Αδιέξοδο η Λεωφόρο Τσερίου

{loadposition ba_textlink}

Η διάσταση απόψεων στη φιλοσοφία για το σχεδιασμό του έργου μεταξύ της Κυβέρνησης από τη μια και του Δημοτικού Συμβουλίου και της Ομάδας Πρωτοβουλίας από την άλλη διαφάνηκε και στη σημερινή συζήτηση στην Επιτροπή Εσωτερικών της Βουλής, η οποία είχε δεσμεύσει το συγκεκριμένο κονδύλι, και τώρα καλείται να αποφασίσει σε μεταγενέστερο χρόνο κατά πόσο θα το αποδεσμεύσει ή θα ζητήσει τον επανασχεδιασμό της λεωφόρου. Κοινό σημείο όλων των πλευρών, ωστόσο, είναι η αναγκαιότητα να πραγματοποιηθεί το έργο στην Τσερίου.

Σε δηλώσεις του μετά τη συζήτηση ο Υπουργός Εσωτερικών Σωκράτης Χάσικος είπε αρχικά πως η ιστορία για το σχεδιασμό της Τσερίου ξεκίνησε το 1992, το 2008 δόθηκε εντολή για μελέτη, η οποία ολοκληρώθηκε το 2012 και σε όλη αυτή τη διαδικασία τα εκάστοτε Δημοτικά Συμβούλια του Στροβόλου συμμετείχαν και κατέβαλλαν ποσό για τη μελέτη. Όπως είπε, μετά την εξαγγελία για το έργο έγιναν αλλεπάλληλες συσκέψεις με την Ομάδα Πρωτοβουλίας και επανασχεδιάστηκε το έργο στη βάση της ίδιας φιλοσοφίας χωρίς να ικανοποιηθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι.

Ο κ. Χάσικος είπε πως για να ικανοποιηθεί το Δημοτικό Συμβούλιο και η Ομάδα Πρωτοβουλίας έγινε επανασχεδιασμός και αλλαγή φιλοσοφίας, κάτι που θα επιφέρει μια καθυστέρηση 2-3 χρόνια για ένα έργο το οποίο είναι έτοιμο να ξεκινήσει. Πρόσθεσε, πως όταν γίνονται τα κατασκευαστικά έργα μπορεί να υπάρξουν και άλλες αλλαγές που να μην επηρεάζουν την ασφάλεια, για να ικανοποιηθούν σε μεγαλύτερο βαθμό οι κάτοικοι και οι καταστηματάρχες.

“Είναι στο χέρι της Επιτροπής Εσωτερικών της Βουλής κατά πόσον θα αποδεσμευτεί το κονδύλι και να προχωρήσουμε να υλοποιήσουμε αυτό το αναγκαίο έργο ή όχι. Εμείς ως εκτελεστική εξουσία κάναμε ό,τι μπορούσαμε”, είπε και πρόσθεσε πως θέλει να πιστεύει ότι θα επικρατήσει η λογική και θα αποδεσμευτεί το κονδύλι και όχι η πίεση ενόψει εκλογών.

Απαντώντας σε ερώτηση, είπε πως δεν είναι δυνατόν 5 καταστηματάρχες δεξιά και αριστερά της Τσερίου να σταματούν ένα έργο και να πιέζουν με αυτό τον τρόπο τη Βουλή.

Ο Νομικός Σύμβουλος της Ομάδας Πρωτοβουλίας Πάρης Σπανός στις δηλώσεις του είπε πως η κυβερνητική πλευρά δεν είναι διατεθειμένη να συζητήσει βελτιώσεις στο έργο. Από την άλλη, η πλευρά των κατοίκων και των καταστηματαρχών θεωρεί ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης λαμβάνοντας υπόψη την εμπορικότητα του δρόμου, η οποία έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια με την ενθάρρυνση των δημοτικών και κυβερνητικών αρχών.

“Θα αναμένουμε από την κυβερνητική πλευρά εάν αποφασίσει ότι θέλει να συζητήσει μια βελτίωση, είμαστε στη διάθεση της να καταλήξουμε σε μια λύση που θα εξυπηρετεί όλους, συμπεριλαμβανομένων και των κατοίκων και καταστηματαρχών αλλά και το σύνολο των πολιτών του Στροβόλου και της Λευκωσίας”, είπε.

