, ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι αναχωρεί για το εξωτερικό σε δύο ημέρες και θα επιστρέψει τέλος του μηνός κι αυτό το ήξερε η οργάνωση των δασκάλων που ζήτησε συνάντηση μαζί του την ερχόμενη Δευτέρα. Θα συναντηθεί, πρόσθεσε, μετά την επιστροφή του και με την ΠΟΕΔ και με τους οργανωμένους γονείς και με τους φορείς που έχουν λόγο σε θέματα ασφάλειας και υγείας των παιδιών μας.

Η συνάντηση, ανέφερε, προγραμματίστηκε για αρχές Ιουνίου και επικεφαλής της ομάδας που θα συντονίσει την όλη διαδικασία είναι ο Διευθυντής Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Ηλίας Μαρκάτζης, ο οποίος είναι υπεύθυνος και του γραφείου ασφάλειας και υγείας του ΥΠΠ.

Ερωτηθείς εάν θεωρεί ότι πρέπει να ληφθούν επιπρόσθετα μέτρα για την ασφάλεια των μαθητών στα σχολεία και αν υπάρχουν ελλείψεις σε αυτόν τον τομέα, ο Κώστας Χαμπιαούρης είπε ότι «λαμβάνονται μέτρα, υπάρχουν πρωτόκολλά, ήταν ένα ατυχές συμβάν, πάντοτε υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Θα τα δούμε όλα μέσα από την συζήτηση, τον διάλογο που θα ακολουθήσει. Εκεί όπου χρειάζεται να κάνουμε βελτιωτικές κινήσεις θα τις κάνουμε».

Ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι δεν πρέπει να περάσει ο πανικός, «ότι τα σχολεία μας είναι ξέφραγο αμπέλι και ότι τα παιδιά μας κινδυνεύουν. Ατυχήματα θα συμβαίνουν όποια μέτρα κι αν λάβουμε. Αυτό που έχει σημασία είναι να βλέπουμε πού υπάρχουν αδυναμίες, να είμαστε ειλικρινείς απέναντι στα παιδιά και στους εαυτούς μας, να κάνουμε βελτιωτικές κινήσεις και είμαι σίγουρος ότι σταδιακά θα βελτιώσουμε πολύ περισσότερο τις υφιστάμενες διαδικασίες που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια και την υγεία των παιδιών».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε ότι ο καθένας πρέπει να έχει συναίσθηση της ευθύνης που έχει στο ρόλο που αναλαμβάνει εντός της σχολικής μονάδας, είτε είναι εκπαιδευτικός, είτε σχολικές εφορίες, είτε τεχνικές υπηρεσίες, είτε «το σύστημα το ίδιο. Οφείλουμε στα παιδιά μας ό,τι καλύτερο».

Πηγή: ΚΥΠΕ