Τα αποτελέσματα δημοψηφίσματος που διενήργησε η ΠΣΕΜ εν μέσω αποχής παραδόθηκε στο ΥΠΠ

Το δημοψήφισμα εκ μέρους του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού Κώστα Καδή, παρέλαβε ο Διευθυντής Μέσης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας Κυπριανός Λούης.

Στο δημοψήφισμα, στο οποίο ψήφισαν 13.566 μαθητές και μαθήτριες παγκύπρια, τέθηκαν τρία ερωτήματα: Αύξηση των διαγωνισμάτων και εφαρμογή εξετάσεων στο τέλος του τετραμήνου, μείωση απουσιών και μαθητική στολή.

Στο πρώτο ερώτημα για την αύξηση των διαγωνισμάτων και εφαρμογή εξετάσεων στο τέλος του τετραμήνου, το 86,3% των μαθητών ψήφισε όχι, το 13,15% ψήφισαν ναι και το 0,55% έριξαν λευκό.

Στο δεύτερο ερώτημα για τη μείωση απουσιών, το 92,63% των μαθητών ψήφισε όχι, το 7,37% ψήφισε ναι και το 0,36% έριξαν λευκό.

Στο τρίτο ερώτημα για τη μαθητική στολή, το 91,31% των μαθητών ψήφισε όχι, το 8,35% ψήφισε ναι και το 0,34% έριξαν λευκό.

Παραδίδοντας το δημοψήφισμα στο Διευθυντή Μέσης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, ο Πρόεδρος της ΠΣΕΜ είπε ότι του παραδίνουν τα αποτελέσματα του παγκύπριου δημοψηφίσματος που διεξήχθηκε στα σχολεία και σε αυτό περιέχονται οι απόψεις των μαθητών απέναντι στα νέα μέτρα που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας για να ψηφιστούν στην Βουλή.

Ο κ. Λούης, παραλαμβάνοντας το δημοψήφισμα, είπε ότι ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού δεν μπόρεσε να το παραλάβει ο ίδιος, καθώς βρισκόταν στη συνεδρία του Υπουργικού Συμβουλίου.

Εξέφρασε στη συνέχεια παρατηρήσεις για το δημοψήφισμα.

«Όσον αφορά τον επιστημονικό τρόπο με τον οποίο τέθηκαν τα ερωτήματα, θα πρέπει να τον δούμε πιο επισταμένα για να δούμε ακριβώς το βαθμό του κατά πόσο ανταποκρίνονται στην επιστημονική δεοντολογία και νομίζω ότι υπήρχε και ένα ερώτημα μέσα το οποίο δεν υφίσταται στους κανονισμούς, δηλαδή όσον αφορά τη στολή δεν είναι στις προτεραιότητες του Υπουργείου Παιδείας και ήδη δώσαμε σαφείς οδηγίες στα σχολεία ότι το κάθε σχολείο εφαρμόζει τους κανονισμούς που υπάρχουν για την στολή», πρόσθεσε.

Ανέφερε, επίσης, ότι το Υπουργείο Παιδείας προσπάθησε μέσα από τους νέους κανονισμούς λειτουργίας των σχολικών μονάδων που βρίσκονται ενώπιον της Βουλής και θα οδηγηθούν στην Ολομέλεια εντός Ιανουαρίου για ψήφιση, προέβη σε ένα εξαντλητικό διάλογο με το σύνολο των εμπλεκομένων φορέων και με την ΠΣΕΜ.

«Διατύπωσαν ευθαρσώς τα παιδιά, οι μαθητές, τις απόψεις τους και πιστεύουμε ότι θα αφήσουμε τα πράγματα στην Ολομέλεια για την περαιτέρω ψήφιση του νομοσχεδίου αυτού. Δεν σημαίνει, όμως, ότι κλείνουμε το διάλογο με την ΠΣΕΜ”, είπε, προσθέτοντας ότι η οργάνωση είναι ένα θεσμοθετημένο όργανο, έχει ρόλο εντός των σχολικών μονάδων και όλα τα ζητήματα, τα οποία απασχολούν τους μαθητές, θα επιλύονται εντός των σχολικών μονάδων.

Σε παρέμβασή του, ο Πρόεδρος της ΠΣΕΜ είπε ότι είναι λογικό κάθε νέο Συμβούλιο της ΠΣΕΜ να εκφράζει διαφορετικές απόψεις.

