Πρώτη εκδήλωση Τεχνικής Επιτροπής για Εκπαίδευση 1η Ιουνίου, με συμμετοχή 100 Ε/κ και Τ/κ μαθητών

{loadposition ba_textlink}

Ο Πρόεδρος της Τεχνικής Επιτροπής από την ελληνοκυπριακή πλευρά, Μιχαλίνος Ζεμπύλας, δήλωσε στο ΚΥΠΕ πως, στο πλαίσιο της εκδήλωσης, η Επιτροπή θα φέρει μαζί από τις 8.30 το πρωί μέχρι τις 12.15, στο πλαίσιο δηλαδή του σχολικού χρόνου, 50 Ελληνοκύπριους και 50 Τουρκοκύπριους μαθητές, ηλικίας 11 ετών, από σχολεία της επαρχίας Λευκωσίας, στο Σπίτι της Συνεργασίας, καθώς επίσης και εκπαιδευτικούς από τις δυο κοινότητες.

Οπως είπε ο κ. Ζεμπύλας, στην εκδήλωση, που θα περιλαμβάνει εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες, θα προσκληθούν με επιστολές που θα τους σταλούν, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης και ο ηγέτης της τουρκοκυπριακής κοινότητας Μουσταφά Ακιντζί, καθώς και μέλη του διπλωματικού σώματος στην Κύπρο. Για τη διοργάνωσή της θα εργαστούν τα μέλη της Τεχνικής Επιτροπής, εθελοντές, καθώς και το Γραφείο της Αποστολής των Καλών Υπηρεσιών των Ηνωμένων Εθνών στην Κύπρο, που “θα κτίσουν”, όπως είπε ο κ. Ζεμπύλας, πάνω σε εμπειρίες του παρελθόντος από τη διοργάνωση ανάλογων δικοινοτικών εκδηλώσεων.

“Θα επιλέξουμε εμείς σε πρώτη φάση τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς που θα συμμετάσχουν, διότι έχει πάρα πολύ κόσμο που εξέφρασε επιθυμία να συμμετάσχει”, σημείωσε ο κ. Ζεμπύλας, προσθέτοντας πως η συμμετοχή των μαθητών θα γίνει με τη συγκατάθεση των γονιών τους.

Υπογράμμισε πως το πλέον σημαντικό που έχει πετύχει μέχρι στιγμής η Επιτροπή, κατά τη διάρκεια των δυόμισι μηνών λειτουργίας της, είναι η δημιουργία ενός μηχανισμού, βάσει του οποίου θα γίνονται οι επαφές μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών από τις δυο κοινότητες.

Ο κ. Ζεμπύλας είπε πως ο μηχανισμός αυτός δημιουργήθηκε από τη μια υπό-ομάδα που λειτουργεί, στο πλαίσιο της Τεχνικής Επιτροπής, εγκρίθηκε από τις δυο πλευρές και θα παρουσιαστεί στις επόμενες μέρες στις εκπαιδευτικές οργανώσεις στους γονείς κ.λπ.

Σύμφωνα με τους όρους εντολής της Επιτροπής, σημείωσε ο κ. Ζεμπύλας, πρέπει να δημιουργήσουμε μηχανισμό για εφαρμογή μέτρων εμπιστοσύνης στα σχολεία των εκπαιδευτικών συστημάτων των δυο πλευρών που να προωθούν την επαφή και τη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών.

Στόχος, ανέφερε, είναι η διευκόλυνση των επαφών μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών από τις δυο κοινότητες, ώστε να μειωθεί η προκατάληψη και να ενθαρρυνθεί το αίσθημα της αμοιβαίας εμπιστοσύνης.

Ο κ. Ζεμπύλας είπε πως αυτό θα γίνει “βήμα με βήμα”, μέσω της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να προετοιμαστούν για τις κοινές δράσεις, της δημιουργίας βάσης δεδομένων με καλές πρακτικές, που μπορούν να χρησιμοποιούνται κατά τις επαφές, και της δημιουργίας ενός πλαισίου για επαφές εκπαιδευτικών που θα διευκολύνει τις ομάδες που επιθυμούν να οργανώσουν τις δικές τους δράσεις.

Θέλουμε αυτό να γίνει πρώτα πιλοτικά, με την πρώτη αυτή εκδήλωση της Επιτροπής, για να δούμε πώς θα πάει αυτή η πρώτη επαφή στο Σπίτι της Συνεργασίας, να δούμε τι πάει καλά, τι ενδεχομένως χρειάζεται να αλλάξει, σημείωσε. “Η επόμενη φάση είναι να δούμε το ευρύτερο πλαίσιο της συνεργασίας, που μπορεί να γίνεται και μέσω του διαδικτύου, μέχρι να φθάσουμε στο σημείο να μπορούν να γίνονται ανταλλαγές επισκέψεων”, πρόσθεσε.

