Καθαρά κέρδη $103 εκατ. ανακοίνωσε η Etihad Airways για το 2015

{loadposition ba_textlink}

Η απόδοση, η οποία σηματοδότησε την πέμπτη συνεχόμενη χρονιά καθαρής κερδοφορίας της αεροπορικής εταιρείας, είδε επίσης τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) στα 259 εκατ. δολ. και τα κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και ενοικιάσεων (EBITDAR) σε 1,4 δισ. δολ., αντιπροσωπεύοντας το 16% των συνολικών εσόδων.

Ο James Hogan, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Etihad Airways, δήλωσε: «Η αποστολή μας είναι η δημιουργία ενός αειφόρου αερομεταφορέα. Η πέμπτη συνεχής χρονιά καθαρών κερδών, με τις καλύτερες ετήσιες οικονομικές επιδόσεις μέχρι σήμερα, αποδεικνύει ότι παραμένουμε στα πλαίσια του στόχο μας. Η κερδοφορία μας, δείχνει ξεκάθαρα την επιτυχία της επιχειρηματικής μας στρατηγικής, που βασίζεται στην οργανική ανάπτυξη ενισχυμένη από τις συνεργασίες μας. Σε συνδυασμό με τη λειτουργική κερδοφορία, χτίζουμε την αξία της επιχείρησης και τις πολλές επιπρόσθετες επιχειρηματικές ροές της”.

Οι οικονομικές καταστάσεις της Etihad Airways έχουν ελεγχθεί από την Deloitte και είναι σύμφωνες με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης (IFRS).

Η ισχυρή λειτουργική απόδοση κατάφερε να έχει ένα βελτιωμένο συντελεστή φορτίου

Η Etihad Airways μετέφερε συνολικά 17,6 εκατ. επιβάτες το 2015, μια ετήσια αύξηση της τάξης του 18,9%. Η αύξηση του όγκου των επιβατών συνέχισε να υπερβαίνει την ενίσχυση της παραγωγικής ικανότητας της Etihad Airways και ξεπέρασε την περιφερειακή ανάπτυξη της αγοράς, στην οποία έχει παρατηρηθεί πτώση πληρότητας από τα μέσα του 2014. Τα έσοδα ανά χιλιόμετρα επιβατών (RPKs), αυξήθηκαν κατά 21,3%, φτάνοντας τα 83,2 εκατ., ενώ οι Διαθέσιμες Θέσεις ανά χιλιόμετρο (ASKs), που αντιπροσωπεύουν τη χωρητικότητα, αυξήθηκαν κατά 21%, φτάνοντας τα 104,8 εκατ.

Συνολικά, η εταιρεία πραγματοποίησε 97.400 πτήσεις καλύπτοντας 467 εκατ. χλμ. Ο μέσος όρος συντελεστή πληρότητας σε όλο το δίκτυο ήταν 79,4% για το 2015, σε σύγκριση με το 79,2% το 2014.

Έξι νέοι προορισμοί προστέθηκαν στο παγκόσμιο δίκτυο της Etihad Airways – η Καλκούτα, η Μαδρίτη, το Χονγκ Κονγκ, το Εντέμπε, το Εδιμβούργο και το Νταρ ες Σαλάμ – και η χωρητικότητα αυξήθηκε σε 16 υπάρχουσες διαδρομές με μεγαλύτερα αεροσκάφη, συχνότητα και βελτιωμένη πληρότητα αεροσκαφών.

Ο στόλος της Etihad Airways αυξήθηκε κατά 11 αεροσκάφη, με το συνολικό αριθμό αεροσκαφών να ανέρχεται στα 121 στο τέλος του έτους. Με μέσο όρο ηλικίας τα 5,8 χρόνια, ο στόλος της Etihad Airways είναι ένας από τους νεότερους και πιο φιλικούς προς το περιβάλλον στον κλάδο. Στις προσθήκες περιλαμβάνονται τέσσερα A380-800 και τέσσερα Boeing 787-9 Dreamliner, ενώ προστέθηκε επίσης επιπρόσθετη μισθωμένη χωρητικότητα. Το Α380 απέδειξε την αξία του στις γραμμές του Σύδνεϋ και της Νέας Υόρκης, και εγκαταστάθηκε σε μια δεύτερη καθημερινή πτήση προς το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου, ενώ το 787 ξεκίνησε την εμπορική του δραστηριότητα μεταξύ Άμπου Ντάμπι και Ζυρίχης, Μπρίσμπεϊν, Ουάσιγκτον και Σιγκαπούρης.

Η στρατηγική σύμπραξη απέδωσε σε 5 εκατ. επιβάτες και 1,4 δισ. δολ. σε άμεσα έσοδα, καθώς και σημαντικές μειωμένου κόστους συνέργειες.

Η στρατηγική συνεργασία της Etihad Airways, με σχεδόν 50 συμφωνίες κοινού κωδικού και στρατηγικές επενδύσεις σε επιλεγμένες αεροπορικές εταιρείες, παρέμεινε μια βασική κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξή της εταιρείας το 2015.

