“Χελώνες” με τα αυτοκίνητα στις πόλεις – Πόσο θα πέσει το όριο ταχύτητας

Λόγω της συνεχόμενης αύξησης των τροχαίων ατυχημάτων, η Μονάδα οδικής Ασφάλειας ανέφερε πρόταση για ένα νέο στρατηγικό σχεδιασμό, κατά την οποία το όριο ταχύτητας στις πόλεις θα πρέπει να κατεβεί στα 30 χλμ.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την εφημερίδα “Φιλελεύθερος”, χθες πραγματοποιήθηκε  διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα «Addressing road safety during the pandemic» μετά από πρωτοβουλία της Ύπατης Αρμοστείας της Αυστραλίας στην Κύπρο και του πανεπιστημιακού ερευνητικού κέντρου CERIDES του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου.

Σύμφωνα με την πρόταση που τέθηκε επί τάπητος, το όριο ταχύτητας στις πόλεις θα πρέπει να κατέβει στα 30 χλμ όχι μονο έξω από σχολεία ή σε κάποιες οδούς στις οποίες έγινε ανάπλαση της περιοχής και δόθηκε προτεραιότητα στους πεζούς, αλλά και όπου αλλού ενδείκνυται. Η μόνη περίπτωση στην οποία δεν θα εφαρμοστεί αυτή η πρόταση είναι στις στις λεωφόρους με τέσσερις λωρίδες.

Ενδέχεται ωστόσο, να εξαιρεθούν οι μικροί δρόμοι στις γειτονιές για τους οποίους έτσι κι αλλιώς δεν μπορεί ένας οδηγός να κινηθεί με μεγάλη ταχύτητα. Σύμφωνα με τον “Φιλελεύθερο”, στην εκδήλωση αναφέρθηκε ότι είναι και απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από το 2011 η καθιέρωση αυτού του ορίου ταχύτητας στις πόλεις και ήδη κάποιες άρχισαν να το εφαρμόζουν.

Για να εφαρμοστεί αυτό το όριο και να τεθεί σε λειτουργία  θα πρέπει να ληφθεί απόφαση στο Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας και πιθανότατα να εγκριθεί και από τη Βουλή. Θα ληφθεί επιπλέον υπόψη και το γεγονός ότι το μέτρο αυτό πιθανόν να αυξήσει τα δυστυχήματα στις πόλεις αντί να τα μειώσει, γιατί κάποιοι θα επιχειρούν να προσπεράσουν κάποιον που κινείται με 30 χλμ. Όλα θα εκτιμηθούν στο Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας το οποίο είναι και το αρμόδιο όργανο για να λάβει την σχετική απόφαση.

Το όριο των 30 χλμ έχει καθιερωθεί ήδη στις οδούς Στασικράτους στη Λευκωσία και Αγκύρας στη Λεμεσό οι οποίες έτυχαν ανάπλασης με στοιχείο τη βιώσιμη κινητικότητα.