Ακτοπλοϊκή – Εισιτήριο: H maximum τιμή για μονό ή καμπίνα

«Ιστορικό ταξίδι, μετά από 21 χρόνια» – Δηλώσεις Υφ. Ναυτιλίας στο Business Hour by Brief

Στη διαδικασία αξιολόγησης των εγγράφων των ενδιαφερόμενων οικονομικών φορέων για την ανάληψη της ακτοπλοϊκής γραμμής Κύπρου – Ελλάδας, αλλά και στις τιμές των εισιτηρίων αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Δημητριάδης ο οποίος ήταν προσκεκλημένος στην εκπομπή  Business Hour By Brief, την Τρίτη (1/2).

Ανάμεσα σε άλλα ο κ. Δημητριάδης αναφέρθηκε στην διαδικασία αξιολόγησης η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί τέλη Φεβρουαρίου, ώστε τον επόμενο μήνα να γνωρίζει και η εταιρεία που έχει επιλεγεί για το πως θα προχωρήσει για να είναι έτοιμη να κάνει το πρώτο της δρομολόγιο τον Μάιο του 2022, όπως αναφέρεται και στα έγγραφα του διαγωνισμού.

Την ίδια ώρα σημείωσε ότι και ο ίδιος αλλά και οι συνεργάτες του θα βρίσκονται, εκτός απροόπτου, στο πρώτο αυτό ιστορικό ταξίδι, μετά από 21 χρόνια, αφού προηγήθηκε μεγάλη προσπάθεια και πολλές ώρες εργασίας, από όλη την ομάδα του Υφυπουργείου.

«Το στοίχημα ήταν ανά διαμορφώσουμε ένα νέο διαγωνιστικό έγγραφο που θα προσελκύσει το ενδιαφέρον των οικονομικών φορέων. Έχουμε τώρα 3 οικονομικούς φορείς που έχουν εκδηλώσει επίσημα το ενδιαφέρον τους και θεωρώ ότι η προσπάθεια  που καταβάλλαμε το τελευταίο διάστημα έχει επιτευχθεί αλλά παραμένει το πιο σημαντικό βήμα που δεν είναι άλλο από την αξιολόγηση των προσφορών», σημείωσε ο Υφυπουργός.

Οι τιμές των εισιτηρίων – Τα μέγιστα ποσά 

Κληθείς να αναφερθεί στις τιμές των εισιτηρίων που αναμένονται, ο Υφυπουργός επεσήμανε ότι αυτό θα το καθορίσει η κατακυρωθείσα εταιρεία που θα αναλάβει την γραμμή. Εντούτοις, στο διαγωνιστικό έγγραφο, πρόσθεσε, έχει τεθεί «οροφή» στο ύψος της τιμής των εισιτηρίων ως εξής:

  • Μονό εισιτήριο (μιας διαδρομής)-  μέχρι €50
  • Διπλό εισιτήριο (με τ ‘επιστροφής) – μέχρι €80 
  • Καμπίνα – Μονό εισιτήριο (μιας διαδρομής) – μέχρι €80
  • Καμπίνα – Διπλό εισιτήριο (με τ ‘επιστροφής) – μέχρι €120

«Αυτά είναι τα μέγιστα ποσά και χωρίς να θέλω να προκαταλαμβάνω την εταιρεία που θα επιλεγεί, ευελπιστούμε ότι οι τιμές θα είναι πολύ πιο χαμηλές, λόγω της επιδότησης που θα λαμβάνουν από το κράτος», σημείωσε.

Ειδικότερα, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας σημείωσε πως σύμφωνα με το διαγωνιστικό έγγραφο, η επιδότηση που θα απολαμβάνει ο φορέας, θα του αφαιρείται το όποιο έσοδο από τα κόμιστρα. Επομένως αφού δεν καρπούνται των εσόδων, σημαίνει ότι όσο πιο χαμηλά είναι η τιμή των εισιτηρίων, τόσο περισσότερο κόσμο θα προσελκύσει.