Αυτό δεν μπορεί να γίνει από τη μια ημέρα στην άλλη, γιατί υπάρχουν διάφορα ευαίσθητα ζητήματα και πρακτικά ζητήματα, τα οποία πρέπει να επιλύσουμε, υπογράμμισε ο κ. Ζεμπύλας.

Σημείωσε πως σε πρώτη φάση “στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε εμπιστοσύνη μέσω των επαφών σε ένα συγκεκριμένο χώρο που είναι κοινά συμφωνημένος, δηλαδή στο Σπίτι της Συνεργασίας, και μετά να συνεχίσουμε, βλέποντας πώς δουλεύει αυτό, και ενθαρρύνοντας τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να συναντώνται και από μόνοι τους τα απογεύματα”.

“Η ουσία είναι πώς θα διευκολύνουμε τις ομάδες που επιθυμούν, γιατί έχει πολλές ομάδες που επιθυμούν να οργανώσουν εκπαιδευτικές δράσεις μεταξύ των δυο κοινοτήτων”, πρόσθεσε, τονίζοντας πως “το σημαντικό επίτευγμα είναι ότι τώρα έχουμε ένα μηχανισμό βάσει του οποίου θα γίνονται οι επαφές”

Σε ό,τι αφορά τη δεύτερη υπο-ομάδα, που λειτουργεί στο πλαίσιο της Τεχνικής Επιτροπής, ο κ. Ζεμπύλας σημείωσε πως αυτή “θα μας παραδώσει στις αρχές Σεπτεμβρίου ένα αναλυτικό κατάλογο με καλές πρακτικές, τόσο από το εξωτερικό όσο και από την Κύπρο, που θα είναι στη διάθεση των εκπαιδευτικών, των λειτουργών του Υπουργείου Παιδείας, έτσι ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε διάφορα επίπεδα, είτε σε επίπεδο πολιτικής του Υπουργείου είτε σε επίπεδο παιδαγωγικών πρακτικών για να καταπολεμηθεί ο ρατσισμός, η μισαλλοδοξία κ.λπ”.

Υπενθύμισε πως η Επιτροπή πρέπει με βάση τους όρους εντολής της να προτείνει καλές πρακτικές που θα συμβάλουν στην καταπολέμηση του ρατσισμού, της μισαλλοδοξίας, της ξενοφοβίας, του εξτρεμισμού και να προωθήσουν την ειρηνική συμβίωση και τη συμφιλίωση.

Σε ό,τι αφορά την τρίτη υπο-ομάδα, ανέφερε πως αυτή θα εισηγηθεί ιδέες για νέες πολιτικές και νέες δράσεις που θα ενθαρρύνουν τη συνεργασία των δυο εκπαιδευτικών συστημάτων, ώστε αυτά να συμβάλουν σε μια βιώσιμη και λειτουργική δικοινοτική, διζωνική ομοσπονδία.

Συνεπώς αυτή η υπο-επιτροπή θα ασχοληθεί με διάφορα θέματα πολιτικής, δηλαδή το πώς θα φέρει τα δυο εκπαιδευτικά συστήματα – αφού στο πλαίσιο της λύσης η εκπαίδευση θα ανήκει στην κάθε κοινότητα – να συνεργαστούν, έτσι ώστε να καταπολεμήσουν το ρατσισμό και τη μισαλλοδοξία, πρόσθεσε.

Ο κ. Ζεμπύλας είπε πως, για παράδειγμα, η πολιτική που εφαρμόζει φέτος το Υπουργείο Παιδείας για την αντιρατσιστική εκπαίδευση θα μπορούσε να υιοθετηθεί και από τα δυο εκπαιδευτικά συστήματα.

Απαντώντας σε ερώτηση, σημείωσε πως οι οδηγίες που έχουν είναι να διοργανώνονται δράσεις, οι οποίες να μην αναγνωρίζουν με κανένα τρόπο το ψευδοκράτος.

Ανέφερε ακόμη πως η Τεχνική Επιτροπή συνεδριάζει μια φορά το μήνα, αλλά στο ενδιάμεσο γίνονται πάρα πολλές συναντήσεις εντός της ελληνοκυπριακής ομάδας και εντός της τουρκοκυπριακής ομάδας, καθώς επίσης και πάρα πολλές συναντήσεις των υπο-ομάδων που κάνουν και την περισσότερη δουλειά.

Επεσήμανε πως η δουλειά γίνεται “σεβόμενοι ο ένας τις ευαισθησίες του άλλου και προχωρώντας με προσεκτικά βήματα, στη βάση μιας τεχνοκρατικής/επιστημονικής προσέγγιση” και μακριά από ιδεολογικές ή άλλες αποχρώσεις.

Πηγή: KYΠΕ