Αγώνας επιβίωσης-3ο κύμα αυξήσεων σε γαλακτοκομικά-κρέατα

Αγώνα επιβίωσης δίνουν καθημερινώς τα νοικοκυριά προκειμένου να τα βγάλουν πέραν με τις υποχρεώσεις τους. Με τις τιμές της ενέργειας να είναι ασύμφορες, το ρεύμα να αυξάνεται και τα καύσιμα στα ύψη, τον πληθωρισμό να καταγράφει διπλάσια νούμερα, αλλάζει η αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών λόγω των πιέσεων που δέχεται το οικογενειακό τους πορτοφόλι. Τις προεκτάσεις των αυξήσεων στην ενέργεια έχουν παραβλέψει να εξηγήσουν στους πολίτες οι διάφοροι οικονομολόγοι και οι κυβερνώντες, αλλά άρχισαν να το εμπεδώνουν έστω και αργά οι καταναλωτές το τελευταίο διάστημα. Δυστυχώς, η αύξηση στην τιμή της ενέργειας διαχέεται σε όλα τα προϊόντα και τους κραδασμούς της ακρίβειας έρχεται να αντιμετωπίσει ο ίδιος ο καταναλωτής. 

 

Και όλα αυτά ενώ έρχεται τρίτο κύμα αυξήσεων μέσα στο 2022, αυτή τη φορά στα γαλακτοκομικά, ενώ υπάρχει διάχυτη η ανησυχία για το τι άλλο να περιμένει τον καταναλωτή μετά τον Σεπτέμβριο με το άνοιγμα των σχολείων και των εξόδων που έπονται με τις ετήσιες φορολογίες σε σκύβαλα, ακίνητης ιδιοκτησίας κ.ά.

Ως συνέπεια του πληθωρισμού παρουσιάζεται αύξηση μεν στην αξία του δείκτη εργασιών, αλλά μείωση του όγκου. Γενικά ο δείκτης της αξίας παρουσιάζεται αυξημένος κατά 20,1% και του όγκου κατά 9,3%. Για το πρώτο εξάμηνο του 2022, ο δείκτης αξίας υπολογίζεται ότι σημείωσε αύξηση 14,4% και ο δείκτης όγκου αύξηση 4,6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021. Ωστόσο, μόνο ένας τομέας λειτουργούσε χωρίς να επηρεαστεί από τα μέτρα της πανδημίας και αυτός αφορά τα τρόφιμα. Στα τρόφιμα ο δείκτης αξίας παρουσιάζεται αυξημένος κατά 7,7%, ενώ μέχρι πρόσφατα ο όγκος κύκλου εργασιών παρουσιαζόταν μειωμένος κατά 4,7%. Τον Ιούνιο λόγω και του τουρισμού παρουσιάζει αύξηση και ο όγκος 1,3%.

Πηγή:philenews