Υπό όρους η αποδέσμευση 15 εκ.

 

 

Εισήγηση για αποδέσμευση υπό όρους ενός ποσού 15 εκ. ευρώ από το συνολικό ποσό των 31,5 εκ. ευρώ που απαιτείται για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των Κυπριακών Αερογραμμών αναμένεται να κατατεθεί αύριο στην Ολομέλεια της Βουλής.

 

Το θέμα συζητήθηκε σήμερα στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, ενόψει του αιτήματος που αναμένεται να καταθέσει αύριο στην Ολομέλεια της Βουλής η Κυβέρνηση για την έγκριση ενός συμπληρωματικού προϋπολογισμού για αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των ΚΑ.


Δηλώσεις Νικόλα Παπαδόπουλου

Σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρία της Επιτροπής, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Νικόλας Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στη “διαμόρφωση μιας πλειοψηφίας” μεταξύ των κομμάτων, αναφορικά με σειρά όρων που θα τεθούν, ώστε να γίνει δυνατή η αποδέσμευση του συνόλου των κονδυλίων.

 

Μεταξύ αυτών, ο κ. Παπαδόπουλος είπε ότι είναι η αντικατάσταση των μελών του ΔΣ της εταιρείας που διορίζονται από το κράτος, καθώς και η εκπόνηση ενός νέου, αξιόπιστου σχεδίου αναδιάρθρωσης της εταιρείας σε τρεις μήνες, με τη βοήθεια εμπειρογνωμόνων.

 

Συμπλήρωσε ότι ένας άλλος όρος είναι το Υπουργείο Συγκοινωνιών να επανεξετάσει τη συμφωνία που έχει συνάψει με εταιρία χαμηλού κόστους, ενόψει των καταγγελιών προς την Επιτροπή ότι η συμφωνία αυτή λειτουργεί εις βάρος των συμφερόντων άλλων εταιριών που δραστηριοποιούνται στην Κύπρο.

 

Ακόμη, ανέφερε ότι θα ζητηθεί από το Υπουργείο Συγκοινωνιών να εφαρμοστεί μια πραγματική πολιτική ανοιχτών ουρανών, χωρίς προστατευτισμούς, για όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Κύπρο.

 

“Ευελπιστούμε ότι μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, όλοι αυτοί οι όροι που θα τεθούν θα υλοποιηθούν, έτσι ώστε ενδεχομένως να μπορεί να αποδεσμευτεί ολόκληρο το ποσό”, είπε ο κ. Παπαδόπουλος.

 

Συμπλήρωσε ότι σε πρώτο στάδιο θα αποδεσμευτεί ένα κομμάτι, της τάξης των 15 εκ. ευρώ, για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα αποδεσμευτεί στη συνέχεια, “νοουμένου ότι θα εκπληρωθούν όλοι αυτοί οι όροι”. Απώτερος στόχος, συμπλήρωσε είναι η συμμετοχή ιδιωτών, υφιστάμενων και νέων.

 

Ερωτηθείς αν θα υπάρξει συναίνεση στην Ολομέλεια αναφορικά με την εισήγηση αυτή, ο κ. Παπαδόπουλος έκανε λόγο για τη διαμόρφωση μιας πλειοψηφίας, ενώ αναφορικά με την αντικατάσταση των μελών του ΔΣ είπε ότι η τάση που διαφαίνεται μέχρι στιγμής είναι να ζητηθεί η αντικατάσταση όλων των Διοικητικών Συμβούλων που έχει διορίσει το κράτος, όχι όμως των τριών ιδιωτών.

 

Εξάλλου, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι η Επιτροπή Οικονομικών θέλει να διατυπώσει ομόφωνα την άποψη ότι αποτελεί στόχο πρώτιστης σημασίας η ενίσχυση των ΚΑ, καθώς η Κύπρος χρειάζεται έναν εθνικό αερομεταφορέα.

 

Παράλληλα ανέφερε ότι πρέπει να διαφυλαχθούν τα χρήματα των Κύπριων φορολογουμένων και για το λόγο αυτό, η στήριξη δεν μπορεί να δοθεί “υπό μορφή λευκής επιταγής”.

