Άλεκ Ισσιγόνης: Ο Έλληνας σχεδιαστής αυτοκινήτων που δημιούργησε το Mini – φωτογραφίες

Το πιο θρυλικό, μικροσκοπικό αμάξι όλων των εποχών, που φέτος γίνεται εξήντα ετών, δημιουργήθηκε κατά την περίοδο της πετρελαϊκής κρίσης στα μέσα της δεκαετίας του ’50, συμβαδίζοντας με τις απαιτήσεις της εποχής που ζητούσαν χαμηλή κατανάλωση, εργονομία και στυλ.

Άλεκ Ισσιγόνης γεννήθηκε το 1906 στη Σμύρνη. Ο πατέρας του ήταν Έλληνας, ένας επιτυχημένος και πλούσιος μηχανικός, και η μητέρα του Βαυαρή.

Μετά τη Μικρασιατική καταστροφή, κατά την πολυτάραχη περίοδο που η Τουρκία αποκτούσε τη σύγχρονη μορφή της, η οικογένειά του αναγκάστηκε να καταφύγει στη Μάλτα το 1922, και ο πατέρας του πέθανε στο νησί. Τότε η μητέρα του τον πήγε στην Αγγλία, όπου δύο χρόνια αργότερα κατάφερε να αγοράσει το πρώτο του αυτοκίνητο, ένα “Singer” με αμάξωμα Weymann, με το οποίο ταξίδεψε τη μητέρα του στην Ευρώπη το 1925 αντιμετωπίζοντας μία «ατέλειωτη σειρά μηχανικών βλαβών».

Αυτή ήταν μία εμπειρία που δεν θα ξεχνούσε ποτέ, μία εμπειρία που τον ώθησε, όταν επέστρεψε, να ξεκινήσει ένα τριετές πρόγραμμα σπουδών σαν μηχανολόγος μηχανικός στην Πολυτεχνική σχολή του Μπάτερσι (Battersea) στο Λονδίνο.

Το 1934, ο Ισσιγόνης εισήλθε στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας ως σχεδιαστής εργαζόμενος στην Humber Ltd. στο Coventry. Δύο χρόνια αργότερα, το 1936, η Morris Motors τον προσέλαβε χάρις στις εξαιρετικές δεξιότητες και την τεχνογνωσία του στον τομέα της εξέλιξης του πλαισίου.

Επίσης, ανέπτυξε ένα ανεξάρτητο εμπρόσθιο σύστημα ανάρτησης για το Morris 10, το οποίο τότε δεν βγήκε στην παραγωγή λόγω της έκρηξης του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου. Ωστόσο, χρησιμοποιήθηκε αργότερα στον τύπο MG Y. Κατά τη διάρκεια του πολέμου, υπηρέτησε στο στρατό σχεδιάζοντας ένα ελαφρύ όχημα παρακολούθησης για τον Morris και πολλά άλλα στρατιωτικά οχήματα.

Το 1952 ξεκίνησε να εργάζεται για την Alvis Cars, όπου σχεδίασε ένα προηγμένο σαλόνι αυτοκινήτου, ένα πρωτότυπο που ποτέ δεν κατασκευάστηκε επειδή το κόστος του ήταν πέρα των πόρων της Alvis. Το 1955 ο Ισσιγόνης προσλήφθηκε ξανά στην BMC, ως αναπληρωτής τεχνικός διευθυντής στο εργοστάσιο του Ώστιν, στο Longbridge, για να σχεδιάσει μια νέα οικογένεια μοντέλων τριών αυτοκινήτων, ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, ένα μεσαίου μεγέθους οικογενειακό αυτοκίνητο και ένα αυτοκίνητο πολυτελείας, σε μια προσπάθεια να εξασφαλίσει το μέλλον της κορυφαίας ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας εκείνη την εποχή.

Στις 26 Αυγούστου 1959, το Mini Classic κυκλοφόρησε επίσημα σε όλες τις χώρες όπου πωλούνταν αυτοκίνητα της British Motor Corporation. Κόστιζε μόνον 496 στερλίνες και κατέλαβε την 2η θέση στη λίστα των πιο φθηνών αυτοκινήτων στην αγορά εκείνης της εποχής.

Ο Ισσιγόνης είναι ο σχεδιαστής τριών από τα πέντε βρετανικά αυτοκίνητα με τις υψηλότερες πωλήσεις όλων των εποχών τα: Morris Minor, Austin 1100 και Mini.

Το 1961 διορίστηκε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Austin Motor Company και δύο χρόνια αργότερα μετακόμισε στο Διοικητικό Συμβούλιο της BMC. Το 1967 έγινε μέλος της Βασιλικής Εταιρείας, της μεγαλύτερης ερευνητικής εταιρείας στη Βρετανία, και δύο χρόνια αργότερα, η Βασίλισσα Ελισάβετ του χορήγησε τον τίτλο του «Sir» σε αναγνώριση της ιδιοφυΐας του στο σχεδιασμό του Mini Classic. Ακόμη και μετά τη συνταξιοδότησή του, ο Σερ Άλεκ Ισσιγόνης διορίστηκε σύμβουλος της εταιρείας, θέση που κατείχε μέχρι το 1987. Πέθανε ένα χρόνο αργότερα, στις 2 Οκτωβρίου 1988.

Πηγή: Lifo.gr