Ο ΠΣEAΔ προσφεύγει στο Ανώτατο κατά της νέας οδηγίας της Εφόρου Ασφαλίσεων

Σε προσφυγή στο Ανώτατο Δικαστήριο κατά της οδηγίας της Εφόρου Ασφαλίσεων προχώρησε ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Επαγγελματιών Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών (ΠΣEAΔ), θεωρώντας ότι με την οδηγία πλήττεται τόσο ο θεσμός των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών όσο και ο ίδιος ο καταναλωτής.

Η οδηγία, η οποία τίθεται σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2018, εισαγάγει αλλαγές στην είσπραξη και απόδοση ασφαλίστρου.

Ο ΠΣΑΕΔ, θεωρώντας πως η οδηγία θα επηρεάσει τα 650 μέλη του και τις οικογένειές τους, ζητά επίσης την παρέμβαση του Προέδρου της Δημοκρατίας, έτσι ώστε η οδηγία να επανεξεταστεί και σε διαφορετική περίπτωση προειδοποιεί με δυναμικά μέτρα.

Μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου τη Δευτέρα το βράδυ, ο αντιπρόεδρος του ΠΣEAΔ Αλέξης Ιεροκηπιώτης ανέφερε ότι με τις νέες διατάξεις «ο καταναλωτής βρίσκεται σε σαφώς μειονεκτική θέση».

Ανέφερε ενδεικτικά πως με τη νέα οδηγία, ένας ασφαλισμένος του οποίου λήγει η ασφάλειά του στις 2 Ιανουαρίου και βρίσκεται σε διακοπές στο εξωτερικό και δεν πληρώνει τη δόση του συμβολαίου του μέχρι να επιστρέψει, αν συμβεί κάτι κακό στις 3 Ιανουαρίου τότε ενδεχομένως να μην καλυφθεί.

Μεταξύ άλλων, με τη νέα οδηγία, η πληρωμή του ασφαλίστρου σε μορφή άλλη από μετρητά π.χ. επιταγή, πιστωτική κάρτα, γίνεται στο όνομα της ασφαλιστικής εταιρείας και όχι του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή, ενώ στις περιπτώσεις που το ασφάλιστρο καταβάλλεται σε μετρητά, ο διαμεσολαβητής δεν μπορεί να κατακρατεί το ασφάλιστρο και θα πρέπει να παραδίδει τα χρήματα στο δικαιούχο (δηλαδή την ασφαλιστική εταιρεία), εντός προκαθορισμένου από την οδηγία χρόνου συγκεκριμένα εντός 7 εργάσιμων ημερών.

Ο ΠΣEAΔ αντιτείνει πως με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής έχει το δικαίωμα είσπραξης του ασφαλίστρου από τον πελάτη, ενώ το ασφαλιστήριο θεωρείται εξοφληθέν προς την ασφαλιστική εταιρεία, εφόσον με την έκδοσή του το χρεώνεται και ταυτόχρονα εγγυάται την πληρωμή του ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής. Παράλληλα τα ασφάλιστρα αυτά κατατίθενται σε διαχωρισμένο λογαριασμό πελατών και αποδίδονται σε μεταγενέστερη ημερομηνία προς την εταιρεία ανάλογα με την σύμβαση αντιπροσωπείας και συνήθως σε περίοδο μέχρι 90 ημερών.

Αυτή η ρύθμιση, λέει ο ΠΣEAΔ άφηνε τον Κύπριο καταναλωτή απολύτως κατοχυρωμένο.

Ο κ. Ιεροκηπιώτης παρουσίασε πρακτικά συνεδριών του Συνδέσμου Ασφαλιστικών Εταιρειών Κύπρου (ΣΑΕΚ), λέγοντας πως οι θέσεις του ΣΑΕΚ μεταφέρθηκαν αυτούσιες στη νέα οδηγία.

Η νέα οδηγία και η Φερεγγυότητα ΙΙ

Ο κ. Ιεροκηπιώτης εξέφρασε προβληματισμό για το χρόνο που επελέγη για την εισαγωγή της νέας οδηγίας, καθώς συμπίπτει με το τέλος της μεταβατικής περιόδου για τη νομοθεσία περί Φερεγγυότητας ΙΙ (Solvency II), η οποία επιβάλλει στις ασφαλιστικές εταιρείες κεφαλαιακές απαιτήσεις φερεγγυότητας και απαιτήσεις για κάλυψη του πιστωτικού κινδύνου.

«Υπάρχει μια πραγματικότητα στην ασφαλιστική αφορά της Κύπρου και λέμε ότι ενδεχομένως να υπάρχουν κάποια ανοίγματα από κάποιες ασφαλιστικές οδηγίες. Ισχυριζόμαστε ότι η οδηγία προσπαθεί με εύσχημο τρόπο να καλύψει τεχνητά τις λογιστικές πράξεις που γίνονται», είπε.

Μίλησε, τέλος, για «λογιστική αλχημεία», το οποίο μετατρέπει τα ανείσπρακτα ασφάλιστρα που ανέρχονται σε μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, σε ένα γραμμάτιο προκειμένου να έχει μεγαλύτερη βαρύτητα στα κεφάλαια των ασφαλιστικών εταιρειών.

Πηγή: ΚΥΠΕ