 

Πρόθεση του Κοινοβουλίου, συνέχισε, είναι να μπουν συγκεκριμένοι όροι, ώστε να βεβαιωθούμε ότι θα εφαρμοστεί ένα αξιόπιστο σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρείας, δημιουργώντας τις προοπτικές για να καταστεί ανταγωνιστική και βιώσιμη.

 

Συμπλήρωσε ότι η εταιρεία θα κληθεί να επανέλθει σε σύντομο χρονικό διάστημα με νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης, το οποίο θα ετοιμαστεί με τη βοήθεια τεχνοκρατών διεθνούς εμβέλειας σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ο κ. Παπαδόπουλος τοποθέτησε την εκπόνηση του νέου σχεδίου στους επόμενους τρεις μήνες.

 

Ως προς το ζήτημα των αποζημιώσεων του πλεονάζοντος προσωπικού, ο κ. Παπαδόπουλος είπε ότι θα ζητηθεί από το Υπουργείο Οικονομικών να ξεκαθαρίσει τι μέλλει γενέσθαι.

 

Ο Νίκος Νικολαϊδής ανέφερε

Ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ Νίκος Νικολαϊδής ανέφερε ότι απαραίτητη προϋπόθεση για τη διάθεση κονδυλίων προς τις Κυπριακές Αερογραμμές είναι η διασφάλιση της βιωσιμότητας της εταιρείας, μέσα από ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης.

 

“Οι Κυπριακές Αερογραμμές δεν πρέπει να κλείσουν, γιατί ο τόπος και η οικονομία μας χρειάζονται έναν εθνικό αερομεταφορέα”, είπε ο κ. Νικολαϊδής, ενώ πρόσθεσε ότι η συνταγή να δίνονται λεφτά χωρίς προϋποθέσεις σε τέτοιου είδους εταιρείες δεν είναι συνταγή διάσωσης.

 

Είπε ότι χρειάζεται ένα σοβαρό σχέδιο αναδιάρθρωσης, που θα οδηγήσει στην εξυγίανση και την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας και στην προσέλκυση του απαραίτητου στρατηγικού επενδυτή. Ανέφερε επίσης ότι το υπάρχον σχέδιο από το νυν ΔΣ δεν είναι ούτε ολοκληρωμένο ούτε αξιόπιστο.

 

Πρόσθεσε ότι η ΕΔΕΚ θα θέσει στην Ολομέλεια συγκεκριμένες προϋποθέσεις για την σταδιακή αποδέσμευση της ενίσχυσης για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, συμπεριλαμβανομένης της αντικατάστασης των μελών του ΔΣ, για την ετοιμασία ενός νέου ολοκληρωμένου σχεδίου αναδιάρθρωσης.

 

Είπε ότι θα πρέπει να υπάρξει ένα νέο ΔΣ “το οποίο θα έχει την έξωθεν καλή μαρτυρία ότι μπορεί να προχωρήσει στην ετοιμασία ενός αξιόπιστου σχεδίου διάσωσης της εταιρείας”.

 

Ανέφερε επίσης ότι η εισήγηση για τα 8 μέλη του ΔΣ θα πρέπει να γίνει μετά από διαβούλευση με την Επιτροπή Οικονομικών.

 

Ερωτηθείς αν θα ζητηθεί η άμεση αντικατάσταση των μελών του ΔΣ, ο κ. Νικολαϊδής απάντησε θετικά.

 

Ακόμη ανέφερε ότι η αποδέσμευση του υπόλοιπου ποσού για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου θα γίνει τέλη Οκτωβρίου, με την προϋπόθεση ότι θα διασφαλιστεί η επιβίωση της εταιρείας και μέσω ενός αξιόπιστου σχεδίου αναδιάρθρωσης να γίνει δυνατή η προσέλκυση ενός σοβαρού στρατηγικού επενδυτή.

 

Είπε τέλος ότι κατά τη συνεδρία της Ολομέλειας θα αναζητηθούν οι συναινέσεις και οι συγκλίσεις εκείνες για την εξεύρεση μιας φόρμουλας, μέσω της οποίας η Βουλή θα μπορέσει να δικαιολογήσει την έγκριση των επιπρόσθετων κεφαλαίων.