Σύγκρουση Καδή – Χριστοφίδη για τις εξετάσεις στα τετράμηνα

«Όχι» στις εξετάσεις ανά τετράμηνο, λένε μαθητές.

Άγρια κόντρα ξέσπασε μεταξύ του υπουργού Παιδείας από τη μια και του ΑΚΕΛ από την άλλη, με αφορμή τις σημερινές κινητοποιήσεις μαθητών που αντιδρούν στο ενδεχόμενο καθιέρωσης γραπτών εξετάσεων στα σχολεία ανά τετράμηνο.

Ούτε λίγο ούτε πολύ, ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Καδής, κατηγόρησε το ΑΚΕΛ ότι βρίσκεται πίσω από αυτές τις κινητοποιήσεις. Ο υπουργός παρεμβαίνει στα σχολεία με εντολές από την Πινδάρου με στόχο να καθορίσει την ηγεσία των μαθητών, η απάντηση της Εζεκία Παπαϊωάννου δια στόματος Χρίστου Χριστοφίδη.

Σε δηλώσεις του το πρωί στο κρατικό ραδιόφωνο, ο υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για παραπληροφόρηση των μαθητών, προσθέτοντας πως γίνεται από κάποιους μια συνολική προσπάθεια ανατροπής των μεταρρυθμίσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη στο χώρο της Παιδείας. «Όπου οι επαρχιακές επιτροπές των μαθητών ελέγχονται από το ΑΚΕΛ, έχουμε κινητοποιήσεις», είπε.

Αναφορικά με τις σημερινές κινητοποιήσεις των μαθητών, ο κ. Καδής ανέφερε πως προκαλεί εντύπωση το ότι γίνονται κινητοποιήσεις για κάτι, το οποίο δεν γνωρίζουν οι μαθητές. Επισήμανε ότι η τελική πρόταση του Υπουργείου δεν είναι γνωστή και διερωτήθηκε για ποιο λόγο οι μαθητές προχωρούν σ’ αυτές τις κινητοποιήσεις.

Άμεση ήταν η απάντηση του ΑΚΕΛ με το μέλος του Πολιτικού Γραφείου και υπεύθυνο του τομέα Παιδείας του κόμματος, Χρίστο Χριστοφίδη, να κατηγορεί τον υπουργό Παιδείας ότι παρεμβαίνει στα σχολεία με εντολές του ΔΗΣΥ, επιχειρώντας να καθορίσει την ηγεσία των μαθητών.

Μιλώντας επίσης στο κρατικό ραδιόφωνο, ο κ. Χριστοφίδης κατηγόρησε την κυβέρνηση και το ΔΗΣΥ ότι δεν πιστεύουν στον διάλογο και ότι θέλουν να επιβάλουν την άποψή τους, δια πυρός και σιδήρου.

Ανταποδίδοντας τα πυρά προς τον κ. Καδή, τον κατηγόρησε ότι «διαμορφώνει πλειοψηφίες στην ηγεσία των μαθητών, τις οποίες στην συνέχεια χρησιμοποιεί ως άλλοθι, με εντολές του ΔΗΣΥ».

Ο κ. Χριστοφίδης, στηλίτευσε το γεγονός ότι ο υπουργός Παιδείας, όπως είπε, ανέθεσε σε Συναγερμικό Διευθυντή Λυκείου της Λευκωσίας να προβεί στις διαδικασίες για εκλογή της ηγεσίας της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών.

Πηγή: philenews.com

 

 

 

Έντονος και κατηγορηματικός στη γραπτή του δήλωση ο Χρίστος Χριστοφίδης, Μέλος του Πολιτικού Γραφείου ΑΚΕΛ για τις εξετάσεις στα τετράμηνα και τις κινητοποιήσεις των μαθητών, την οποία παραθέτουμε αυτούσια:

“Ο Υπουργός Παιδείας συνδράμει στην προσπάθεια της ηγεσίας του Συναγερμού να απαξιώσει όλους όσους διαφωνούν μαζί τους. Να απαξιώσουν όποιον διαμαρτύρεται και διεκδικεί. Αυτή τη φορά θύμα τους είναι οι μαθητές και το μαθητικό κίνημα. Είναι πραγματικά κρίμα, ένας Υπουργός Παιδείας, να καταφέρεται με αυτό τον τρόπο κατά μαθητών, κατά παιδιών, που έχουν διαφορετική άποψη μαζί του, αποκαλώντας τους «χειραγωγημένους» και άλλα απαράδεκτα. Η αλήθεια είναι άλλη: Αυτός που αντιδημοκρατικά και ετσιθελικά έχει επέμβει για να χειραγωγήσει τους μαθητές είναι ο Υπουργός Παιδείας κατευθυνόμενος από το ΔΗ.ΣΥ. Αυτό που καταγγείλαμε δηλαδή από την αρχή του χρόνου, για τις απαράδεκτες, αντιδημοκρατικές διαδικασίες που ακολουθήθηκαν, για να διοριστεί ουσιαστικά η ηγεσία της ΠΣΕΜ από τους κυβερνώντες. Για να είναι η ηγεσία της ΠΣΕΜ βολική και να χειροκροτεί τις ετσιθελικές τους αποφάσεις.

Δεν είναι το πρώτο παράδειγμα ετσιθελικής συμπεριφοράς από το ΥΠΠΟ. Θυμίζουμε μόνο ότι πριν μερικές μέρες, οι πάντες κατήγγειλαν την, χωρίς διάλογο, απόφαση του ΥΠΠΟ να καθιερώσει παράλληλη διαδικασία για εισδοχή στα δημόσια πανεπιστήμια. Για ποιο διάλογο και ποια συνεννόηση μιλά ο ΥΠΠΟ όταν αποφασίζει και επιβάλλει χωρίς διάλογο και απαξιώνει όσους διαφωνούν μαζί τους;

Για την ουσία του ζητήματος θέλουμε να υπογραμμίσουμε για ακόμη μια φορά:

– Αυτό το σύστημα με εξετάσεις ανά τετράμηνο θα μετατρέψει τα σχολεία σε εργοστάσια παραγωγής εξετάσεων σε βάρος του ευρύτερου μορφωτικού χαρακτήρα του σχολείου.

– Το νέο εξετασιοκεντρικό σύστημα θα ενισχύσει την παραπαιδεία και τα φροντιστήρια. Όσοι γονείς δεν μπορούν οικονομικά να αντεπεξέλθουν θα βλέπουν τα παιδιά τους σε χειρότερη μοίρα.

– Όσοι έχουν παιδιά στο σχολείο, οι ίδιοι οι μαθητές και εκπαιδευτικοί, ξέρουν πολύ καλά ότι αυτό το νέο σύστημα θα αυξήσει κατακόρυφα την πίεση στους μαθητές με όλα τα αρνητικά επακόλουθα. Όσοι δεν αντέχουν θα οδηγούνται στο περιθώριο.

Καλούμε ακόμα μια φορά το ΥΠΠΟ επιτέλους να μπει σε διάλογο. Να ακούσει τους μαθητές αλλά και τους οργανωμένους γονείς και να ξαναπροβληματιστεί. Να εγκαταλείψει την πορεία αντιμεταρρύθμισης.”