20χρονος το νέο θύμα της ασφάλτου

 

Το δυστύχημα σημειώθηκε γύρω στις 12 τα μεσάνυχτα (26/8), όταν η τετράτροχη μοτοσικλέτα που οδηγούσε ο 20χρονος στη λεωφόρο Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ’ στην Ξυλοτύμπου, κάτω από συνθήκες που διερευνώνται, παρεξέκλινε της πορείας της και προσέκρουσε αρχικά στο πεζοδρόμιο και ακολούθως, σε μεταλλικό πάσσαλο διαφημιστικής πινακίδας και στη συνέχεια, στην πόρτα καταστήματος όπου ακινητοποιήθηκε.

Ο 20χρονος, ο οποίος δεν έφερε προστατευτικό κράνος, μεταφέρθηκε τραυματισμένος με ασθενοφόρο στο Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου, όπου γύρω στη μια τα ξημερώματα υπέκυψε στα τραύματά του.

Η Τροχαία Αμμοχώστου διερευνά τα αίτια του δυστυχήματος.

Όπως δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Ανώτερος Αστυνόμος, Διευθυντής Τμήματος Τροχαίας Αρχηγείου Αστυνομίας Δημήτρης Δημητρίου, «Φαίνεται ότι η μοτοσικλέτα που οδηγούσε ο νεαρός ανήκε σε φίλο του» είπε.
 
Απαντώντας σε ερώτηση ο κ. Δημητρίου είπε ότι «η οδήγηση μιας 4τροχης μοτοσικλέτας δεν είναι η ίδια όπως μιας συνήθους μοτοσικλέτας. Απαιτεί αυξημένη δεξιότητα και εμπειρία και είναι επικίνδυνη η οδήγηση μιας 4τροχης μοτοσικλέτας εάν κάποιος δεν διαθέτει αυτές τις ικανότητες. Πάνω απ’ όλα φυσικά πρέπει ο οδηγός να τηρεί τους κανόνες ασφάλειας».
 
Ανέφερε ακόμα ότι η μοτοσικλέτα που οδηγούσε ο 20χρονος ήταν off road, δηλαδή δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στους δρόμους αλλά μόνο στα χωράφια.
 
Ο κ. Δημητρίου σημείωσε πως «δυστυχώς μέσα σε 24 ώρες δύο νέοι συνάνθρωποι μας που επέβαιναν 4τροχης μοτοσυκλέτας σε δύο διαφορετικά δυστυχήματα έχασαν τη ζωή τους. Και στις δύο περιπτώσεις, παρά το ότι οι οδηγοί φαίνεται να έχουν διαπράξει σοβαρές τροχαίες παραβάσεις, αυτό που επέφερε τους θανάσιμους τραυματισμούς ήταν η μη χρήση προστατευτικού κράνους, τόσο στη μία όσο και στην άλλη περίπτωση. Σας λέω μετά βεβαιότητας ότι και οι δύο αυτοί νέοι άνθρωποι θα ήταν σήμερα ανάμεσα μας αν έφεραν προστατευτικό κράνος» είπε.
 
Την περασμένη Κυριακή, συνέχισε «έληξε μία 15νθημερη παγκύπρια εκστρατεία που αφορούσε τις μοτοσυκλέτες. Είχαν διενεργηθεί 783 καταγγελίες από τις οποίες οι 371 αφορούσαν τη μη χρήση προστατευτικού κράνους. Είναι αδιανόητο να υπάρχουν σήμερα εν έτει 2012 στην Κύπρο οδηγοί μοτοσυκλέτας ή μοτοποδηλάτου και να μην φέρουν προστατευτικό κράνος».
 
Σημείωσε ακόμα ότι «το 90% των θανάτων οδηγών και επιβατών μοτοσυκλέτας ή μοτοποδηλάτου οφείλονται σε κρανιοεγκεφαλική κάκωση λόγω μη χρήσης προστατευτικού κράνους».
 
Ο Διευθυντής Τροχαίας Αρχηγείου έστειλε επίσης μήνυμα προς όλους τους μοτοσικλετιστές αλλά και τους γονείς ιδιαίτερα. «Είναι σκληρό και μακάβριο αλλά θα πρέπει να πούμε ότι την τελευταία πενταετία κατά μέσο όρο κάθε χρόνο χάνουν τη ζωή τους 21 άτομα, οδηγοί ή επιβάτες μοτοσικλέτας ή μοτοποδηλάτου. Από την αρχή του χρόνου μέχρι σήμερα έχουν χάσει τη ζωή τους 14 μοτοσικλετιστές ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να ‘φύγουν’ άλλοι 7 και θα πρέπει να αποφασίσουν οι ίδιοι ποιοι θέλουν να μείνουν και ποιοι θέλουν να φύγουν γιατί πλέον», όπως είπε, «είναι θέμα επιλογής και όχι θέμα τύχης».
 
Δυστυχώς συνέχισε, «οι αριθμοί και οι στατιστικές επαληθεύονται μέρα με τη μέρα με μαθηματική ακρίβεια. Γι’ αυτό ο κάθε ένας, εάν θέλουμε να ανατρέψουμε αυτούς τους μακάβριους και ψυχρούς αριθμούς, θα πρέπει να λάβουμε τις δικές μας ευθύνες γιατί πλέον είναι και θέμα προσωπικής ευθύνης του καθενός, να οδηγά δηλαδή μοτοσικλέτα και να μην κάνει αυτή την απλή κίνηση, να φορά προστατευτικό κράνος, η οποία του στοιχίζει τελικά τη ζωή», κατέληξε. 

Αξίζει να σημειωθεί πως χθες (25/8) έχασε τη ζωή της 25χρονη από τη Λεμεσό όταν ήταν συνεπιβάτης και αυτή σε τετράτροχη μοτοσικλέτα και δεν έφερε ούτε και αυτή προστατευτικό κράνος.

Διαβάστε προηγούμενο ρεπορτάζ μας για το δυστύχημα στη Λεμεσό.