 Πώς θα γίνει η αξιολόγηση των προσφορών

Τα έγγραφα, όπως ανέφερε ο κ. Δημητριάδης, από την Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2022, που έληξε η περίοδος προσφορών, βρίσκονται στην διάθεση της επιτροπής αξιολόγησης και αυτή την εβδομάδα αξιολογούνται τα έγγραφα. Πιο συγκεκριμένα, μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου 2022 θα ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιολόγησης και από Μάρτιο θα έχουμε τις τελικές αποφάσεις για την εταιρεία  που θα αναλάβει την ακτοπλοϊκή σύνδεση, σημείωσε ο Υφυπουργός.

Αναφερόμενος στην διαδικασία αξιολόγησης, σημείωσε ότι η Επιτροπή Αξιολόγησης η οποία συστάθηκε για τον σκοπό αυτό, πρόκειται να ελέγξουν ότι τα έγγραφα συνάδουν με τους όρους των προσφορών και όλα τα ουσιώδη έγγραφα που είχαν ζητηθεί. Στη συνέχεια θα αξιολογηθεί τεχνικά η κάθε προσφορά, δηλαδή αν  το πλοίο ή τα πλοία πληρούν τις προδιαγραφές που έχουν τεθεί για να παρέχουν την σύνδεση.

Έπειτα, ακολουθεί η οικονομική πτυχή κα ιη προσφορά που έχει θέσει ο κάθε φορέας για αξιολόγηση.

Στην πορεία, αφού έχει γίνει η προεπιλογή του αναδόχου θα πρέπει το πλοίο ή τα πλοία του συγκεκριμένου φορέα που πληροί όλες τις προδιαγραφές, να τύχει επιθεώρησης από ομάδα επιθεωρητών του Υφυπουργείου Ναυτιλίας για να επιβεβαιωθεί το αξιόλογο του πριν κατακυρωθεί η προσφορά.

«Η εταιρεία που θα αναλάβει να λειτουργήσει τα δρομολόγια θα προβεί σε ανακοινώσεις για τις ημέρες και ώρες προς το επιβατικό κοινό», πρόσθεσε.

Πότε θα γίνει το πρώτο ταξίδι

Το πρώτο ταξίδι, αναμένεται να γίνει τον Μάιο του 2022 σύμφωνα και με τους όρους του διαγωνισμού, επεσήμανε ο κ. Δημητριάδης.

Όπως ανέφερε, ο κάθε οικονομικός φορέας θα έχει ήδη κάνει τις επαφές του με τα εμπλεκόμενα λιμάνια, θα έχει βρει τα κατάλληλα slots και δυνατότητας ελλιμενισμού του πλοίων / πλοίων είτε στα λιμάνια της Κύπρου, είτε του Πειραιά, άρα θα έχει ήδη διαμορφώσει το δρομολόγιο που θα παρουσιάσει στο επιβατικό κοινό για όταν κατακυρωθεί η προσφορά. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιολόγησης θα μπορεί να το συζητήσει με το Υφυπουργείο Ναυτιλίας ώστε από κοινού αλλά και η εταιρεία να προβεί σε ανακοινώσεις, για να μπορέσει και ο κόσμος να προγραμματίσει τα ταξίδια του.

Ναυτοδικείο – Τι γίνεται

Σε σχέση με την απουσία Ναυτοδικείου στην Κύπρο, ο Υφυπουργός σημείωσε πως με την κατάθεση σχετικού νομοσχεδίου ενώπιον της Oλομέλειας της Βουλής αναμένεται να προχωρήσουμε και στην δημιουργία του.  Αναφέρθηκε μάλιστα στην Εθνική Στρατηγική για την Κυπριακή Ναυτιλία  με τις 35 δράσεις, καθώς μια από αυτές είναι και η προβολή της Κύπρου ως Κέντρο Επίλυσης ναυτιλιακών διαφορών και επιδιαιτησίας. «Επομένως με την λειτουργία Ναυτοδικείου και την δημιουργία καταστατικού και θεσμικού πλαισίου για να μπορέσει η Κύπρος να προσφέρει και αυτή την υπηρεσία δίνεται περισσότερη ώθηση στην προβολή της Κύπρου ως ναυτιλιακό κέντρο», τόνισε.

Παρακολουθείστε όσα δήλωσε στην εκπομπή ο κ. Δημητριάδης:

πηγή: Brief