Φθηνότερα έπρεπε να ήταν τα καύσιμα

«Το κράτος που εισπράττει τεράστια ποσά από τους φόρους που επιβάλλει απέτυχε είτε άμεσα με τον έλεγχο της σωστής και δίκαιης διαμόρφωσης των τιμών, είτε έμμεσα με την αποτελεσματική λειτουργία των θεσμών του και κυρίως της ΕΠΑ για την τιμωρία όσων έχουν ευθύνη και την αποτροπή της εξαπάτησης με τη λήψη προς τούτο μέτρων», αναφέρεται.

Η Ενωση καταγγέλλει επίσης ότι την περίοδο αυτή που για πολλοστή και επαναλαμβανόμενη φορά οι μειώσεις είναι από τα 126 δολάρια στα 96 δολάρια της διεθνούς τιμής του πετρελαίου ανά βαρέλι, ούτε χρονικά αλλά ούτε και ποσοτικά ακολουθήθηκαν οι μειώσεις.

«Ετσι, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, που είμαστε σε θέση να κατέχουμε, οι διαφορές των τιμών από αυτές που έπρεπε να ήσαν κυμαίνονται από 4-6 σεντ ανά λίτρο η δε καθυστέρηση στην προσαρμογή από 4-5 ημέρες. Οι πιο καθυστερημένες προσαρμογές όπως και οι πιο ψηλές διαφορές στις τιμές είναι στην Πάφο, με ένοχους τα τρία τέταρτα των πρατηρίων  και στην Αμμόχωστο το 60%, με τη Λεμεσό στο 50%  και οι μικρότερες διαφορές σε Λάρνακα 19% και Λευκωσία 11%», αναφέρεται.

Προστίθεται ότι με βάση τις πιο πάνω διαφορές, το ετήσιο χαράτσι που αναγκάζονται παράνομα οι καταναλωτές να πληρώνουν, ανέρχεται στα 150-200 ευρώ ανά αυτοκίνητο. Η Παγκύπρια Ενωση Καταναλωτών και Ποιότητας Ζωής καλεί την Επιτροπή Εμπορίου της Βουλής να εγγράψει ως επείγον το θέμα προς συζήτηση, αλλά και με έγνοια τη φορά αυτή να βρεθεί αποτελεσματικός μηχανισμός για την επίλυση του προβλήματος.

Καλεί παράλληλα τον Υπουργό Εμπορίου να δώσει οδηγίες στην ειδική Συμβουλευτική Επιτροπή που λειτουργεί στο Υπουργείο να υπολογίζει και να ανακοινώνει σε εβδομαδιαία βάση ενδεικτικές τιμές καυσίμων και ημερομηνίες προσαρμογής.