Άλλα 73 εκ. ευρώ χρειάζονται οι ΚΑ


Διαβάστε επίσης στον αέρα 13ος και μισθός. Διαβάστε ακόμα για τις προκλητικές αυξήσεις Κυπρίων Αξιωματούχων. 


Αυτό ανέφερε ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου των ΚΑ Σταύρος Σταύρου, ο οποίος παρουσίασε σήμερα το σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρείας που ετοιμάστηκε από τον οίκο Air France/KLM Consulting στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών, η οποία συζήτησε την αίτηση του Υπουργείου Οικονομικών για αποδέσμευση κονδυλίου ύψους 16,33 εκ. ευρώ προς την εταιρεία. Υπενθυμίζεται ότι οι ΚΑ έχουν ήδη λάβει στήριξη από το κράτος ύψους 15 εκ. ευρώ.

Σε δηλώσεις μετά το πέρας της συνεδρίας, που διεξήθχη κεκλεισμένων των θυρών, ο κ. Σταύρου είπε ότι ο οίκος τους ενημέρωσε ότι η εταιρεία χρειάζεται συνολικά 105 εκ. ευρώ για να γίνει βιώσιμη.

«Ζητήσαμε από το ΥΠΟΙΚ μια ενίσχυση της τάξης των 73 εκ, ευρώ, πέραν των 15 εκ. που μας έχουν δοθεί ως μέρος της αύξησης κεφαλαίου. Με αυτά τα 73 εκ. πιστεύω θα μπούμε σε τροχιά αναδιάρθρωσης που θα μας φέρει στους καλοκαιρινούς μήνες και απ’ εκεί και πέρα πιστεύουμε ότι η εταιρεία θα προχωρήσει χωρίς στήριξη», είπε ο κ. Σταύρου.

«Αντιλαμβάνομαι τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που ζούμε αλλά αυτή η εταιρεία για να προχωρήσει δεν μπορεί να γίνει αλλιώς, αν δεν μπουν νέα κεφάλαια μέσα που να κρατήσουν την εταιρεία μέχρι το καλοκαίρι και να δώσουν το χρόνο που χρειάζεται για την αναδιάρθρωσή της», πρόσθεσε.

Ο κ. Σταύρου χαρακτήρισε το σχέδιο ως «μια πολύ καλή βάση πάνω στην οποία μπορούμε να αναδιαρθρώσουμε τις ΚΑ, μπορούμε να κάνουμε την εταιρεία βιώσιμη και ελκυστική σε ξένους επενδυτές».

«Σκοπός είναι να φέρουμε την εταιρεία σε ένα στάδιο βιωσιμότητας που να είναι ελκυστική σε ξένους επενδυτές», σημείωσε και συμπλήρωσε ότι «ενδιαφέρον υπάρχει, αλλά όπως κάθε επενδυτής και αυτοί οι επενδυτές που ενδιαφέρονται περιμένουν να δουν το σχέδιο και να δουν τα δείγματα γραφής ότι προχωρούμε να τα εφαρμόσουμε προς την κατεύθυνση της εξυγίανσης της εταιρείας».

Σύμφωνα με τον κ. Σταύρου, βασική διαφωνία της Διοίκησης με το σχέδιο εντοπίζεται στην εισήγηση για την αποξένωση του τμήματος μηχανολογίας και συντήρησης.

«Πιστεύουμε ότι το τμήμα αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα περιουσιακά στοιχεία που έχει η εταιρεία αυτή τη στιγμή. Όσον αφορά τα θέματα ασφάλειας που αυτό το τμήμα αγγίζει, όπως είπαμε στις αρχικές μας τοποθετήσεις όταν διοριστήκαμε, δεν κάνουμε καμία διαπραγμάτευση σε θέματα ασφάλειας», είπε, προσθέτοντας πως «για αυτό και η εισήγησή μας είναι αυτό το τμήμα πρέπει να μείνει υπό τη σκεπή των ΚΑ».

Ερωτηθείς για τις πρόνοιες του σχεδίου για τον πλεονασμό μέρους του προσωπικού, ο κ. Σταύρου είπε ότι βάσει του σχεδίου υπάρχει πρόνοια για τον πλεονασμό 407 ατόμων, εξηγώντας ότι ο αριθμός αυτός προκύπτει στο σύνολο των ατόμων που θα προκύψουν και από την ανάθεση υπηρεσιών.

Διαβεβαίωσε ότι το ΔΣ θα προσπαθήσει όπως μεγάλος αριθμός ατόμων διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας στα τμήματα που θα αποξενωθούν.

Ο κ. Σταύρου επεσήμανε ακόμη ότι με βάση τις προτάσεις των εμπειρογνωμόνων, η εταιρεία καλείται να αυξήσει τις θέσεις επιβατών στα αεροσκάφη της μέσω της κατάργησης των θέσεων Club και τη συμπερίληψη θέσης business στον ίδιο χώρο με τις οικονομικές θέσεις που θα διαχωρίζονται με μια κουρτίνα.

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Νικόλας Παπαδόπουλος είπε ότι η Επιτροπή άκουσε την ξεκάθαρη διατύπωση της βεβαιότητας που υπάρχει ότι εάν δοθεί ευκαιρία στις ΚΑ η εταιρεία μπορεί ξανά να γίνει επικερδής και βιώσιμη.