Μια νέα συμφωνία κοινού κωδικού εισήχθη το 2015 με την Pakistan International Airlines (PIA), ενώ οι ήδη υπάρχοντες κοινοί κωδικοί της Etihad Airways με την Air Serbia, την American Airlines, τη flynas, τη Jet Airways, την Korean Air, τη NIKI και την S7 Airlines επεκτάθηκαν σημαντικά. Ως αποτέλεσμα, η Etihad Airways τώρα προσφέρει ένα συνδυασμένο δίκτυο μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων προς και από σχεδόν 600 προορισμούς μέσα από τις 197 διασυνδέσεις της και τις 49 συνεργασίες κοινού κωδικού.

Η Etihad Regional ήταν η τελευταία προσθήκη στο δίκτυο συνεργατών της Etihad Airways, η οποία περιλαμβάνει ακόμη την airberlin, την Air Seychelles, τη Jet Airways, την Air Serbia, την Alitalia και τη Virgin Australia (η συμμετοχή της Etihad Airways αυξήθηκε στο 25,1% το 2015). Συνολικά με τους εταίροι της, αποτελούν το έβδομο μεγαλύτερο παγκόσμιο σύμπλεγμα αεροπορικών εταιρειών, καθώς πετούν πάνω από 100 εκατ. επιβάτες σε όλο τον κόσμο.

Η στρατηγική συνέβαλε στη μεγάλη αύξηση των πωλήσεων στο παγκόσμιο δίκτυο της Etihad Airways, επιφέροντας έσοδα 1,4 δισ. δολ. – μια αύξηση της τάξεως του 22,1% στα στοιχεία του 2014 – και πάνω από πέντε εκατ. επιβάτες σε πτήσεις της Etihad Airways. Επιπλέον, ο αερομεταφορέας και οι εταίροι της ήταν σε θέση να προσδιορίσουν και να αναπτύξουν σημαντικές επιχειρηματικές συνέργειες και εξοικονόμηση κόστους.

Ο κ. Hogan δήλωσε ότι η επιστροφή του αερομεταφορέα σε επενδύσεις ιδίων κεφαλαίων σε επτά αεροπορικές εταιρείες απέφερε πολλαπλάσια από τα χρήματα που έχει ξοδέψει.

«Για μια επένδυση μικρότερη του κόστους τριών νέων αεροσκαφών, είμαστε σε θέση να οικοδομήσουμε ένα παγκόσμιο δίκτυό, να προσελκύσουμε πέντε εκατομμύρια νέους πελάτες και 1,4 δισ. δολ. έσοδα, και να μοιράσουμε συνέργειες τεράστιου κόστους. Αυτό ονομάζεται έξυπνη επιχειρηματικότητα. Αυτή είναι μια διττή προσέγγιση. Από στρατηγικό επίπεδο, αναζητούμε από τους εταίρους ιδίων κεφαλαίων να φέρουν συνδεσιμότητα δικτύου, να παράγουν επιπλέον έσοδα και να δημιουργήσουν οικονομίες κλίμακας. Όλοι οι εταίροι μας είναι αντάξιοι αυτού του επιπέδου. Κάθε εταίρος έχει τότε ένα στόχο, που είναι η ευθύνη της δικής του διαχείρισης και των Διοικητικών Συμβουλίων. Πολλές από αυτές όπως η Air Serbia, η Air Seychelles, η Jet Airways και η Virgin Australia, είναι τώρα αντάξιες αυτού του επιπέδου.

Ακόμη και με μια επένδυση, όπως στην airberlin, η οποία έχει πάρει περισσότερο χρόνο από το αναμενόμενο για την αεροπορική εταιρεία προκειμένου να φτάσει στη βιώσιμη κερδοφορία, βλέπουμε απίστευτα υψηλές επιστροφές απευθείας στην επιχείρησή μας, που υπερβαίνουν κατά πολύ τις αρχικές μας προσδοκίες. Έχουμε ήδη λάβει περισσότερα από 500 εκατ. δολ. σε άμεσα έσοδα προς την Etihad Airways και η airberlin σήμερα προσφέρει πάνω από 150 εκατ. δολ. το χρόνο σε άμεσα έσοδα, καθώς και ευρείες συνέργειες κόστους που έχουν ήδη φτάσει πάνω από 100 εκατ. δολ. Επιπλέον, η σχέση με την airberlin προσφέρει μια συνεισφορά άνω των 630 εκατ. δολ. το χρόνο για την οικονομία του Άμπου Ντάμπι. Αυτός είναι ο λόγος που εξακολουθούμε να δεσμευόμαστε για την αναδιάρθρωση της εν λόγω επιχείρησης καθώς κινείται προς τα εμπρός».
Η παγκόσμια οικονομική κοινότητα συνέχισε να αναγνωρίζει την επιτυχία της στρατηγικής της Etihad Airways

Κατά τη διάρκεια του έτους, η Etihad Airways έπαιξε σημαντικό ρόλο στην εξασφάλιση μίας χρηματοδότησης συναλλαγών 700 εκατ. δολ. για τη χρηματοδότηση της επέκτασης της αεροπορικής εταιρείας, τη θυγατρική της Etihad Airport Services και τους πέντε από τους επτά εταίρους αερομεταφορείς, εντός της Etihad Airways Partners (EAP).

