Η ΣΕΚ καλεί την Πολιτεία να προστατεύσει τα δικαιώματα των καταναλωτών

Να προστατεύσει τα συμφέροντα και τα δικαιώματα των καταναλωτών με κάθε νόμιμο τρόπο, να κλείσει τα παράθυρα της οποιασδήποτε ασυδοσίας, να περιορίσει τα μονοπώλια και τα ολιγοπώλια και να ενισχύσει τον ανταγωνισμό σε όλα τα επίπεδα καλεί την Πολιτεία το Σωματείο Εργαζομένων Καταναλωτών της ΣΕΚ.

Με αφορμή την 15η Μαρτίου, που καθιερώθηκε το 1983 με απόφαση του ΟΗΕ να γιορτάζεται ως η ημέρα των δικαιωμάτων του καταναλωτή, το Σωματείο καλεί να ληφθούν μέτρα όπως να εντατικοποιηθούν οι δράσεις και οι προσπάθειες για να καλυφθούν τα σοβαρά ελλείμματα που υπάρχουν στην ενημέρωση και επιμόρφωση των καταναλωτών.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, θα πρέπει το υπουργείο Εμπορίου σε συνεργασία με το ΡΙΚ – υπό την ιδιότητα του ως δημόσια ραδιοτηλεόραση – να αναλάβουν εκστρατεία ποιοτικής ενημέρωσης των καταναλωτών.

Επίσης, το εκπαιδευτικό σύστημα, σε όλες τις βαθμίδες, θα πρέπει να πάρει πρωτοβουλίες και να αναπτύξει δράσεις ώστε από τις μικρές ηλικίες να δημιουργηθεί κουλτούρα καλού, ενημερωμένου και διεκδικητικού καταναλωτή.

Ακόμη, θα πρέπει να αυξηθούν οι ποινές για όσους παράγουν και διοχετεύουν στην αγορά ακατάλληλα προϊόντα. Η αύξηση των ποινών, ώστε να είναι πιο αυστηρές, ίσως περιορίσει τον διατροφικό εφιάλτη που μας απειλεί πλέον πάνω σε καθημερινή βάση.

Επιπλέον, θα πρέπει να ληφθούν μέτρα για περιορισμό της ακρίβειας και της εκμετάλλευσης που τυγχάνουν οι καταναλωτές στις κλειστές αγορές π.χ. κυλικεία γηπέδων, αεροδρομίων, λιμανιών, νοσοκομείων κλπ.

Η ΣΕΚ σημειώνει πως θα πρέπει να στελεχωθεί με το απαραίτητο και καλά καταρτισμένο προσωπικό η Επιτροπή Προστασίας Ανταγωνισμού (ΕΠΑ), η οποία οφείλει να επισπεύσει τη μελέτη των καταγγελιών που βρίσκονται ενώπιον της, σύμφωνα με τις οποίες υπάρχουν καρτέλ σε μια σειρά προϊόντων πρώτης ανάγκης.

Υπογραμμίζει ακόμη πως η λειτουργία του Γενικού Σχεδίου Υγείας, στα πλαίσια των χρονοδιαγραμμάτων που εγκρίθησαν από το Κοινοβούλιο, αποτελεί τον μοναδικό τρόπο που θα περιορίσει ή και θα εξαλείψει την ακρίβεια και την αισχροκέρδεια που υπάρχει στον τομέα της παροχής ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.

Ακόμη, το Σωματείο Εργαζομένων Καταναλωτών της ΣΕΚ καλεί τους καταναλωτές να βρίσκονται σε εγρήγορση και σε διαρκή δράση, να είναι ενημερωμένοι και διεκδικητικοί.

Τέλος, καλεί όλους τους καταναλωτές όταν διαπιστώσουν πως θίγονται τα συμφέροντα τους και απειλούνται τα δικαιώματα τους, να προβαίνουν σε σχετικές καταγγελίες στα επαρχιακά γραφεία της ΣΕΚ σ’ όλες τις πόλεις, στα τηλέφωνα 22849849, 25861000, 24633633, 26811639 και 23821432. Επίσης, στην τηλεφωνική γραμμή 1429 η οποία λειτουργεί υπό την ευθύνη του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας.

Πηγή: ΚΥΠΕ