Σε 24ωρη απεργία αύριο οι εκτελωνιστές στο λιμάνι Λεμεσού

Όπως δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εκτελωνιστών, Παντελής Χριστοδούλου, ο Σύνδεσμος έχει αποστείλει από την 1η Φεβρουαρίου επιστολή στο Υπουργείο Μεταφορών, το ΚΕΒΕ και την Αρχή Λιμένων, καταγράφοντας τις ανησυχίες του για τις διαδικασίες που εφαρμόζονται υπό το νέο καθεστώς, αλλά και κάποια αιτήματα, για τα οποία, όπως είπε, δεν υπήρξε οποιαδήποτε ανταπόκριση.

Συγκεκριμένα, ο κ.Χριστοδούλου αναφέρθηκε στο αίτημα για δημιουργία ταμείων” για να μπορούν να εισπράττουν οι ιδιώτες τα διάφορα έξοδα, όπως αποθηκευτικά και ηλεκτρικό ρεύμα, που προκύπτουν κατά την εκτελώνιση”.

“Η DP World Limassol ήδη οργάνωσε ταμείο που κάνει αυτή τη δουλειά, όμως η Eurogate δεν αποδέχεται και ήδη παρουσιάστηκε σήμερα οξύ πρόβλημα, καθώς η εταιρεία αναγνωρίζει μόνο τα πρακτορεία των πλοίων και αναγκαστικά εμείς πρέπει να τρέχουμε πίσω στα πρακτορεία δυο και τρεις φορές για να πληρώσουμε τα έξοδα που υπάρχουν, ενώ αναγκαζόμαστε, για να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας, να αφήνουμε ανοιχτές επιταγές, μέχρι να μάθουμε τι πρέπει να πληρωθεί”, συμπλήρωσε.

Δεύτερο πρόβλημα, συνέχισε, αφορά τη μη σύνδεση των ηλεκτρονικών συστημάτων των αναδόχων με την ΑΛΚ και το Τμήμα Τελωνείων, με αποτέλεσμα να υπάρχει καθυστέρηση στην όλη διαδικασία, αφού δεν υπάρχει ταυτόχρονη ενημέρωση στο αν ένα εμπορευματοκιβώτιο έχει εκφορτωθεί, αν παρουσιάζεται κάποιο πρόβλημα κ.α.

“Αυτό σημαίνει για εμάς καθυστέρηση στην εκτελώνιση των εμπορευματοκιβωτίων, διότι αναγκαστικά εμείς πρέπει να περιμένουμε να τελειώσει όλο το πλοίο, να δοθούν τα στοιχεία και μετά από κάποιες ενέργειες του τελωνείου μας δίνετε το πράσινο φως για να μπορούμε να συνεχίσουμε”, είπε ο Παντελής Χριστοδούλου.

Οι εκτελωνιστές διαφωνούν και με την πρακτική που εφαρμόζει ο διαχειριστής σε σχέση με τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων για έλεγχο από τις διάφορες κυβερνητικές υπηρεσίες.

Όπως εξήγησε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εκτελωνιστών, στο προηγούμενο καθεστώς οι ίδιοι οι εκτελωνιστές διευθετούσαν τη μεταφορά των συγκεκριμένων εμπορευματοκιβωτίων, χωρίς επιπρόσθετο κόστος για τον πελάτη, ενώ σήμερα αυτό απαγορεύεται από τον νέο διαχειριστή, ο οποίος αναλαμβάνει τη μεταφορά με χρέωση 130 ευρώ για κάθε εμπορευματοκιβώτιο.

“Το πρόβλημα όμως δεν τελειώνει εδώ, αφού όταν δώσουμε την εντολή στην Eurogate για να μας πάρει το εμπορευματοκιβώτιο, υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση από την εταιρεία και καμία ενημέρωση για το που βρίσκεται η όλη διαδικασία” ανέφερε ο κ. Χριστοδούλου, σημειώνοντας πως συνάδελφος του αναμένει να ενημερωθεί από την περασμένη Πέμπτη για την τύχη εμπορευματοκιβωτίου που ανέλαβε η εταιρεία να μεταφέρει για έλεγχο.

Οι εκτελωνιστές, κατέληξε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου τους, στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας που εξήγγειλαν για αύριο, θα συγκεντρωθούν έξω από την είσοδο του τερματικού εμπορευματοκιβωτίων “για να ενημερωθούν και οι εισαγωγείς ότι υπάρχουν αυτά τα προβλήματα”, αλλά και ως αντίδραση στην μη ανταπόκριση των αρμοδίων στη σχετική επιστολή τους.

Πηγή: ΚΥΠΕ