Ο κ. Hogan προσέθεσε: «Αυτή η ρηξικέλευθη συναλλαγή ήταν η πρώτη του είδους της στην αεροπορική βιομηχανία, και η επιτυχία της αναδεικνύει το υψηλό επίπεδο εμπιστοσύνης και στήριξης από τους θεσμικούς επενδυτές για τη μοναδική επιχειρηματική στρατηγική μας. Ήταν μια ψήφος εμπιστοσύνης, όχι μόνο προς την Etihad Airways, αλλά και προς τους συνεργάτες μας».

Το 2015, στην Etihad Airways δόθηκε αξιολόγηση “Α”, με σταθερές προοπτικές, από τον Οίκο Fitch Ratings. Ο Οίκος Fitch Ratings, ένας από τους μεγαλύτερους οργανισμούς αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας του κόσμου, εξέδωσε το Μακροχρόνια Εκδότρια Προκαθορισμένης Αξιολόγησης (IDR) μετά από μια λεπτομερή ανεξάρτητη ανάλυση των επιχειρήσεων της Etihad Airways, την εμπορική της απόδοση και τη στρατηγική συμμαχία των ιδίων κεφαλαίων της.

Η ανάπτυξη συνεχίστηκε στις επιχειρηματικές ροές του ομίλου, συμπεριλαμβανομένων φορτίων, MRO, catering και υπηρεσίες εδάφους, καθώς και πρόγραμμα τακτικών επιβατών.

Το 2015, η στρατηγική της Etihad Airways διαφοροποιήθηκε από μία μόνο αεροπορική εταιρεία σε μία ομάδα ταξιδιών και αεροπλάνων που απέφερε ισχυρά αποτελέσματα. Όλες οι μεγάλες επιχειρηματικές ροές, συμπεριλαμβανομένων φορτίων, MRO, catering και υπηρεσίες εδάφους, καθώς και προγράμματα ιπτάμενων, καθώς και ο αερομεταφορέας αυτός καθ’ εαυτός, είχαν ανάπτυξη.

Ένας ακόμη δείκτης μέτρησης της ανάπτυξης της Etihad Airways ήταν η αύξηση των μελών του προγράμματος αφοσίωσης της Etihad Guest. Ο αριθμός των μελών αυξήθηκε από 2.9 εκατ. σε 3.75 εκατ., αντιπροσωπεύοντας κατά μέσο όρο 70.000 νέα μέλη κάθε μήνα κατά τη διάρκεια του 2015.

Η αεροπορική εταιρεία συνέχισε να είναι η κινητήρια δύναμη στο εθνικό πρόγραμμα “Emiratisation”.

Μέχρι το τέλος του 2015, η Etihad Airways προσέλαβε 26.566 άτομα σε όλο τον κόσμο από περισσότερες από 144 εθνικότητες, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 9,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα Εμιράτα παραμένουν η μεγαλύτερη εθνικότητα στην αεροπορική εταιρεία. Το 2015, η αεροπορική εταιρεία υποδέχθηκε περισσότερους από 1.200 υπηκόους των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων στο παγκόσμιο εργατικό δυναμικό της, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό των εργαζομένων των Εμιράτων σε περισσότερους από 3.000 – 29% του βασικού προσωπικού του εθνικού αερομεταφορέα.

Από την ίδρυσή της το 2003, η Etihad Airways υπήρξε η κινητήρια δύναμη στο εθνικό πρόγραμμα Emiratisation, επενδύοντας στην ανάπτυξη του εθνικού εργατικού δυναμικού και την προώθηση του ρόλου των Εμιράτων στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών και παρέχοντάς τους τη δυνατότητα για ηγεσία.

Η αεροπορική εταιρεία αναγνωρίστηκε από τα βραβεία της βιομηχανίας καθ’όλη τη διάρκεια του έτους

Η Etihad Airways πήρε τον τίτλο της «Αεροπορικής Εταιρείας της Χρονιάς 2016» από την Air Transport World, σε αναγνώριση του σημαντικού μοντέλου ανάπτυξής της και την εμπορική εστίαση, καθώς συνέχισε να καθορίσει το τοπίο των σύγχρονων αεροπορικών ταξιδιών. Για έβδομη συνεχή χρονιά, η Etihad Airways ανακηρύχθηκε «Κορυφαία Αεροπορική Εταιρεία του Κόσμου» στα World Travel Awards.