“Έντονες προσπάθειες για άρση τουρκικού εμπάργκο στη ναυτιλία”


Σας κάνουμε δώρο 500 ευρώ για τις διακοπές σας!!!

Ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter


Μιλώντας σήμερα στο συνέδριο CYPNAVAL 2013, κ. Μητσόπουλος είπε ότι η Κύπρος αποτελεί σήμερα μια παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη και ένα καθόλα σύγχρονο, ποιοτικό και ολοκληρωμένο ναυτιλιακό σύμπλεγμα.

«Ο κυπριακός εμπορικός στόλος κατέχει σήμερα τη 10η θέση παγκοσμίως και την 3η στην Ευρώπη. Επιπλέον, η Κύπρος θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα πλοιοδιαχείρισης στον κόσμο» σημείωσε, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η κυπριακή ναυτιλία θα κατείχε ακόμη πιο ψηλή θέση στην παγκόσμια κατάταξη εάν δεν υπήρχε το τουρκικό εμπάργκο το οποίο επηρεάζει δυσμενώς τόσο τη χώρα μας και την ανάπτυξη της ναυτιλίας μας, όσο και τα συμφέροντα της ΕΕ.

Ο Υπουργός Συγκοινωνιών διαβεβαίωσε ακολούθως ότι το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων προσδίδει ιδιαίτερη σημασία στην Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική  της Ευρωπαϊκής Ένωσης σημειώνοντας πως η Κύπρος ως νησιώτικο κράτος σε στρατηγικά γεωγραφική θέση, έχει σημαντικά οφέλη που απορρέουν από τις θαλάσσιες δραστηριότητες οι οποίες είναι από όλους παραδεκτό ότι συνεισφέρουν σημαντικά στην οικονομία και την ανάπτυξη της Κύπρου.

Υπενθύμισε πως για την εφαρμογή της Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής στην Κύπρο, το Υπουργικό Συμβούλιο ανέθεσε τον συντονισμό στο Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων και ενέκρινε τη δημιουργία Συντονιστικής Ομάδας που θα εξετάζει προτάσεις και θέματα που σχετίζονται με αυτήν, υπό την καθοδήγηση του Τμήματος Εμπορικής Ναυτιλίας.

Ο  Μητσόπουλος επεσήμανε ότι η Κυπριακή Δημοκρατία, αναγνωρίζοντας τη σημασία της ολιστικής προσέγγισης των θαλασσίων υποθέσεων, είναι καθοδόν προς τη χάραξη μιας εθνικής στρατηγικής για την πλήρη αξιοποίηση και αειφόρο οικονομική εκμετάλλευση των θαλασσών της, μέσα στα πλαίσια πάντοτε συνεργασίας και διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Επεσήμανε παράλληλα ότι η ασφάλεια και η αποτροπή εγκληματικών και τρομοκρατικών ενεργειών στη ναυτιλία είναι ουσιώδους σημασίας και πρέπει να λαμβάνονται ενέργειες πάνω σε συνεχή βάση αλλά και σε πολλά επίπεδα.

Υπενθύμισε πως προσφωνώντας πριν ένα περίπου μήνα το συνέδριο DigitalShip 2013 στη Λεμεσό, είχε αναφερθεί στη σημαντικότητα της χρήσης της τεχνολογίας σε θέματα ασφάλειας και αποτροπής εγκληματικών και τρομοκρατικών πράξεων, υπογραμμίζοντας πως  είναι πλέον γεγονός ότι η χρήση προηγμένων τεχνολογικών συστημάτων και συστημάτων επικοινωνίας τα τελευταία χρόνια, έχει συμβάλει σημαντικά στην ασφάλεια των πλοίων και των ναυτικών, καθώς και στην προστασία τους από εγκληματικές και τρομοκρατικές ενέργειες.

Ο κ. Μητσόπουλος ανέφερε ότι η ναυτιλία αποτελεί εξ ορισμού μια παγκοσμιοποιημένη βιομηχανία και απαιτούνται συλλογικές δράσεις από όλα τα κράτη μέσω των διεθνών σωμάτων για επιτυχή αποτελέσματα.  «Συνεπώς» είπε, «η βελτίωση της ασφάλειας των πλοίων και η προστασία από εγκληματικές και τρομοκρατικές ενέργειες πρέπει να αποτελεί επιδίωξη του κάθε κράτους ξεχωριστά αλλά και συλλογικά μέσω των διεθνών οργανισμών».

Ο Υπουργός Συγκοινωνιών διαβεβαίωσε ότι όλες οι λιμενικές εγκαταστάσεις στην Κύπρο, όπως και όλα τα πλοία που υψώνουν την κυπριακή σημαία, έχουν ελεγχθεί και πιστοποιηθεί ότι ικανοποιούν πλήρως τις πρόνοιες του Διεθνούς Κώδικα για την Ασφάλεια των Πλοίων και των Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ISPSCode).

