Γ.Λουκαΐδης: “Οι πολίτες μπορούν να κάνουν τη διαφορά”

{loadposition ba_textlink}

Οι δηλώσεις του Γ. Λουκαΐδη:

“Οι πολίτες μπορούν να κάνουν τη διαφορά

Οι συμπατριώτες μας που αγανακτούν μπροστά στην αδικία, την αυξανόμενη ανισότητα και στον αυταρχισμό των κυβερνώντων, μπορούν την ερχόμενη Κυριακή με τη ψήφο τους να κάνουν τη διαφορά.

Όσοι συμπολίτες μας δεν πιστεύουν ότι γι’ αυτούς όλα εξελίσσονται θαυμάσια και υπέροχα στο πλαίσιο του κυβερνητικού success story, μπορούν να στείλουν ισχυρό μήνυμα με τη συμμέτοχή και όχι την αποχή τους.

Όσοι συμπολίτες μας δεν επιθυμούν να επιβραβεύσουν την κυβερνητική πολιτική λιτότητας και την εξυπηρέτηση των ελάχιστων προνομιούχων, έχουν επιλογή.

Όσοι δεν θέλουν να συνεχιστεί το κούρεμα μισθών, το κούρεμα συντάξεων, το κούρεμα της μεσαίας τάξης, των κοινωνικών παροχών, το κούρεμα της υγείας, της στεγαστικής και της προσφυγικής πολιτικής, μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα.

Όσοι συμπολίτες μας ανάγκασαν το Συναγερμό και την κυβέρνηση Αναστασιάδη να αυτοαναιρεθούν και να προσπαθήσουν να αποκρύψουν τη μνημονιακή ιδεολογία τους, αλλά δεν ξεγελιούνται δεύτερη φορά από τις δεσμεύσεις και τις προεκλογικές μεταλλάξεις των κυβερνώντων, πρέπει να πάνε στη κάλπη για να κάνουν τη διαφορά.

Όσοι πιστεύουν ότι ο τόπος μας μπορεί να πάει καλύτερα όταν υπάρχουν ευκαιρίες για όλους και όχι μόνο για τους λίγους, έχουν ουσιαστική επιλογή.

Την Κυριακή οι πολίτες μπορούν, για όλα αυτά που μας ενώνουν, να κάνουν τη διαφορά. Δίνοντας δύναμη στη δύναμη τους. Γιατί όσο ισχυρότερο εξέλθει το ΑΚΕΛ στις εκλογές της Κυριακής, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η ελπίδα και η προοπτική να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η κυβερνητική πολιτική της αιματηρής λιτότητας, της ανισότητας και του αυταρχισμού και να εισέλθει ή χώρα μας σε μια άλλη πορεία, οικονομικής και κοινωνικής προόδου.

Χρειαζόμαστε μια πιο ποιοτική, δημοκρατική και ανθρωποκεντρική παιδεία. Οι κυβερνώντες εδώ και τρία χρόνια, με μια αντιμεταρρύθμιση της παιδείας, σπρώχνουν τα πράγματα προς πιο συντηρητική, πιο αυταρχική παιδεία σε βάρος κυρίως των λαϊκών στρωμάτων.

Το ΑΚΕΛ θεωρεί ότι τα πιο κάτω εννιά συγκεκριμένα μέτρα θα συμβάλουν στην αναβάθμιση της Παιδείας:

– Η αλλαγή του Ενιαίου Λυκείου ήταν μια σωστή κίνηση αλλά το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα έχει σοβαρές αδυναμίες και είναι κατώτερο των περιστάσεων. Προτείνουμε υιοθέτηση του προγράμματος του 40ώρου στα Γυμνάσια και στα Λύκεια. Το πρόσθετο κόστος των 10-12 εκατομμυρίων το χρόνο να προέλθει από εξοικονομήσεις του προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού που ανέρχεται περίπου στο 1 δισεκατομμύριο.

– Μετατροπή όλων των συμβασιούχων και εκτάκτων εκπαιδευτικών που έχουν συμπληρώσει 30 μήνες δουλειάς σε εργαζόμενους αορίστου χρόνου. Παρά την επίμονη διαφωνία των κυβερνώντων, μετά και από την πρόσφατη απόφαση του Δικαστηρίου Εργατικών Διαφορών δεν υπάρχει άλλος δρόμος. Σταδιακή μονιμοποίησή τους.

– Με την ανάληψη της διακυβέρνησης Αναστασιάδη εκατοντάδες εκπαιδευτικοί οι οποίοι εργάζονταν στα απογευματινά και βραδινά μαθήματα, μετατράπηκαν από τη μια νύχτα στην άλλη από εργαζόμενους στο ΙΔΑΒΕΠ, σε αυτοεργοδοτούμενους με Αγορά Υπηρεσιών. Εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, κυρίως νέοι, έχασαν μέχρι και 35% των εισοδημάτων τους. Αυτοί οι άνθρωποι, που απασχολούνται σήμερα παράνομα, πρέπει να αποκατασταθούν.

– Επέκταση της Τεχνικής Εκπαίδευσης, την οποία έχει ανάγκη ο τόπος και παρουσιάζει αυξημένη ζήτηση, με άμεση ανέγερση νέας Τεχνικής Σχολής στη Λάρνακα και 3 περιφερειακών σχολών στις άλλες επαρχίες για τις ανάγκες της υπαίθρου.

– Αναδόμηση της ειδικής εκπαίδευσης στη βάση της ολοκληρωμένης πρότασης που κατάθεσε το ΑΚΕΛ στο ΥΠΠΟ, με έμφαση στην απασχόληση ατόμων με αναπηρίες μετά τα 21 τους χρόνια, την αναθεώρηση της νομοθεσίας και την ενίσχυση ειδικών σχολείων και ειδικών μονάδων.

– Ριζική αναμόρφωση των Εσπερινών Λυκείων και Εσπερινών Τεχνικών Σχολών, με νέα ωρολόγια, νέα αναλυτικά προγράμματα και εξειδίκευση στη διδασκαλία ενηλίκων ατόμων.

– Επέκταση άμεσα του θεσμού των Μεταλυκειακών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και κατάρτισης, κατά ένα τμήμα σε όλες τις επαρχίες. Κατοχύρωση της φοιτητικής χορηγίας στους σπουδαστές των ΜΙΕΕΚ.

– Διπλασιασμός του εντελώς ανεπαρκούς αριθμού των εκπαιδευτικών ψυχολόγων για αντιμετώπιση της σχολικής παραβατικότητας αλλά και των κοινωνικών και ψυχολογικών προβλημάτων παιδιών και νέων στα σχολεία μας.

– Ενίσχυση της Κρατικής Φοιτητικής Μέριμνας, η οποία δέχτηκε πλήγμα μετά το πρόσφατο κουτσούρεμα των κονδυλίων από τους κυβερνώντες. Είναι απαράδεκτο για ένα κράτος που δίνει 1 δισεκατομμύριο για την Παιδεία, φοιτητές να υποχρεώνονται να διακόψουν τις σπουδές τους.”