Πέραν του €0,5 δισ. το ετήσιο κοινωνικοοικονομικό κόστος των τροχαίων

{loadposition ba_textlink}

Πέραν του μισού δισεκατομμυρίου ευρώ υπολογίζεται, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Οργανισμού REACTION Μάριο Σταύρου, το ετήσιο κοινωνικοοικονομικό κόστος των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων στην Κύπρο, ενώ από το 1960 το κόστος των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στην Κύπρο ανέρχεται στα €7 δισ.

Όπως εξήγησε ο κ. Σταύρου το κόστος υπολογίζεται στη βάση μελετών του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

Αντιπροσωπεία του REACTION είχε σήμερα στη Βουλή συνάντηση με Βουλευτές του ΔΗΣΥ που συμμετέχουν στην Επιτροπή Συγκοινωνιών κατά την οποία συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την οδική ασφάλεια, είτε σε ό,τι αφορά βελτιώσεις που θα πρέπει να γίνουν στη νομοθεσία είτε ακόμη και σε ό,τι αφορά άλλες δράσεις για την οδική ασφάλεια.

«Δυστυχώς το κοινωνικοοικονομικό κόστος των τροχαίων δυστυχημάτων κάθε χρόνο στην Κύπρο είναι πέραν του €0,5 δισ. άρα οι οποιεσδήποτε δράσεις και βελτιωτικές νομοθεσίες είναι όσο ποτέ άλλοτε επιτακτική ανάγκη» δήλωσε μετά το πέρα της συνάντησης ο Μάριος Σταύρου. Σημείωσε επίσης ότι από το 1960 το κόστος των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων ανήλθε στα €7 δισ.

Είπε ότι οι βουλευτές του ΔΗΣΥ αντιμετώπισαν θετικά το όλο θέμα και εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι μέσα από αυτό τον κύκλο συναντήσεων του o οργανισμός REACTION θα πετύχει πολλά σε ό,τι αφορά την οδική ασφάλεια, ιδιαίτερα σε ό,τι έχει να κάνει με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών.

Ο κ. Σταύρου κάλεσε εκ νέου τη Βουλή για την άμεση ψήφιση του νομοσχεδίου για το νάρκοτεστ αλλά και για τη βελτίωση των νομοθεσιών που αφορούν την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.

Απαντώντας σε ερώτηση ο Μάριος Σταύρου εξήγησε ότι σύμφωνα με μελέτες του παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας ένα νεκρός σε τροχαία σύγκρουση έχει κοινωνικοοικονομικό κόστος στην κάθε χώρα €1,2 εκ. και ένας σοβαρά τραυματίας €800.000.

Και πρόσθεσε πως ως εκ τούτου θέση του REACTION είναι ότι πρέπει να γίνουν πολλά. «Μια από τις εισηγήσεις μας ήταν ότι η οδική ασφάλεια είναι το μόνο κοινωνικό πρόβλημα που μπορεί να αυτοχρηματοδοτηθεί» είπε εξηγώντας ότι σε χώρες του εξωτερικού όπου από τα συστήματα φωτοεπισήμανσης, ένα μέρος του ποσών που συγκεντρώνεται, δαπανάται σε θέματα οδικής ασφάλειας.

«Για παράδειγμα το σύστημα φωτοεπισήμανσης στη λεωφόρο Γρίβα Διγενή στη Λευκωσία στοίχισε €80.000. Είχε €1,5 εκ. Έσοδα. ΑΝ από αυτά τα έσοδα οι €100.000 δαπανούνταν για βελτίωση της Γρίβα Διγενή θα μιλούσαμε για τον πιο ασφαλισμένο δρόμο στην Κύπρο» εξήγησε.

Από την πλευρά του ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Αριστοτέλης Μισός είπε ότι άκουσαν με πολλή προσοχή τις ευαισθησίες αλλά και τις εισηγήσεις του REACTION σε ό,τι αφορά την οδική ασφάλεια.

Αφού καταγραφούν με λεπτομέρεια οι εισηγήσεις τους θα αξιολογηθούν και θα προωθηθούν όσες από αυτές θεωρηθεί ότι ενισχύουν τα μέτρα οδικής ασφάλειας και την οδική συνείδηση.

Πηγή: ΚΥΠΕ