«Ήμασταν όλοι μάρτυρες των περσινών σκηνοθετημένων εκλογών της ΠΣΕΜ, όπου βγήκε η έκθεση της Επιτρόπου Διοικήσεως όπου λέει ξεκάθαρα ότι οι διαδικασίες δεν ήταν δημοκρατικές. Άρα, πώς είναι δυνατό να μπορούμε να κάνουμε συζητήσεις με ένα όργανο, το οποίο δεν ήταν δημοκρατικά εκλελεγμένο και δεν εξέφραζε όλοι την πλειοψηφία των μαθητών που αυτό αποδείχτηκε και στη συνέχεια που τρεις ΕΣΕΜ, Λεμεσού, Λευκωσίας και Πάφου, έκαναν αποχή από τα μαθήματα για να εκφράσουν την αντίθεση τους απέναντι στα νέα μέτρα του Υπουργείου», συμπλήρωσε.

Αναφορικά με τη στολή, ο Πρόεδρος της ΠΣΕΜ είπε ότι το ερώτημα τέθηκε απλά για να ξέρουν πως νοιώθουν οι συμμαθητές τους για αυτό το θέμα και πώς προχωρούν.

«Αν το Υπουργείο δεν πιστεύει ότι το δημοψήφισμα έγινε με το σωστό τρόπο και τον επιστημονικό, εμείς προκαλούμε το Υπουργείο να προχωρήσει αυτό σε δημοψήφισμα και να βρει την άποψη των μαθητών», πρόσθεσε.

Ερωτηθείς από το ΚΥΠΕ σχετικά με το δημοψήφισμα, ο Πρόεδρος της ΠΣΕΜ είπε ότι έλαβαν μέρος 43 σχολεία παγκύπρια, όπου εκεί συνέλεξαν όλες τις απόψεις των μαθητών και πρόσθεσε ότι πραγματοποίησαν και πιο πριν συνελεύσεις και είχαν μαζεμένα τα προβλήματα των μαθητών.

Στο μεταξύ, σήμερα οι μαθητές πραγματοποίησαν παγκύπρια αποχή την 3η περίοδο ως μέτρο πίεσης προς το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με τις αλλαγές στους σχολικούς κανονισμούς.

Για το θέμα της αποχής, ο Πρόεδρος της ΠΣΕΜ είπε ότι με αυτήν ουσιαστικά εκδηλώνουν τις αντίθετες απόψεις τους απέναντι στους νέους κανονισμούς. «Δεν είναι σωστό η πολιτεία να μας κόψει την ώθηση μας στο να αγωνιζόμαστε για να προσπαθούμε να διεκδικούμε τα δικαιώματα μας», πρόσθεσε.

Σε ερώτηση του ΚΥΠΕ αν θα επιδιώξουν συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας, ο κ. Δημητρίου απάντησε καταφατικά, λέγοντας ότι θα προσπαθήσουν να μπουν ξανά σε διάλογο. «Παρόλα αυτά, ο Υπουργός δήλωσε ότι είναι μονόδρομος και ότι δεν υπάρξει καμία αλλαγή», συμπλήρωσε.

Ερωτηθείς από το ΚΥΠΕ ποιες είναι οι περαιτέρω ενέργειες της ΠΣΕΜ και ποιο το μήνυμα της αποχής, ο Πρόεδρος της είπε ότι μετά το διάλογο που ευελπιστούν ότι θα γίνει, θα αποφασίσουν τις περαιτέρω ενέργειες τους, ενώ σε ό,τι αφορά την αποχή είπε ότι δεν θα σταματήσουν να παλεύουν για το μέλλον τους και ότι θα είναι στην πρώτη γραμμή να αγωνιστούν .

Απαντώντας στην ΠΣΕΜ, ο Διευθυντής Μέσης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας είπε ότι είναι βασική τους αρχή να σέβονται τα θεσμοθετημένα όργανα της ΠΣΕΜ.

«Είχαμε ενώπιον μας ένα αποτέλεσμα, μιας διαδικασίας που ακολουθήθηκε και δεν θέλω αυτή την στιγμή να παρελθοντολογήσω σε σχέση με την προηγουμένη ή την τωρινή ΠΣΕΜ. Σεβόμαστε τις διαδικασίες. Αυτή την στιγμή η παρούσα ΠΣΕΜ προσπάθησε να κάνει αποχή η οποία έχει χαρακτηριστεί με γνωμάτευση του Γενικού Εισαγγελέα ότι δεν μπορεί να θεωρηθεί εκδήλωση. Άρα, στην ουσία η αποχή δεν νομιμοποιείται με βάση γνωμάτευση του Εισαγγελέα», συμπλήρωσε.

