Παγώνουν τα αναπτυξιακά έργα του Υπ. Συγκοινωνιών


Διαβάστε επίσης, “Δαπάνες 80 εκ. προβλέπει ο προϋπολογισμός του ΥΠΕΞ” και “Χριστόφιας: H λιτότητα δεν βοηθά την Ευρώπη”.


Στον Προϋπολογισμό του Υπουργείου περιλαμβάνεται μόνο κονδύλι 700.000 ευρώ για το νέο αρχαιολογικό μουσείο και κονδύλι για την αποπεράτωση του δρόμου σύνδεσης του λιμανιού Λεμεσού με τον αυτοκινητόδρομο.

Παρουσιάζοντας τον Προϋπολογισμό του Υπουργείου ο Γενικός Διευθυντής Αλέκος Μιχαηλίδης διαβεβαίωσε ότι το Υπουργείο Συγκοινωνιών σε καμία περίπτωση δεν θα ανεχθεί ή θα συγκαλύψει ατασθαλίες στις δημόσιες συγκοινωνίες. «Θα είναι αμείλικτο και όταν κατά τους ελέγχους διαπιστώνει ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες θα καταγγέλλει στην Αστυνομία. Διαβεβαίωσε επίσης ότι σήμερα υπάρχει ηρεμία στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας.

Ο Διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών Σωτήρης Κωλέττας ανέφερε ότι τον Ιανουάριο θα κατατεθεί νομοσχέδιο για το νέο σύστημα εγγραφής και φορολόγησης των οχημάτων. Εξήγησε ότι ανατέθηκε μελέτη στο Πανεπιστήμιο Κύπρου για τέλη εκπεμπόμενων ρύπων και το φόρο κατανάλωσης, που θα παραδοθεί τέλος Δεκεμβρίου.

Ο Προϋπολογισμός του Υπουργείο Συγκοινωνιών για το 2013 ανέρχεται στα 326,7 εκ. ευρώ, έναντι 352,1 το 2012, παρουσιάζοντας μείωση 7,2%.

Οι τακτικές δαπάνες ανέρχονται σε 255,4 εκ. σε σχέση με 251,6 το 2012, παρουσιάζοντας αύξηση 1,5% και οι αναπτυξιακές δαπάνες ανέρχονται στα 68 εκ. σε σχέση 97,2 το 2012 παρουσιάζοντας μείωση 30%. Το πάγιο Ταμείο που αφορά συνεισφορές σε διεθνείς οργανισμούς ανέρχεται στα 3.353.000 έναντι 3.331.000 το 2012.

Παρατηρώντας ότι σε ένα αναπτυξιακό Υπουργείο ο αναπτυξιακός προϋπολογισμός είναι μηδαμινός, είπε πως καταβλήθηκε προσπάθεια να μειωθούν οι λειτουργικές δαπάνες.

Πρόσθεσε ότι στο μόνο τμήμα που υπάρχει αύξηση δαπανών είναι το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, στο οποίο υπάρχει αύξηση 40% που αφορά τις δημόσιες συγκοινωνίες.

Αναφέροντας ότι κατά τη συζήτηση με το Υπουργείο Οικονομικών ζητήθηκε να υποβληθούν προϋπολογισμοί για νέα έργα σε χωριστή λίστα, είπε ότι για αυτά δεν διατίθεται κονδύλι.

Συνεχίζοντας ανέφερε ότι υπάρχουν πολλά μικρά ώριμα έργα, αλλά δεν κατέστη δυνατό να προωθηθούν και πρόσθεσε ότι συνεχίζει ο σχεδιασμός έργων, για να ωριμάσουν ώστε όταν υπάρξει η δυνατότητα για αναπτυξιακό προϋπολογισμό να προωθηθούν.

Απαντώντας σε ερωτήσεις Βουλευτών, ο κ. Μιχαηλίδης είπε ότι το ποσοστό υλοποίησης του προϋπολογισμού για το 2012 θα κυμανθεί από το 62% με 65%.

Σε ό,τι αφορά το προσωπικό, είπε ότι υπό το Υπουργείο Συγκοινωνιών εργάζονται περίπου 1.500 μόνιμοι ωρομίσθιοι και ανέφερε ότι τερματίσθηκαν τα συμβόλαια των εποχικών ωρομισθίων.

