Θετικός ο κόσμος στη χρήση λεωφορείων

Την πρόθεση του κόμματός του εξέφρασε ο Γενικός Γραμματέας του ΑΚΕΛ, Άντρος Κυπριανού, να συμβάλει στο να εξετασθούν με κατανόηση τα προβλήματα που ετέθησαν σήμερα υπ` όψη του από αντιπροσωπεία της Εταιρείας Μεταφοράς Επιβατών Λεμεσού (ΕΜΕΛ), σε μιαν προσπάθεια αυτά να επιλυθούν, δίχως να γίνεται κατάχρηση των οποιωνδήποτε δικαιωμάτων και βάσει της σχετικής Συμβάσεως η οποία έχει υπογραφεί.

Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του ο κ. Κυπριανού, μετά τη συνάντηση που είχε, στα κεντρικά γραφεία του ΑΚΕΛ, στη Λευκωσία, με αντιπροσωπεία της ΕΜΕΛ υπό τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Γιώργο Κυριάκου, ζήτησε από την Εταιρεία να του αποστείλει έγγραφο με τα πιο σημαντικά από τα ζητήματα που τους απασχολούν.

“Έχω δεσμευθεί”, δήλωσε ο κ. Κυπριανού, “ότι θα αναλάβω πρωτοβουλία προς την κατεύθυνση του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων, σε μιαν προσπάθεια να συμβάλουμε στην προώθηση και επίλυση αυτών των προβλημάτων”.

Εκ μέρους της ΕΜΕΛ, ο κ. Κυριάκου εξέφρασε “ικανοποίηση και ευχαριστίες προς τον ΓΓ του ΑΚΕΛ για τη συνάντηση, η οποία”, όπως είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, “ήταν μεστή, περιεκτική και παραγωγική”.

“Είχαμε σήμερα”, είπε ο κ. Κυπριανού, “συνάντηση με την Εταιρεία Μεταφοράς Επιβατών Λεμεσού, κατά τη διάρκεια της οποίας μου δόθηκε η ευκαιρία να ακούσω από τους ιδίους για τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν”.

“Θα επαναλάβω”, συνέχισε, “τη θέση αρχής, την οποία ως ΑΚΕΛ έχουμε διατυπώσει κατ` επανάληψη, ότι η δημιουργία αυτού του συστήματος από την Κυβέρνηση του Δημήτρη Χριστόφια συνιστά ένα σημαντικό βήμα μπροστά στην προσπάθεια αντιμετώπισης των κυκλοφοριακών προβλημάτων του τόπου και το θεωρούμε ως ένα σημαντικό επίτευγμα”.

“Η έκκληση, λοιπόν, που απευθύνουμε προς όλες τις κατευθύνσεις, προς το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων, προς τους λειτουργούς του Υπουργείου και προς τις ίδιες τις εταιρείες”, είπε ο ΓΓ του ΑΚΕΛ, “είναι να δούμε πως συνεργαζόμαστε όλοι, για να βοηθήσουμε το σύστημα αυτό να ξεπεράσει τις όποιες δυσκολίες αντιμετωπίζει στα πρώτα στάδια υλοποίησής του, έτσι ώστε να καταστεί ισχυρό και να εξυπηρετήσει το ρόλο και το λόγο για τους οποίους έχει δημιουργηθεί, δηλαδή να διευκολύνει τους ανθρώπους που θέλουν να μετακινηθούν, με τις καλύτερες δυνατές συνθήκες”.

“Άκουσα με πολύ μεγάλη ικανοποίηση”, δήλωσε ο κ. Κυπριανού, “ότι άρχισε να αποδίδει το σύστημα, υπάρχουν ωστόσο προβλήματα και μου έχει λεχθεί ότι αυτά τα προβλήματα αντιμετωπίζουν και η ΕΜΕΛ και άλλες αντίστοιχες εταιρείες”.

