‘Ξενίζουν οι ισοπεδωτικές αναφορές ΑΚΕΛ’, δηλώνει ο Υπ. Παιδείας

{loadposition ba_textlink}

Οι “απαξιωτικές και ισοπεδωτικές αναφορές από πλευράς ΑΚΕΛ σε αντιμεταρρύθμιση, συντηρητική και αυταρχική παιδεία δεν μπορούν παρά να ξενίζουν τον όποιο καλόπιστο κριτή μελετά τα θέματα της κυπριακής εκπαίδευσης τα τελευταία τρία χρόνια”, δήλωσε το απόγευμα ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Κώστας Καδής.

Ο Υπουργός Παιδείας απαντούσε στον Εκπρόσωπο Τύπου του ΑΚΕΛ, Γιώργο Λουκαΐδη, ο οποίος ενωρίτερα δήλωσε ότι “χρειαζόμαστε μια πιο ποιοτική, δημοκρατική και ανθρωποκεντρική παιδεία και οι κυβερνώντες εδώ και τρία χρόνια, με μια αντιμεταρρύθμιση της παιδείας, σπρώχνουν τα πράγματα προς πιο συντηρητική, πιο αυταρχική παιδεία σε βάρος κυρίως των λαϊκών στρωμάτων”.

Όπως είπε ο Κώστας Καδής “έχουμε μελετήσει με ιδιαίτερη προσοχή τις δηλώσεις του Εκπροσώπου Τύπου του ΑΚΕΛ, που αναφέρονται σε θέματα Παιδείας και είναι πραγματικά με θλίψη που βλέπουμε ότι και τα θέματα Παιδείας θυσιάζονται στο βωμό προεκλογικών σκοπιμοτήτων”.

Ανέφερε ότι “ο λόγος και η δράση της δικής μας εκπαιδευτικής πολιτικής εδράζεται στον δομημένο δημόσιο διάλογο, στη σύνθεση των απόψεων, στην επιστημονική τεκμηρίωση και στην οικοδόμηση μιας παιδείας που βασίζεται στην συλλογικότητα”.

Ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι “είναι κοινή διαπίστωση πως τα τελευταία τρία χρόνια συντελείται μια ουσιαστική και συνολική μεταρρύθμιση στο εκπαιδευτικό μας σύστημα η οποία δεν μένει, όπως συνέβαινε στο παρελθόν, στο επίπεδο των προθέσεων και των εξαγγελιών αλλά περνά στο επίπεδο της υλοποίησης και της δράσης”.

Πρόσθεσε ότι “η εκπαιδευτική μας πολιτική ενταγμένη σε ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχεδιασμό διορθώνει πολιτικές που για πολλά χρόνια απασχόλησαν το εκπαιδευτικό μας σύστημα και για τις οποίες η προηγούμενη διακυβέρνηση δεν κατάφερε να δώσει διέξοδο”.

“Εμείς σε αντίθεση με τον απαξιωτικό λόγο που χρησιμοποιεί το ΑΚΕΛ ούτε ακυρώσαμε, ούτε αμαυρώσαμε τις μεταρρυθμιστικές προσπάθειες που προηγήθηκαν αλλά αντίθετα αξιολογήσαμε στη βάση επιστημονικών κριτηρίων και αξιοποιήσαμε επιστήμονες που χρησιμοποίησε η προηγούμενη Κυβέρνηση καθώς και το έργο που είχε γίνει” είπε ο Υπουργός Παιδείας.

Ανέφερε, επίσης, ότι “εντοπίσαμε παραλείψεις και καταθέσαμε βελτιωτικές προτάσεις και προχωρήσαμε σε μια ουσιαστική μεταρρύθμιση, εκσυγχρονίζοντας και το περιεχόμενο και τη δομή του σχολικού προγράμματος σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης”.

Ο κ. Καδής είπε ότι από τον Σεπτέμβριο του 2015 εφαρμόζονται νέα ωρολόγια και νέα αναλυτικά προγράμματα στην Δημοτική και Μέση Εκπαίδευση ενώ στην Τεχνική Εκπαίδευση η εφαρμογή τους θα ξεκινήσει από το επόμενο σχολικό έτος.

Πρόσθεσε ότι ιδιαίτερα σημαντικό κρίνουμε το γεγονός ότι μετά από πολλά χρόνια συζητήσεων και αντιπαραθέσεων περάσαμε επιτέλους στην πράξη και καταργούμε τον προβληματικό θεσμό του Ενιαίου Λυκείου διαμορφώνοντας ένα σύγχρονο λύκειο με κατευθύνσεις επιλογής μαθημάτων.

Σε ό,τι αφορά τις πολιτικές για τους εκπαιδευτικούς, ο Υπουργός Παιδείας, είπε ότι μέσα από συλλογική προσπάθεια και διάλογο με όλους τους εκπαιδευτικούς εταίρους, πετύχαμε ύστερα από τρεις σχεδόν δεκαετίες, την ψήφιση ενός νέου αδιάβλητου και αξιοκρατικού συστήματος διορισμών στην εκπαίδευση με το ΑΚΕΛ να είναι το μόνο κόμμα που δεν ψήφισε τη συγκεκριμένη νομοθεσία κλείνοντας μάλιστα το παράθυρο εργοδότησης στη δημόσια εκπαίδευση σε εκατοντάδες νέους επιστήμονες.

Παράλληλα, συνέχισε, το ΑΚΕΛ έθεσε με τροποποιητική πρότασή του ως χρονικό ορίζοντα εφαρμογής του νόμου το 2028.

Ο Κώστας Καδής είπε ότι στην ανακοίνωση του ΑΚΕΛ “γίνεται αναφορά σε μια σειρά από συγκεκριμένα μέτρα που αναμένεται να συμβάλουν στη αναβάθμιση της Παιδείας και αναμφίβολα προκαλεί ερωτηματικά το γεγονός ότι αρκετές από τις λύσεις και τις εισηγήσεις που προτείνονται δεν απασχόλησαν στο βαθμό που έπρεπε το ΑΚΕΛ και την προηγούμενη Κυβέρνηση αφού κληθήκαμε εμείς στα ζητήματα αυτά να δώσουμε λύσεις και απαντήσεις”.

Ειδική αναφορά από τον Υπουργό Παιδείας έγινε στο θέμα της Φοιτητικής Μέριμνας με την επισήμανση ότι καταφέραμε να περάσουμε μια νομοθεσία μέσα από την οποία υιοθετείται νέα διαδικασία για παραχώρηση της Φοιτητικής Μέριμνας που θα οδηγήσει όχι μόνο στην εξάλειψη της γραφειοκρατίας και της ταλαιπωρίας των πολιτών αλλά και σε μηχανισμούς διαφάνειας και αξιοκρατικής εξέτασης των αιτήσεων.

Καταλήγοντας, ο κ. Καδής, είπε ότι η πρόνοια για τη Φοιτητική Μέριμνα, που περιλήφθηκε στους κρατικούς προϋπολογισμούς για την τελευταία τριετία, παραμένει στα ίδια ακριβώς επίπεδα χωρίς μείωση ούτε κατά ένα σεντ, “αντιθέτως, το μεγαλύτερο κουτσούρεμα της Φοιτητικής Μέριμνας παρατηρήθηκε το 2012 αφού στον τότε προϋπολογισμό μειώθηκε κατά 26%”.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