Ο Διευθυντής του Υπουργείου είπε ακόμα ότι τα έσοδα από  τέλη υπερπτήσεων αυξάνονται ενώ ανέφερε ότι λόγω της μείωσης του κονδυλίου της συντήρησης του οδικού δικτύου θα μείνουν έργα πίσω.

Πρόσθεσε ότι θα τεθούν προτεραιότητες σε σημεία που οι δρόμοι είναι σε οριακή κυκλοφορία και θα περιορισθούν τα χιλιόμετρα επισκευής.

Σε ό,τι αφορά το σύστημα διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας, ο κ. Μιχαηλίδης είπε ότι περάσαμε στη μετά LEFCO εποχή. Πρόσθεσε ότι αντικαταστάθηκε το εφεδρικό σύστημα και αποφασίστηκε να αναβαθμιστεί ώστε να καταστεί πρωτεύον και το πρωτεύον θα μείνει ως εφεδρικό.

“Το 2015 προγραμματίζουμε να αποκτήσουμε ένα νέο σύστημα το οποίο να είναι δοκιμασμένο. Δεν πρόκειται να κάνουμε το ίδιο σφάλμα με το LEFCO”, πρόσθεσε.

Αναφορικά με το σύστημα φωτοεπισήμανσης, είπε πως ζητήθηκε να ετοιμασθούν πιο απλές προδιαγραφές με λιγότερα σημεία ελέγχου, ώστε να είναι σε θέση η αγορά να ανταποκριθεί.

Για το θέμα των ανοικτών ουρανών, ανέφερε πως η πρόθεση είναι «να ανοίξει» η περίοδος των ναυλωμένων πτήσεων κατά τρόπο που να μένει και στις ΚΑ ένα μερίδιο της αγοράς, λέγοντας πως το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί με κλείσιμο των ΚΑ θα είναι μεγάλο καθώς θα μείνει μια μερίδα του επιβατικού κοινού που δεν θα μπορεί να εξυπηρετηθεί.

Αναφορικά με τις δημόσιες συγκοινωνίες, είπε πως οτιδήποτε και να λέγεται οτιδήποτε και να συμβαίνει, οι αδυναμίες δεν μπορούν να ακυρώσουν το μεγάλο βήμα που έγινε στις δημόσιες συγκοινωνίες και αν κάποιοι στρέφουν βέλη προς τον πρώην Υπουργό Συγκοινωνιών Νίκο Νικολαϊδη είναι άδικο, όπως είπε.

Ο κ. Μιχαηλίδης είπε ακόμα πως καθεμιά από τις εταιρείες λεωφορείων παρουσιάζει διαφορετικά προβλήματα.

Αναφορικά με την εργοδότηση συνταξιούχων στα ταχυδρομεία, είπε ότι το θέμα τυγχάνει μελέτης και θα εξευρεθούν άλλα κατάλληλα άτομα για να μοιράζουν την αλληλογραφία στις κοινότητες.

Ο κ. Κωλέττας ανέφερε ότι όταν ολοκληρωθεί το νέο μηχανογραφικό και δοκιμαστεί, το Τμήμα θα είναι έτοιμο να θέσει σε εφαρμογή το νόμο για τις νέες πινακίδες εγγραφής και είπε ότι στον προϋπολογισμό περιλήφθηκε κονδύλι 2 εκατομμυρίων για τις πλαστικές άδειες οδήγησης.

Είπε επίσης ότι με κονδύλι 500.000 προχωρεί στο σύστημα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Ανδρέας Μιχαηλίδης εξέφρασε ανησυχία για τη μείωση των αναπτυξιακών δαπανών, που θα δημιουργήσει πολύ μεγαλύτερα προβλήματα, όπως είπε.

Ο Βουλευτής του ΚΣ ΕΔΕΚ Νίκος Νικολαϊδης είπε ότι επιβάλλεται επαναστόχευση των αναπτυξιακών δαπανών και διατύπωσε τη θέση ότι θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στα μικρά έργα προς στις κοινότητες και τις τοπικές αυτοδιοίκησης, κερδίζοντας το πλεονέκτημα από το γεγονός ότι μεγάλα έργα θα αφεθούν ευθετότερο χρόνο.

Πηγή ΚΥΠΕ