Οφειλόμενα τέλη 17,5 εκ.ευρώ για άδειες κυκλοφορίας

Τα οφειλόμενα τέλη για τα πέραν των 42.000 διαγραμμένα οχήματα, η διαγραφή των οφειλών στις περιπτώσεις που αυτά ήταν ακινητοποιημένα και η είσπραξη των τελών στις άλλες περιπτώσεις απασχόλησε τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Συγκοινωνιών που θα διαμορφώσει την τελική της εισήγηση μετά τη συνεδρία της ερχόμενης εβδομάδας κατά την οποία θα ενημερωθεί για τον τρόπο με τον οποίο θα καταστεί δυνατή η διαγραφή των οφειλομένων τελών.

Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Συγκοινωνιών Αντώνης Αντωνίου  δήλωσε μετά τη συνεδρία ότι η Επιτροπή εξέτασε τα προβλήματα που διαπιστώνονται σε σχέση με τα ακινητοποιημένα οχήματα.

Υπενθυμίζοντας ότι με βάση τη  νομοθεσία που ισχύει από το 2006 μετά την πάροδο 3 ετών από την τελευταία ανανέωση της άδειας κυκλοφορίας ακυρώνεται η εγγραφή του μηχανοκινήτου, ενώ ο έφορος μηχανοκινήτων οχημάτων λαμβάνει δικαστικά μέτρα για την είσπραξη των οφειλομένων τελών ως αστικό χρέος προς τη Δημοκρατία, ο κ. Αντωνίου είπε ότι το Τμήμα Οδικών Μεταφορών το 2010  έστειλε 20.224 επιστολές σε ιδιοκτήτες οχημάτων των όποιων δεν ανανεώθηκαν οι άδειες κυκλοφορίας για τρία συνεχή χρόνια και εκκρεμεί η αποστολή άλλων 22.000 επιστολών για το 2011.

Ανέφερε το σύνολο του ποσού που έπρεπε να εισπραχθεί από τα τέλη αυτά ανέρχεται στα 17,5 εκατομμύρια ευρώ.

Λέγοντας ότι μετά τις διαμαρτυρίες ιδιοκτητών οι  οποίοι ισχυρίζονται ότι τα οχήματα ήταν ακινητοποιημένα ή είχαν δοθεί για εξαρτήματα, εξήγησε ότι η γνωμάτευση της νομικής υπηρεσίας είναι ότι μπορεί να εξετασθεί η κάθε περίπτωση και εφόσον αποδειχθεί ότι το αυτοκίνητο ήταν όντως ακινητοποιημένο να διαγραφεί το οφειλόμενο τέλος.

Ο κ. Αντωνίου είπε πως η Επιτροπή μετά τη συζήτηση εισηγείται όπως δοθεί στον Έφορο Μηχανοκίνητων Οχημάτων η εξουσία να μην εισπράττει τα οφειλόμενα τέλη όταν του υποβληθεί ενόρκως βεβαίωση από τον ιδιοκτήτη ότι το όχημα ήταν ακινητοποιημένο.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Συγκοινωνιών τόνισε πως εφόσον διαπιστωθεί πως η ένορκος δήλωση είναι ψευδής, ο ιδιοκτήτης που προέβη στη ψευδή δήλωση θα διώκεται ποινικά  και θα πληρώνει πρόστιμο.

Είπε ακόμα ότι στην ερχόμενη συνεδρία θα εξετασθεί το πρόβλημα υπό την οπτική της διάταξης του νόμου που προβλέπει ότι εξουσία διαγραφής οφειλομένων τελών έχει μόνο το Υπουργικό Συμβούλιο.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Ανδρέας Μιχαηλίδης παρατηρώντας πως παρόλο που η άγνοια του νόμου δεν δικαιολογείται, ανέφερε ότι σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να γίνει ρύθμιση ώστε οι αληθείς περιπτώσεις να εξαιρούνται από την καταβολή των τελών.

Είπε ακόμα πως εγείρεται το ερώτημα για την εκκρεμότητα της είσπραξης των 17,5 εκατομμυρίων στα οποία αντιστοιχούν να ανείσπραχτα τέλη, προσθέτοντας πως “θα πρέπει να εξευρεθεί τρόπος να εισπραχθεί το μέγιστο δυνατό ποσό, για αυτό και αναμένουμε ενημέρωση από το αρμόδιο Τμήμα ενημέρωση για τον τρόπο με τον οποίο προτίθεται να δώσει οριστική λύση στο θέμα”.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Ανδρέας Φακοντής  ανέφερε ότι 650.000 οχήματα ήταν εγγεγραμμένα και κυκλοφορούν στους δρόμους της Κύπρου εκ των οποίων 43.000 δεν έχουν ανανεώσει την άδεια κυκλοφορίας τους τα τελευταία τρία χρόνια και βάσει του νόμου έχουν διαγραφεί.

Για επανεγγραφή του οχήματος  απαιτείται η καταβολή των οφειλομένων και το ποσό εγγραφής είπε ο κ. Φακοντής, αναφέροντας ότι για τις αποδεδειγμένα δικαιολογημένες περιπτώσεις μη καταβολής των τελών “άνοιξε παράθυρο” κατά τρόπο που να μπορεί να διαγραφεί η οφειλή.