“Αυτά τα προβλήματα”, πρόσθεσε, “πρέπει να τα ιδούμε με κατανόηση και σε μιαν προσπάθεια να επιλυθούν, δίχως να γίνεται κατάχρηση των οποιωνδήποτε δικαιωμάτων και πάνω στη σωστή βάση της Σύμβασης η οποία έχει υπογραφεί”.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΜΕΛ δήλωσε ότι ο κ. Κυπριανού άκουσε με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και προσοχή τις τοποθετήσεις τους, “οι οποίες εδράζονταν σε τρεις πυλώνες”.

“Ο πρώτος πυλώνας”, είπε ο κ. Κυριάκου, “είναι ότι η επιβατική κίνηση στη Λεμεσό, κατά τα τελευταία δύο έτη, έχει υπερ-τριπλασιασθεί, παρά το ότι ακόμα δεν έχουμε πλησιάσει τους στόχους της οκταετίας και δεκαετίας, όμως τα αποτελέσματα είναι καλύτερα από αυτά που θα μπορούσαμε να φαντασθούμε πριν δύο έτη και από αυτά ίσως που θα μπορούσε να φαντασθεί ο κόσμος”.

Ως προς το δεύτερο πυλώνα, είπε ο κ. Κυριάκου, έγινε “αρκετή συζήτηση πάνω στα ζητήματα των υποδομών, που αποτελούν βασικά συστατικά στην επιχειρηματολογία των συγκοινωνιών για να πεισθούν καινούργιοι επιβάτες να προτιμήσουν τα λεωφορεία”.

“Στον όρο υποδομές”, συνέχισε ο κ. Κυριάκου, “βάζουμε τα στέγαστρα, τους σταθμούς μετεπιβίβασης, τα αμαξοστάσια και τα μηχανουργεία”.

“Αντιλαμβανόμαστε, βέβαια”, δήλωσε ο κ. Κυριάκου, “τις πολύ κρίσιμες και δύσκολες ώρες που περνά ο τόπος, όμως θεωρούμε ότι οι συγκοινωνίες, ακόμα και σε τέτοιες εποχές, έχουν ένα ρόλο να παίξουν και, επομένως, ακόμα και αν ένα πρόγραμμα δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί κατά εκατόν τοις εκατόν, θεωρούμε ότι θα έπρεπε να είχαμε επιτύχει κάτι περισσότερο”.

“Ο τρίτος πυλώνας”, όπως ανέφερε ο κ. Κυριάκου, “είναι το κομμάτι των προβλημάτων και θεωρούμε ότι η επικοινωνία και η συνεργασία, που έχουμε σε τεχνοκρατικό επίπεδο με τους λειτουργούς του Υπουργείου, χρήζουν σημαντικής βελτίωσης”.

“Υπάρχουν”, είπε ο κ. Κυριάκου, “προβλήματα, τα οποία αναδείχθηκαν με τον πλέον τραγικό τρόπο τον χειμώνα που πέρασε με τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, ανταλλάχθηκαν πάρα πολλά επιχειρήματα και παράπονα εκατέρωθεν, κάναμε αρκετούς συμβιβασμούς από την πλευρά των εταιρειών, στην προσδοκία μας να επιλύσουμε αυτά τα προβλήματα διά παντός”.

“Έχουμε ακόμα μακρύ δρόμο να διανύσουμε και θα πρέπει”, πρόσθεσε, “να εντείνουμε τις προσπάθειες, οι οποίες, αυτή την εποχή, είναι κάπως καθηλωμένες”.

“Για αυτό”, είπε ο κ. Κυριάκου, “ζητήσαμε τη βοήθεια του ΓΓ, έτσι ώστε να αναβιώσει ένας νέος κύκλος επαφών, ο οποίος, αυτήν τη φορά, να καταλήξει κάπου και αυτό το κάπου να υλοποιηθεί, προκειμένου να μην επαναλαμβάνονται προβλήματα συνεχώς και να ταλαιπωρούνται και οι 200 περίπου εργαζόμενοι στον τομέα μας και να δημιουργούνται αχρείαστες εντυπώσεις, που δεν βοηθούν καθόλου τον τομέα μας”.