Σταμάτησε να υποχωρεί η εμπιστοσύνη των Γερμανών καταναλωτών στην οικονομία

{loadposition ba_textlink}

Ειδικότερα τα νοικοκυριά φαίνεται πλέον να μην πτοούνται από τις ανησυχίες σε σχέση με τις οικονομικές επιπτώσεις που θα έχουν στην γερμανική οικονομία οι γεωπολιτικές κρίσεις.

Μετά τις τελευταίες συνεχείς υποχωρήσεις, «η εμπιστοσύνη των καταναλωτών αυξήθηκε κάπως τον Οκτώβριο και η πτωτική τάση έχει τερματιστεί”, ανακοίνωσε η γερμανική εταιρεία ερευνών GfK.

“Οι καταναλωτές φαίνεται να είναι λιγότερο ανήσυχοι από τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις και την επακόλουθη οικονομική επιβράδυνση. Τόσο οι προσδοκίες για το εισόδημα τους όσο και η προθυμία τους να δαπανήσουν έχουν αυξηθεί και πάλι”, σημειώνει το GfK, αναφέροντας παράλληλα ότι “και οι οικονομικές προσδοκίες είναι περισσότερο ή λιγότερο αμετάβλητες”.

Ειδικότερα, ο βασικός δείκτης του GfK, που μετρά την εμπιστοσύνη που έχουν τα νοικοκυριά στην οικονομία, αναμένεται να αυξηθεί το Νοέμβριο στις 8,5 μονάδες, από 8,4 μονάδες τον Οκτώβριο.

Η ερμηνεία αυτή βασίζεται στις απαντήσεις περίπου 2.000 νοικοκυριών σε σχέση με τις προσδοκίες τους για το εισόδημα τους και την οικονομία στο σύνολό της κατά τους επόμενους μήνες, καθώς και για την προθυμία τους να δαπανήσουν χρήματα.

Το κλίμα εμπιστοσύνης στην κορυφαία οικονομία της Ευρώπης έχει υποχωρήσει, εν μέσω ανησυχιών για τις επιπτώσεις που θα υπάρξουν στις επενδύσεις από την κρίση σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή.

Στο τέλος του Σεπτεμβρίου, ο ευρέως παρακολουθούμενος δείκτης επιχειρηματικού κλίματος Ifo υποχώρησε στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 17 μηνών.

Πηγή: ΚΥΠΕ