Στις 29 Οκτωβρίου η αξιολόγηση για τερματικό καυσίμων

 

Η κ. Αιμιλιανίδου, η οποία προεδρεύει της Επιτροπής Αξιολόγησης των προσφορών για το έργο, παρευρέθηκε σήμερα στην Επιτροπή Εμπορίου της Βουλής, η οποία συζήτησε το θέμα καθυστέρησης υλοποίησης του έργου, έπειτα από πρόταση των Βουλευτών του ΔΗΣΥ, Τάσου Μητσόπουλου, Ζαχαρία Ζαχαρίου, Κυριάκου Χατζηγιάννη και Γεώργιου Τάσου.

Η Επιτροπή, όπως δήλωσε ο βουλευτής Ζαχαρίας Ζαχαρίου αποφάσισε να συνέλθει εκ νέου μετά τη συνεδρία της Επιτροπής Αξιολόγησης για να εξετάσει το θέμα. Είπε ότι αν δεν υπάρξει αποτέλεσμα, τότε η Επιτροπή θα αποστείλει επιστολή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ενημερώνοντάς τον για το θέμα.

Μιλώντας ενώπιον της Επιτροπής, η κ. Αιμιλιανίδου απέρριψε τις επικρίσεις για καθυστέρηση της όλης διαδικασίας, λέγοντας ότι η Επιτροπή ήταν αναγκασμένη να αντιμετωπίσει και να απαντήσει “δεκάδες διαδικαστικά θέματα”.

“Η διαδικασία όχι απλώς έχει τροχιοδρομηθεί, αλλά βρίσκεται στο τέλος,” είπε.

Είπε ότι στις 6 Ιουλίου κατατέθηκαν προσφορές και ότι η Επιτροπή Αξιολόγησης είχε κάνει πέντε συνεδριάσεις για να τις αξιολογήσει.

Όπως ανέφερε, ο εμπειρογνώμονας που συμβουλεύει την Επιτροπή θα καταθέσει αύριο την έκθεσή του.

“Πιστεύω ότι στις 29 Οκτωβρίου θα υπάρξει η τελική απόφαση από την Επιτροπή Αξιολόγησης”, πρόσθεσε. Η κ. Αιμιλιανίδου ανέφερε ότι στη συνέχεια η Επιτροπή θα υποβάλει την εισήγησή της στην αρμόδια Υπουργική Επιτροπή, η οποία θα αποφασίσει αν θα την υιοθετήσει ή όχι και ακολούθως θα υποβληθεί η σχετική πρόταση στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Στις δηλώσεις του μετά το πέρας της συνεδρίας, ο κ. Ζαχαρίου είπε ότι η Επιτροπή διατηρεί τις επιφυλάξεις της αναφορικά με την ολοκλήρωση της διαδικασίας.

“Τρεις Κυβερνήσεις και έξι Υπουργοί συνεχίζουν να κοροϊδεύουν τη Λάρνακα”, είπε, προσθέτοντας ότι λόγω της παρουσίας των δεξαμενών αποθήκευσης καυσίμων στη Λάρνακα στη συγκεκριμένη περιοχή δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη.

Εξήγησε ότι η περιοχή όπου βρίσκονται οι δεξαμενές έχει ενταχθεί σε χώρους που διέπονται από την ευρωπαϊκή οδηγία Σεβέζο 2. Όπως είπε, στην πρώτη ζώνη με βαθμό επικινδυνότητας μέχρι και 50% υπάρχει αρκετός κόσμος, στη δεύτερη ζώνη ακόμη περισσότερος, ενώ η τρίτη ζώνη που μιλά απλά για προβλήματα υγείας εκτείνεται μέχρι το Δημοτικό σχολείο Καθαρής και σε αυτή βρίσκονται γύρω στους 150.000 κατοίκους των Δήμων Λάρνακας και Λιβαδιών.

Όπως είπε, το κράτος έχει δύο επιλογές, ή να απομακρύνει τις δεξαμενές, ή να απομακρύνει τον κόσμο που ζει στην περιοχή. “Τι θα δημιουργήσουμε ένα νέο Μαρί επειδή το κράτος δεν μπορεί να απομακρύνει τις δεξαμενές;” διερωτήθηκε.

Εξάλλου, σε δηλώσεις του ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Γιώργος Γεωργίου ανέφερε ότι ύστερα από δέκα χρόνια συζητήσεων, το θέμα αυτό βαίνει προς επίλυση.

“Είμαστε βέβαιοι ότι το θέμα αφορά πέραν από κομματικά και παραταξιακά συμφέροντα και κίνητρα, πολλούς τους κατοίκους της Κύπρου διότι μια πιθανή μετακίνηση θα αναδομήσει το χώρο, θα δημιουργήσει μεγάλες προοπτικές για ανάκαμψη στη Λάρνακα και για την οικονομία γενικότερα”, είπε.

Σημειώνοντας ότι υπήρχε ομοθυμία μεταξύ των μελών της Επιτροπής, ο κ. Γεωργίου εξέφρασε την ελπίδα η συναίνεση αυτή να υπάρξει και μεταξύ των εταιρειών πετρελαιοειδών.

“Ευελπιστώ ότι και οι εταιρείες θα επιδείξουν τη δέουσα στάση και συνεργασία για να δούμε ποιος καλύπτει τα έξοδα της μετακίνησης των δεξαμενών”, συμπλήρωσε.

Απαντώντας σε ερωτήσεις, ο κ. Γεωργίου ανέφερε ότι με βάση παλαιότερες συμφωνίες οι εταιρείες πετρελαιοειδών πρέπει να επωμιστούν το κόστος της μετακίνησης, προσθέτοντας ότι υπάρχουν σκέψεις σύστασης ενός ταμείου που να συμβάλει στη μετακίνηση.

Πηγή ΚΥΠΕ