Σημείωσε ωστόσο ότι ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, όταν υιοθέτησε τον ISPSCode, αποφάσισε ότι ο Κώδικας δεν ρυθμίζει θέματα προστασίας των υπεράκτιων εγκαταστάσεων που ασχολούνται με την εξερεύνηση ή/και εκμετάλλευση στην αποκλειστική οικονομική ζώνη ενός κράτους ή των σκαφών που τις εξυπηρετούν από τρομοκρατικές ή άλλες παράνομες πράξεις, υποδεικνύοντας ότι με βάση τη σχετική απόφαση του  Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού οι απαιτούμενες σχετικές ρυθμίσεις θα πρέπει να γίνουν από το ενδιαφερόμενο παράκτιο κράτος και ως εκ τούτου η οργάνωση του  συνέδριου είναι επίκαιρη.

Ο κ. Μητσόπουλος είπε ακόμη πως πέραν των πιο πάνω, η Κύπρος έλαβε συγκεκριμένες ενέργειες και σε σχέση με την πειρατεία που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα σύγχρονα προβλήματα της παγκόσμιας ναυτιλίας. «Αφού μελετήθηκε πολύ προσεκτικά το συγκεκριμένο πρόβλημα, υιοθετήθηκε το 2012 μια ολοκληρωμένη νομοθεσία για την προστασία των κυπριακών πλοίων από πράξεις πειρατείας και άλλες παράνομες πράξεις» είπε, υποδεικνύοντας ότι πρόκειται για μια πρωτοποριακή νομοθεσία η οποία δημιουργεί το αναγκαίο νομικό πλαίσιο για ελεγχόμενη χρήση ένοπλων φρουρών σε κυπριακά πλοία όταν αυτά διαπλέουν περιοχές υψηλού κινδύνου πειρατείας.

Όπως είπε, από την υιοθέτηση της νομοθεσίας, τον Ιούνιο του 2012, και μέχρι σήμερα έχουν αδειοδοτηθεί 23 εταιρείες παροχής υπηρεσιών ασφάλειας σε πλοία, ενώ 125 κυπριακά πλοία έχουν κάνει χρήση των προνοιών της, κάτι που αποδεικνύει την επιτυχία της ως προς την ικανοποίηση των απαιτήσεων και αναγκών της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Ανέφερε ακόμη ότι στο Τμήμα Εμπορικής Ναυτιλίας του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων έχει εγκατασταθεί Σύστημα Παρακολούθησης της Κυκλοφορίας των Πλοίων και Ενημέρωσης (VTMIS) το οποίο λειτουργεί σε 24ωρη βάση και καλύπτει την ευρύτερη περιοχή της Κύπρου στην Ανατολική Μεσόγειο αλλά και ότι η εγκατάσταση προηγμένων συστημάτων παρακολούθησης της κυκλοφορίας των πλοίων και ανταλλαγής πληροφοριών, η αποφασιστικότητα που επιδεικνύεται στην εφαρμογή των διεθνών συμβάσεων καθώς και η δημιουργία πρωτοποριακών νομοθετικών πλαισίων έχουν αναβαθμίσει σημαντικά τα επίπεδα ασφάλειας των κυπριακών πλοίων και τα επίπεδα ασφάλειας,  πρόληψης και αποτροπής εγκληματικών και τρομοκρατικών πράξεων στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. «Φανερώνουν επίσης την αποφασιστικότητα της χώρας μας να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο προς την κατεύθυνση αυτή» συμπλήρωσε.

Καταλήγοντας ο κ. Μητσόπουλος τόνισε ότι η ναυτιλία είναι ένας τομέας που προσφέρει διαχρονικά στην κυπριακή οικονομία καθώς, όπως ανέφερε, υπολογίζεται ότι αποτελεί πέραν του 5% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος της χώρας μας. Υπογράμμισε ότι η προσπάθεια στρέφεται προς την ανάπτυξη της οικονομίας και την προσέλκυση ξένων επενδύσεων στο νησί, υποδεικνύοντας ότι η ναυτιλία μπορεί να διαδραματίσει πολύ σημαντικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση καθώς αποτελεί μια πλατιά πύλη διοχέτευσης ξένων επενδύσεων.

Εξέφρασε την πεποίθηση ότι το σύστημα φόρου χωρητικότητας που εφαρμόζει η Κύπρος τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να αποδίδει, προσελκύοντας ξένες εταιρείες στην προσπάθεια τους να επωφεληθούν του ολοκληρωμένου αυτού φορολογικού  συστήματος, διαβεβαιώνοντας τέλος ότι η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να στηρίζει τη ναυτιλία.

Πηγή ΚΥΠΕ