Της Αλεξίας Καφετζή
Πού βρίσκονται τα έργα εντός και εκτός του δήμου, ποια τα προβλήματα και οι προκλήσεις
Τα οδικά έργα που γίνονται εντός και περιμετρικά του Δήμου Τσερίου, αναμφισβήτητα θα φέρουν ανάπτυξη της περιοχής και αναβάθμιση του βιοτικού επιπέδου των δημοτών. Ωστόσο, δημιουργούν αρκετά προβλήματα λόγο του κακού προγραμματισμού από το Τμήμα Πολεοδομίας και της καθυστέρησης που υπάρχει. Το Τσέρι είναι εδώ και 1,5 χρόνο ένα μεγάλο εργοτάξιο και έτσι θα παραμείνει μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο όταν και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν τα έργα. Ωστόσο, η εκτίμηση αυτή γίνεται υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν νέα προβλήματα, τα οποία θα φέρουν επιπρόσθετες καθυστερήσεις.
Πού βρισκόμαστε και πώς θα εξελιχθούν οι εργασίες
Σύμφωνα με τον διάλογο, στις 5 Μαρτίου ξεκίνησαν οι εργασίες για την όγδοη φάση του Έργου «Δρόμος εντός Τσερίου», στα φώτα τροχαίας που βρίσκονται στη συμβολή της Θεοδόση Πιερίδη με την Κώστα Μισιαούλη. Το συγκεκριμένο τμήμα, μαζί με τα έργα που γίνονται μπροστά από την εκκλησία Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης, θα δοθούν στην κυκλοφορία πριν το Πάσχα, στις 4 Μαΐου. Αυτή τη στιγμή στο τμήμα μπροστά από την εκκλησία, γίνεται εγκατάσταση των υπηρεσιών, με την Υδατοπρομήθεια να εργάζεται πυρετωδώς. Οι οδηγοί με κατεύθυνση Δευτερά προς Λευκωσία εξαιρουμένων των βαρέων οχημάτων και λεωφορείων, χρησιμοποιούν τις οδούς Ν. Καζαντζάκη, Γ. Ξενόπουλου και Στροβόλου μέσω προσωρινού παρακαμπτήριου δρόμου. Σημειώνεται ότι στις 20 Μαρτίου θα κλείσει και το υπόλοιπο κομμάτι 280 μέτρων, μέχρι το Α’ Δημοτικό Σχολείο (μπροστά από την τράπεζα και το φούρνο), το οποίο θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο. Κατά τη διάρκεια των έργων η πρόσβαση θα γίνεται από τον πίσω δρόμο. Το τελευταίο τμήμα του έργου θα είναι από τα φώτα της διασταύρωσης Θ. Πιερίδη και Κ. Μισιαούλη μέχρι το κρεοπωλείο (200 μέτρα), το οποίο θα ξεκινήσει εντός του καλοκαιριού και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο. Συνολικά, υπολογίζεται ότι η αποπεράτωση των εργασιών ανέρχεται στο 85% και αναμένεται ότι εντός των επόμενων ημερών θα γίνουν και οι μόνιμες γραμμές για το πρώτο μισό του δρόμου.
Τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις
Το συμβόλαιο του εργολάβου ήταν για 18 μήνες και έληξε στις 28 Φεβρουαρίου 2024. Ο λόγος που δεν ολοκληρώθηκε στην ώρα του οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι υπήρχε ζήτημα σύγκρουσης υπηρεσιών (ΑΗΚ, ΑΤΗΚ, Υδατοπρομήθεια) και έτσι έπρεπε να ξανασχεδιαστούν τα πάντα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στα σχέδια απουσίαζαν οι χώροι πρασίνου (ανθώνες), οι οποίοι δημιουργήθηκαν. Σε ένα τόσο σύγχρονο έργο θα έπρεπε να υπάρχουν και ποδηλατόδρομοι, ωστόσο δεν ήταν εφικτό να αλλάξουν εντελώς τα σχέδια. Επίσης, λόγω του ότι πρόκειται για κύριο δρόμο ο οποίος επηρεάζει μεγάλο αριθμό ιδιωτικών περιουσιών, έπρεπε να εξευρεθούν λύσεις ώστε να συναινέσουν οι ιδιοκτήτες, με τη διαδικασία των απαλλοτριώσεων να φέρνει μεγάλη καθυστέρηση.
Πρόκληση τα αντιπλημμυρικά
Μέχρι το καλοκαίρι και ο περιμετρικός
Όπως έχουμε αναφέρει, η τροχαία κίνηση έχει επιβαρυνθεί λόγω των ταυτόχρονων έργων του περιμετρικού και των οδών Αργυρουπόλεως – Ιπποκράτους στη Λακατάμεια. Ο περιμετρικός είναι ήδη περίπου στον 1,5 χρόνο εκτός του χρονοδιαγράμματος και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το σύνολο του έργου, μέχρι το τέλος του καλοκαιριού. Αυτή τη στιγμή γίνονται προσπάθειες ώστε μέχρι τα τέλη Μαρτίου να δοθεί στην κυκλοφορία η γέφυρα που έχει κατασκευαστεί στον παλιό δρόμο Λευκωσίας – Λεμεσού, η οποία περνά πάνω από τον αυτοκινητόδρομο. Ως εκ τούτου, οι πολίτες δεν θα χρειάζεται πλέον να διασχίζουν τη βιομηχανική περιοχή Λατσιών. Επίσης, με την ολοκλήρωση του έργου το καλοκαίρι, θα δοθεί στην κυκλοφορία και η πρόσβαση στον κυκλικό κόμβο του GGS, μαζί με την πάροδο της Τεύκρου Ανθία (Χαλεπιανές), η οποία θα ενώνεται με τον κόμβο του σκοπευτηρίου και τον αυτοκινητόδρομο.