«Αυτό προνοεί ότι θα πρέπει να καταβληθούν σημαντικά κεφάλαια στην εταιρεία από πλευράς του κράτους και δεν μιλάμε μόνο για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, αλλά μιλούμε για ένα συνολικό ποσό της τάξης των 105 εκ. και για να γίνει κάτι τέτοιο όλοι αναγνωρίζουμε ότι θα πρέπει να υπάρξει διαβούλευση και συμφωνία με τις αρχές της ΕΕ».

Ανέφερε ακόμα πως η άποψη της Επιτροπής είναι ότι πρέπει να καταβληθεί προσπάθεια να διασωθούν οι ΚΑ.

Ο κ. Παπαδόπουλος είπε ότι το Υπουργικό Συμβούλιο, που ενέκρινε το σχέδιο αναδιάρθρωσης, ενημέρωσε τη Βουλή πως η Κυβέρνηση αποφάσισε να δώσει χαριστικές αποζημιώσεις στο προσωπικό της εταιρείας που θα αποχωρήσει με βάση το σχέδιο.

Από πλευράς του ΑΚΕΛ, ο Γιάννος Λαμάρης είπε ότι το κόμμα του θα συμφωνήσει με την αποδέσμευση του κονδυλίου ύψους 16,33 εκ. ευρώ, προσθέτοντας ότι οι ΚΑ «είναι ίσως από τους οργανισμούς που δεν πρέπει να κρίνονται λογιστικά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα πρέπει να διαχειρίζονται τα χρήματα της κυπριακής Πολιτείας με τον όποιο τρόπο θέλουν».

«Η θέση μας είναι ότι η Κύπρος έχει απόλυτη ανάγκη διατήρησης και συντήρησης εθνικού αερομεταφορέα. Παρόλα τα προβλήματα που έχουν προκύψει είτε από λανθασμένους χειρισμούς του παρελθόντος, που δυστυχώς ήταν πάρα πολλοί, είτε λόγω της κρίσης των διεθνών αερομεταφορών, αυτή τη στιγμή οι ΚΑ έχουν την ανάγκη στήριξης της Πολιτείας», κατέληξε.

Εκ μέρους της ΕΔΕΚ ο Νίκος Νικολαΐδης είπε ότι αν και το Κίνημα τάσσεται υπέρ της διάσωσης των ΚΑ, εντούτοις προβληματίζεται από τα όσα άκουσε για την παραχώρηση νέας στήριξης ύψους 73 εκ.

«Ζητήσαμε διευκρινίσεις και διαβεβαιώσεις ότι αυτό το σχέδιο θα πετύχει. Μετά από τέσσερα σχέδια διάσωσης της εταιρείας, δεν υπάρχει πολυτέλεια για πέμπτο σχέδιο. Εάν δεν πετύχει το πέμπτο σχέδιο, αυτό θα είναι η είναι χαριστική βολή ΚΑ», είπε.

Σημειώνοντας ότι δεν έχει διευκρινιστεί ότι η αρμόδια υπηρεσία της Κομισιόν θα εγκρίνει το νέο σχέδιο, ο κ. Νικολαΐδης είπε πως θα προσπαθήσουμε να δώσουμε μια ευκαιρία στις ΚΑ νοουμένου ότι θα έχουμε διαβεβαιώσεις ότι αυτή η προσπάθεια θα πετύχει και θα είναι προς συμφέρον ΚΑ.

Ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων Περιβαλλοντιστών Γιώργος Περδίκης δήλωσε ότι, πέραν της αποδέσμευσης του κονδυλίου ύψους 16,33 εκ. ευρώ και το κατά πόσον το σχέδιο αναδιάρθρωσης θα πετύχει, ο ίδιος τρομάζει από το ύψος των αναγκών και από τα πολλά ερωτηματικά που προκύπτουν.

«Διερωτώμαι εάν επενδύσουμε ή ξοδέψουμε αυτά τα εκατομμύρια για ένα πουκάμισο αδειανό δηλαδή επί ματαίω. Τι λόγο έχουμε να δώσουμε στο λαό σε μια εποχή που υπόκειται σοβαρών θυσιών εάν στο τέλος αποδειχθεί ότι τα 105εκ δόθηκαν χωρίς να υπάρχει ουσιαστικό αποτέλεσμα;» είπε.

Εξάλλου, υπέρ της στήριξης των ΚΑ τάσσεται και ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Ξενοδόχων, ο οποίος διά του Γενικού του Διευθυντή, Ζαχαρία Ιωαννίδη, έθεσε θέμα σταδιακής φιλελευθεροποίησης των αιθέρων, κάτι που – όπως είπε – θα επιτρέψει σε άλλες εταιρείες να δραστηριοποιηθούν αυξάνοντας το τουριστικό ρεύμα προς την Κύπρο από προορισμούς όπως η Ρωσία.

«Υπάρχει ήδη δεδηλωμένο το ενδιαφέρον αεροπορικών εταιρειών από σημαντικές αγορές όπως η Ρωσία και η ετοιμότητα των αεροπορικών εταιρειών να τροφοδοτούν τουριστικό ρεύμα προς την Κύπρο σε ολόχρονη βάση», είπε.

Η Επιτροπή θα αποφασίσει για την αποδέσμευση των 16,33 εκ. ευρώ την ερχόμενη Δευτέρα.

Πηγή: ΚΥΠΕ