Όπως είπε, εξαντλήθηκε ο διάλογος με όλα τα θεσμοθετημένα όργανα και με την ΟΕΛΜΕΚ και με την Συνομοσπονδία Γονέων και με άλλους φορείς για μακρόχρονη διαδικασία όσον αφορά τον καταρτισμό των κανονισμών λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Ήδη ενώπιον της Επιτροπής προκλήθηκε και η ΠΣΕΜ για να διατυπώσει τις απόψεις της.

«Καθόλη την διάρκεια του διαλόγου διατηρήθηκαν και εκφράστηκαν διάφορες απόψεις οι οποίες υιοθετήθηκαν και ενσωματώθηκαν. Άρα, εξαντλήθηκε και ο διάλογος ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής σε πολύ μεγάλο βαθμό. Θα γίνει ακόμα μια συνάντηση τον Ιανουάριο σε αυτό το πλαίσιο και πιστεύουμε ότι το νομοσχέδιο αυτό, το πλαίσιο αυτό θα πάει για ψήφιση στην Ολομέλεια εντός Ιανουαρίου», πρόσθεσε.

Σε ερώτηση του ΚΥΠΕ, αν το δημοψήφισμα θα τύχει μελέτης από το Υπουργείο Παιδείας, ο κ. Λούης απάντησε καταφατικά, λέγοντας ότι υπάρχουν θεσμοθετημένοι φορείς, όπως είναι το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης η οποία θα σταθμίσει την φύση και τον τύπο των ερωτήσεων που έχουν υποβληθεί , το σύνολο των απαντήσεων που δόθηκαν και θα αξιοποιηθεί δεόντως.

«Εμείς σεβόμαστε ακριβώς και την ενέργεια αυτή, παρά του ότι θα μπορούσε να γίνει με πιο θεσμοθετημένο τρόπο», σημείωσε.
Ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης Πέτρος Κουλέρμος, σε δηλώσεις του είπε ότι επικροτούν την θέση της ΠΣΕΜ την οποία έχουν ανακοινώσει ότι διαφωνούν με εφαρμογή εξετάσεων στο τέλος του τετραμήνου και πρόσθεσε ότι θα σταθούν δίπλα στους μαθητές.

Ο κ. Κουλέρμος ανακοίνωσε ότι αύριο το μεσημέρι θα έχουν συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας ως Παγκύπρια Συνομοσπονδία με κύριο θέμα τα τετράμηνα και τον διαχωρισμό των Παγκυπρίων Εξετάσεων.

«Τόσο ο κ. Υπουργός όσο και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας δεν λένε όλη την αλήθεια για το θέμα των κανονισμών λειτουργίας των σχολείων. Έχει γίνει εξαντλητικός διάλογος για τους κανονισμούς λειτουργίας όντως, αλλά για τα τετράμηνα και το διαχωρισμό των Παγκυπρίων Εξετάσεων, καμία συζήτηση δεν έχει γίνει. Το λέω κατηγορηματικά ότι δεν έχει γίνει καμία συζήτηση, απλά τις μία ή δύο συνεδρίες στους κανονισμούς λειτουργίας, μας έχει φέρει την πρόταση χωρίς ουσιαστικά να γίνει διάλογος. Θα το συζητήσουμε αύριο με τον Υπουργό Παιδείας. Ξέρει πολύ καλά τις θέσεις μας ο κ. Υπουργός. Δεν μας έχει πείσει για το αντίθετο. Απεναντίας, μας έχουν υποσχεθεί ότι θα γίνουν μία σειρά από πράγματα και ενέργειες για να πείσουν τους οργανωμένους γονείς ότι πραγματικά θα βοηθήσουν οι εξετάσεις ανά τετράμηνο. Δυστυχώς, δεν έχει γίνει τίποτα μέχρι σήμερα και εμείς θεωρούμε ότι οι εξετάσεις ανά τετράμηνο θα είναι ακόμα μια εξέταση στα χέρια των εκπαιδευτικών χωρίς ουσία και θα παραπέμπει αναπόφευκτα στην παραπαιδεία, κατέληξε.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