Άλλαξαν ριζικά οι καταναλωτικές συνήθειες λόγω της ακρίβειας

Φθηνότερα, λιγότερα και προϊόντα σε προσφορές οι επιλογές πλέον των καταναλωτών – Περισσότερες επισκέψεις σε υπεραγορές όμως με μισογεμάτα καρότσια

ΓΡΑΦΕΙ Η ΚΥΠΡΙΑΝΑ ΣΤΑΥΡΟΥ

Οι καταναλωτές έχουν αντιμετωπίσει πολλές και σημαντικές αλλαγές στη ζωή τους, τόσο λόγω της ακρίβειας  όσο και της πανδημίας, κάτι που αναπόφευκτα τους έχει οδηγήσει σε μια ριζική αλλαγή των καταναλωτικών τους συνηθειών.

Μιλώντας στην Brief ο Πρόεδρος του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών Μάριος Δρουσιώτης, ανέφερε ότι οι καταναλωτές περιόρισαν τις αγορές τους και γενικότερα αλλάξαν τις καταναλωτικές τους συνήθειες, αγοράζοντας για παράδειγμα φθηνότερα προϊόντα ή αγοράζοντας λιγότερη ποσότητα προϊόντων.

«Για παράδειγμα ο κόσμος αγοράζει φέτες καρπουζιού αντί ολόκληρο, αγοράζει πλέον μετρημένες τις ντομάτες και τα αγγουράκια αντί για ένα κιλό, το ίδιο και με το κρέας», σημείωσε ο κ. Δρουσιώτης, προσθέτοντας επίσης ότι πλέον βλέπουμε αύξηση στους καταναλωτές που κρατούν λίστα όταν ψωνίζουν ενώ αν και προηγουμένως τα καλάθια ήταν γεμάτα, τώρα τα περισσότερα είναι λιγότερο από το μισό γεμάτα.

Επιπλέον επεσήμανε ότι ο κόσμος πλέον αγοράζει φθηνότερα προϊόντα καθώς και τα απολύτως αναγκαία ενώ ψωνίζει και με τα φυλλάδια των προσφορών στο χέρι.

«Βλέπουμε τους συνταξιούχους κυρίως να αγοράζουν τις προσφορές της μιας υπεραγοράς και της προσφορές άλλης. Διαλέγουν τις πιο χαμηλές τιμές από την κάθε υπεραγορά, κάνουν σύγκριση πλέον στις τιμές», πρόσθεσε.

Δεν επηρεάστηκε η επισκεψιμότητα στις υπεραγορές

Μιλώντας στην Brief, ο εκτελεστικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Υπεραγορών (ΠΑ.Σ.ΥΠΕ), Ανδρέας Χατζηαδάμου ανέφερε ότι αν και οι καταναλωτές περιόρισαν κάπως τις αγορές τους, λόγω των καλών τιμών που εξακολουθούν να υπάρχουν στις υπεραγορές, υπάρχει αναλόγως πολύ καλή κίνηση στις υπεραγορές.

«Ο κόσμος γνωρίζει ότι οι τιμές στις υπεραγορές είναι χαμηλότερες από ότι σε άλλα μέρη που πουλούν τρόφιμα όπως περίπτερα, φούρνους κτλ. Ξέρουν ότι οι τιμές στις υπεραγορές είναι σε προσιτά, υποφερτά και λογικά επίπεδα και για αυτό εξακολουθούν να εμπιστεύονται και να επισκέπτονται τις υπεραγορές. Είμαστε ευχαριστημένοι με την επισκεψιμότητα που βλέπουμε», σημείωσε, τονίζοντας την ίδια στιγμή ότι οι υπεραγορές καταβάλουν τεράστιες προσπάθειες μέσα από την επικοινωνία, τις διαφημίσεις και τις προσφορές για να διατηρούν την επισκεψιμότητα.

Παράλληλα, ο κ. Χατζηαδάμου ανέφερε ότι οι καταναλωτές κάνουν πιο συχνές επισκέψεις στις υπεραγορές, κάτι που ξεκίνησε να παρατηρείται από την κρίση του 2013.

Δεν υπάρχουν ελλείψεις στις υπεραγορές 

Ερωτηθείς αν υπάρχουν ελλείψεις προϊόντων στις υπεραγορές, ο κ. Χατζηαδάμου δήλωσε ότι δεν υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις που να δημιουργούν ανησυχία, εξηγώντας ότι κάποιες ελλείψεις που παρατηρούνται αναπληρώνονται γρήγορα και αποτελούν ελλείψεις σε προϊόντα από συγκεκριμένες μάρκες που μπορούν να αναπληρωθούν με προϊόντα άλλη μάρκας.

«Οι παροδικές ελλείψεις που βλέπουμε δεν αποτελούν λόγο ανησυχίας γιατί υπάρχουν εναλλακτικές επιλογές για τους καταναλωτές», επεσήμανε, αναφέροντας παράλληλα ότι οι ελλείψεις αυτές είναι λόγω των προβλημάτων που παρατηρούνται παγκόσμια με την εφοδιαστική αλυσίδα.

Σταθεροποιούνται οι αυξήσεις

Σχολιάζοντας το παρατηρητήριο τιμών Ιουλίου της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή και την μικρή μείωση που φαίνεται να καταγράφει στις αυξήσεις των τιμών, ο κ. Χατζηαδάμου ανέφερε ότι όντως έχει παρατηρηθεί μια μικρή μείωση στις αυξήσεις καθώς και κάποια σταθεροποίηση.

«Από τον Μάιο έχει φανεί ότι άρχισε να σταθεροποιείται το θέμα των αυξήσεων στα αγαθά και αυτό είναι θετικό σημάδι. Εκεί που είχαμε συνεχή άνοδο και αυξήσεις με ένταση, τους τελευταίους 2 μήνες υπάρχει μια μικρή μείωση και σταθεροποίηση. Αν αυτό συνεχίσει, τότε θα πάμε προς περισσότερη σταθεροποίηση», σημείωσε καταληκτικά.

πηγή: Offsite