ΑΗΚ: «Όσοι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τις διευκολύνσεις μας δεν θα εξυπηρετούνται»

Απάντηση στα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας μετά το ρεπορτάζ του 24h έδωσε η Χριστίνα Παπαδοπούλου Εκπρόσωπος Τύπου ΑΗΚ, αναφορικά με τον πελάτη τους ο οποίος ζήτησε διακανονισμό για αποπληρωμή του λογαριασμού του με προθεσμία ενός μηνός.

Όπως μας ανέφερε χαρακτηριστικά το θέμα που έχει προκύψει: «Αφορά πελάτη που επισκέφθηκε σήμερα το Γραφείο μας (Πέμπτη 21.3.19) στη Λάρνακα και ζήτησε παράταση για εξόφληση του λογαριασμού του που είχε λήξει πριν ένα μήνα (25.2.2019 @ €600). Η λειτουργός εξυπηρέτησης του ζήτησε ένα μικρό ποσό ως δόση να πληρώσει σήμερα, τα οποία και πλήρωσε και το υπόλοιπο να εξοφληθεί μέχρι 2.4.2019. Ο πελάτης ζήτησε μεγαλύτερη παράταση αλλά η συνάδελφος δεν μπορούσε να του δώσει πιο πολύ χρόνο γιατί θα εκδοθεί στις 29.3.2019 ο νέος του λογαριασμός. Ο πελάτης αποδέχτηκε και έφυγε χωρίς περαιτέρω συζήτηση».

Αξίζει να σας αναφέρω ότι: «Ο συγκεκριμένος πελάτης δεν εντάσσεται στις ευάλωτες ομάδες πληθυσμού».

Σε ερώτηση μας αν όντως γίνονται διακανονισμοί για ανθρώπους με οικονομικές δυσκολίες η κ. Παπαδοπούλου μας απάντησε: «Η ΑΗΚ κατανοεί τις οικονομικές δυσκολίες των πελατών της και στις περισσότερες περιπτώσεις ανταποκρίνεται θετικά στις εκκλήσεις των πελατών της που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα για να εξοφλήσουν τους λογαριασμούς τους. Παρά το γεγονός ότι οι διευκολύνσεις αυτές μπορεί να θεωρηθούν και ως διάκριση κατά των υπολοίπων πελατών της ΑΗΚ που είναι τυπικοί στις υποχρεώσεις τους, εντούτοις το προσωπικό της ΑΗΚ που βρίσκεται στη πρώτη γραμμή και είναι αντιμέτωπο με τέτοιου είδους προβλήματα, καθημερινά ετοιμάζει συμφωνίες αποπληρωμής των οφειλόμενων ποσών τους».

Πηγαίνοντας ένα βήμα παρακάτω πρόσθεσε ότι: «Σε πολλές περιπτώσεις οι συμφωνίες αυτές δεν τηρούνται από τους πελάτες και όμως η ΑΗΚ για να μη διακόψει την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στα υποστατικά των πελατών αυτών, τους καλεί να έρθουν στα γραφεία για να ετοιμαστεί άλλη συμφωνία με στόχο τη διευκόλυνση των πελατών της. Η διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται είναι όπως προσφέρεται ένα σχέδιο αποπληρωμής σε δόσεις ανάλογα με το ιστορικό, χρεωστικό υπόλοιπο και προφίλ του κάθε πελάτη αλλά σε βάθος χρόνου το ποσό πρέπει να μειώνεται και η τρέχουσα κατανάλωση να εξοφλείται κανονικά».

«…όσοι εκμεταλλεύονται τις διευκολύνσεις»

«Προσπάθεια της ΑΗΚ, συμπληρώνει, «είναι να εξυπηρετεί πελάτες της που όντως έχουν πρόβλημα. Πελάτες της ΑΗΚ οι οποίοι διαχρονικά δεν ήταν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους και προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τις διευκολύνσεις αυτές εννοείται ότι δεν εξυπηρετούνται. Να αναφέρω ότι όπου έχουμε τη δυνατότητα να είμαστε δίπλα στους πελάτες μας το πράττουμε και ειδικά στους συμπολίτες μας που πραγματικά έχουν ανάγκη και εντάσσονται στις ευάλωτες ομάδες πληθυσμού. Γι’ αυτό υπενθυμίζω ακόμη μια φορά τους δικαιούχους που μπορούν να ενταχθούν στην ειδική διατίμηση με κώδικα 08 που μπορούν να απολαμβάνουν 20% έκπτωση στον τελικό τους λογαριασμό. Δυστυχώς η ανταπόκριση είναι πολύ μικρή (από 38,000 μόνο 20.500 έχουν ενταχθεί) γι’ αυτό και τους καλούμε να έρθουν να αιτηθούν την διατίμηση αυτή και να έχουν μειωμένα τιμολόγια».

 Ποιοι είναι οι δικαιούχοι Διατ. 08 (με έκπτωση περίπου 20% στο λογαριασμό):

  • πολύτεκνες και πενταμελείς οικογένειες με 3 εξαρτώμενα παιδιά (ανήλικα κάτω των 18 χρονών) και πάνω με βάση καθορισμένα εισοδηματικά κριτήρια (ετήσιο μεικτό οικογενειακό εισόδημα μέχρι €51.258. Αυτό αυξάνεται κλιμακωτά κατά €5.126 για κάθε επιπρόσθετο παιδί)
  • λήπτες Δημοσίου Βοηθήματος
  • δικαιούχοι ΕΕΕ
  • λήπτες Επιδόματος Βαριάς Κινητικής Αναπηρίας – (χωρίς εισοδηματικά κριτήρια)
  • λήπτες Επιδόματος Φροντίδας σε Τετραπληγικά Άτομα και
  • λήπτες Επιδόματος Φροντίδας σε Παραπληγικά Άτομα.

Από 1 Δεκεμβρίου 2016 έχουν ενταχθεί δύο Νέες Κατηγορίες:

  • Άτομα με κατά πλάκας σκλήρυνση που είναι Μέλη του Παγκύπριου Συνδέσμου Ατόμων πολλαπλής σκλήρυνσης
  • Νεφροπαθείς που κάνουν αιμοκάθαρση και λαμβάνουν επίδομα διακίνησης

Της Νικολέτας Χρήστου