REACTION: “Το αίμα των νέων ανθρώπων βρίσκεται στα χέρια των βουλευτών”

{loadposition ba_textlink}

Οι οδικές συγκρούσεις αποτελούν για τη χώρα μας μια σοβαρή μάστιγα και σίγουρα η κωλυσιεργία, ο στρουθοκαμηλισμός και η μη λήψη μέτρων επιδεινώνουν ακόμα περισσότερο το πρόβλημα των οδικών συγκρούσεων, σύμφωνα με τον οργανισμό REACTION.

Σε σχετική σημερινή ανακοίνωση, ο πρόεδρος του οργανισμού Μάριος Σταύρου εκφράζει την ετοιμότητα του REACTION να συνεργαστεί με οργανισμούς και Πανεπιστήμια του εξωτερικού για να καταθέσει εισηγήσεις και προτάσεις για μείωση των οδικών συγκρούσεων στην βάση καλών πρακτικών άλλων χωρών.

Σήμερα, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του REACTION στάλθηκαν επιστολές για προγραμματισμό συναντήσεων με όλους τους Προέδρους των Κοινοβουλευτικών Κομμάτων για συζήτηση θεμάτων που αφορούν την οδική ασφάλεια, αναφέρεται.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το πρόβλημα των οδικών συγκρούσεων μπορεί να ξεκινήσει να λύνεται μόνο όταν η Βουλή των Αντιπροσώπων ψηφίσει όλα εκείνα τα αναγκαία μέτρα και νομοθεσίες για αναχαίτιση του προβλήματος.

“Μέχρι τότε, το αίμα των νέων ανθρώπων βρίσκεται στα χέρια των βουλευτών και κάθε απώλεια συνεπεία ανεπαρκούς νομοθεσίας θα βαραίνει την συνείδηση τους”, αναφέρει ο Πρόεδρος του REACTION και απευθύνει έκκληση “έστω και την υστάτη τα κοινοβουλευτικά κόμματα να καταθέσουν προτάσεις νόμου για βελτίωση της οδικής ασφάλειας”.

Ο κ. Σταύρου, σύμφωνα με την ανακοίνωση, αναφέρει ακόμα ότι “το όποιο πολιτικό κόστος δεν έχει καμία θέση στην οδική ασφάλεια και όσοι φοβούνται το πολιτικό κόστος για αποφάσεις που θα δημιουργήσουν ασφάλεια για την κοινωνία, δεν μπορούν να είναι εκπρόσωποι του λαού”.

Προστίθεται επίσης ότι, οι αυστηρότερες ποινές δεν είναι η λύση αλλά η καλλιέργεια μιας ενιαίας κουλτούρας οδικής ασφάλειας ενώ οι ποινές θα λειτουργήσουν ως κατασταλτικό μέσο για τους ενήλικες την ίδια ώρα που γίνεται μια σιωπηλή δουλειά για τη διαμόρφωση κουλτούρας οδικής ασφάλειας στα παιδιά.

Στην ανακοίνωση γίνεται ακόμα αναφορά σε εισηγήσεις του REACTION και γράφει ότι σχετικά με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλης είναι η άμεση επιβολή ποινής, χωρίς την εμπλοκή δικαστηρίου στον παρανομούντα οδηγό, με την ποινή να συνεπάγεται αφαίρεση της άδειας οδηγού.

Ακόμα στο θέμα της εφαρμογή του Alcolock, σύμφωνα με τον κ. Σταύρου πρέπει να θεωρηθεί ως απαραίτητη για την ασφαλή διακίνηση του κοινού ιδιαίτερα σε οχήματα που εμπλέκονται στις δημόσιες μεταφορές. Το Alcolock είναι μια συσκευή η οποία δεν επιτρέπει στο όχημα να ξεκινήσει εάν και εφόσον ο οδηγός του οχήματος δεν πραγματοποιήσει τον ενσωματωμένο έλεγχο αλκοόλης που προσφέρει η συγκεκριμένη συσκευή.

Γίνεται ακόμα εισήγηση για εφαρμογή του λευκού ποινικού οδικού μητρώου που σε περίπτωση που μια θέση εργασίας αφορά θέση για οδηγό οχήματος θα πρέπει ο υποψήφιος να υποβάλει και πιστοποίηση Λευκού Οδικού Μητρώου που θα αποδεικνύει ότι δεν έχει διαπράξει σοβαρές παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αλλά και εισήγηση για αναγκαστική εκπαίδευση σε ειδικά σεμινάρια οδικής ασφάλειας ανάλογα με τη φύση του επαναλαμβανόμενου αδικήματος.

Ο οργανισμός REACTION εισηγείται παράλληλα την αναβάθμιση ποινών για θανατηφόρα δυστυχήματα και απευθύνει έκκληση στην Βουλή των Αντιπροσώπων “να προχωρήσει άμεσα στην σχετική ψήφιση του Νάρκοτεστ για να μπορέσουν να σωθούν οι νέοι μας”.

Καταλήγοντας ο κ. Σταύρου αναφέρει ότι η οδική ασφάλεια είναι ίσως το μόνο κοινωνικό πρόβλημα που μπορεί να χρηματοδοτήσει την καταπολέμηση του ενώ η δημιουργία ενός «Ταμείου Οδικής Ασφάλειας» θα πρέπει να μπει ψηλά στις προτεραιότητες της πολιτείας και “ειδικά της Βουλής των Αντιπροσώπων εάν και εφόσον θέλουμε να αλλάξουν κάποια πράγματα”.

Πηγή: KYΠΕ