Απαντώντας σε ερώτηση, είπε πως το πρόβλημα δεν είναι η συμπερίληψη νησίδας στο μέσο του δρόμου αλλά η μετατροπή του δρόμου σε 3 και 4 λωρίδων σε κάποια σημεία, χάνοντας με αυτό το τρόπο την εμπορικότητα του.

Σε δηλώσεις της μετά την Επιτροπή, η Αναπληρώτρια Πρόεδρος της Επιτροπής Στέλλα Μισιαούλη είπε είναι ακατανόητο γιατί η Κυβέρνηση επιμένει αυτή τη στιγμή να μην επανέρχεται στο θέμα, από τη στιγμή που πέραν των κατοίκων και καταστηματαρχών υπάρχει η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, υπάρχει η μελέτη του ΕΤΕΚ, υπάρχουν αιτήματα παραπληγικών και άλλων φορέων οι οποίοι νιώθουν ότι με την κατασκευή του υφιστάμενου σχεδιασμού θα δυσχεραίνει τη ζωή τους.

Η κ. Μισιαούλη κάλεσε το Υπουργείο να προσπαθήσει να βρει εκείνες τις λύσεις που θα ικανοποιούν τους διερχόμενους, τους κατοίκους και θα παρέχει πάνω από όλα ασφάλεια. “Δεν θέλουμε να μείνει η ευθύνη πάνω στη Βουλή αν θα αποδεσμεύσει ή όχι το κονδύλι, εμείς θέλουμε μια συνεννόηση, μια συνεργασία για επανασχεδιασμό, εκσυγχρονισμό και ίσως αλλαγή φιλοσοφίας του δρόμου”, είπε.

Σε δηλώσεις του ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Νίκος Νουρής είπε πως η ομάδα του ΔΗΣΥ έχει καταθέσει ενδιάμεσες προτάσεις για να γεφυρωθούν οι διαφορές έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η μετακίνηση των θέσεων των δύο πλευρών και να μην υπάρξει καθυστέρηση. “Απαιτείται ευελιξία ούτως ώστε οι όποιες διαφοροποιήσεις να μην προκαλέσουν περαιτέρω χρονική καθυστέρηση”, είπε. Αναφερόμενος στις εισηγήσεις του ΔΗΣΥ, είπε πως η μια αφορά τη μη τοποθέτηση σε πρώτη φάση της διαχωριστικής νησίδας και η άλλη τη μείωση της διαπλάτυνσης του δρόμου.

Η Βουλευτής του ΔΗΚΟ Αθηνά Κυριακίδου είπε πως υπάρχουν μπροστά μας κάποια δεδομένα, όπως η ανάγκη να γίνει ο δρόμος, το ότι το κονδύλι είναι δεσμευμένο, ότι όλα τα δημοτικά συμβούλια συμφωνούσαν με τη δημιουργία ενός δρόμου τετραπλής και μετά τριπλής κατεύθυνσης, και ότι πρέπει να γίνει νησίδα στο δρόμο για την ασφάλεια.

“Με αυτά τα δεδομένα, δεν αναλαμβάνω καμία απολύτως ευθύνη για τη δέσμευση του κονδυλιού. Δεν θεωρώ ότι πρέπει να μεταφερθεί σε εμάς η ευθύνη για την κατασκευή του δρόμου από τη στιγμή που είναι το Δημοτικό Συμβούλιο που αρνείται”, είπε και πρόσθεσε πως αν δεν αποδεσμεύσουμε το κονδύλι δεν μπορεί να ξεκινήσει το έργο πριν περάσουν 2 χρόνια. Εξέφρασε την ετοιμότητα της ανά πάσα στιγμή να απελευθερώσει το κονδύλι.

Ο Βουλευτής των Οικολόγων Γιώργος Περδίκης είπε πως κακώς η Κυβέρνηση δεν τείνει χείρα συνεννόησης και συνεργασίας με το Δήμο Στροβόλου και τους επηρεαζόμενους κατοίκους και καταστηματάρχες της Λεωφόρου Τσερίου. Λέγοντας πως η λεωφόρος Τσερίου πρέπει να εκσυγχρονιστεί, κάλεσε την Κυβέρνηση να εγκαταλείψει την άτεγκτη στάση της και να διαπραγματευτεί με θετικό και εποικοδομητικό τρόπο.

Το συνολικό κονδύλι του έργου ανέρχεται στα 9,1 εκ ευρώ και άλλο 1 περίπου εκατομμύριο ανέρχεται το ποσό των απαλλοτριώσεων.

Πηγή: KYΠΕ