Άλυτος γρίφος το κυκλοφοριακό – Ψάχνουν για λύσεις

Κυριολεκτικά σπαζοκεφαλιάζουν στο υπουργείο Μεταφορών και στο Τμήμα Δημοσίων Έργων για να λύσουν το γρίφο του κυκλοφοριακού, αφού τα μέτρα που λαμβάνονται εδώ και χρόνια δεν έφεραν το ποθητό αποτέλεσμα εξάλειψης της κυκλοφοριακής συμφόρησης, αλλά αντίθετα, σε ορισμένες περιπτώσεις, η κατάσταση επιδεινώθηκε.

Στην εξίσωση μπαίνει το γεγονός ότι υπάρχουν εγγεγραμμένα 750.000 οχήματα τα οποία ακόμη και αν δεν κυκλοφορούν όλα, είναι αρκετά ώστε να γεμίζουν τους δρόμους και ιδιαιτέρως τις κύριες οδικές αρτηρίες, κυρίως τις ώρες αιχμής.

Χθες ο υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης παρουσιάστηκε ενώπιον της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών αναλύοντας την υφιστάμενη κατάσταση και εκθέτοντας τις δράσεις με τις οποίες ελπίζεται ότι θα έρθουν καλύτερες μέρες, αν και κάποια από τα μέτρα θέλουν τον χρόνο τους. Αυτό οδηγεί στη λήψη μακροπρόθεσμων, μεσοπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων μέτρων.

Όπως εξηγήθηκε με βάση και τα στοιχεία, το μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται να εντοπίζεται κυρίως στις εισόδους της Λευκωσίας και της Λεμεσού και βεβαίως στους κεντρικούς δρόμους των δύο πόλεων.

Μία από τις διαπιστώσεις είναι ότι τα σχολεία προκαλούν πρόσθετες διαδρομές, κάτι το οποίο ζουν χιλιάδες πολίτες οι οποίοι μεταφέρουν τα παιδιά τα πρωινά και την ίδια ώρα έχουν και την έγνοια των έγκαιρης μετάβασης τους στις εργασίες τους. Αυτό, αναπόφευκτα γεμίζει τους δρόμους και αν τύχουν και μερικά ατυχήματα, έστω και μικρά, οι ουρές επιμηκύνονται. Το άδειασμα των δρόμων σε τέτοιες περιπτώσεις μικροατυχημάτων είναι ένα ζήτημα το οποίο θα επιχειρηθεί να επιλυθεί ώστε να φύγει ένας μπελάς από τους δρόμους. Σε αυτό εκτιμάται ότι θα συμβάλει και η επέκταση του θεσμού του σχολικού λεωφορείου στα δημοτικά σχολεία, κάτι στο οποίο αναμένεται να δοθεί ιδιαίτερο βάρος.

Βεβαίως, ένας από τους βασικούς παράγοντες στον οποίο θα δοθεί βάρος, είναι η ολοκλήρωση του οδικού δικτύου στα αστικά κέντρα, κάτι το οποίο εκτιμάται ότι θα έχει τη δική του συμβολή στην άμβλυνση της τροχαίας κίνησης. Συναφές με αυτό είναι και το θέμα αντιμετώπισης της τροχαίας κίνησης κυρίως στα λεγόμενα προβληματικά σημεία και η αντιμετώπιση της κίνησης που δημιουργείται γύρω από μεγάλες αναπτύξεις οι οποίες προσελκύουν σημαντικό αριθμό οδηγών. Γενικά, στόχος είναι να λειτουργεί απρόσκοπτα το οδικό δίκτυο και ένας από τους παράγοντες που θα συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση είναι να λειτουργούν όλα αν όχι στην εντέλεια, τουλάχιστον επαρκώς. Από τα φώτα τροχαίας, μέχρι και όλους τους εμπλεκόμενους.

Ειδικά όσον αφορά τα φώτα τροχαίας, στόχος είναι η λειτουργία σε παγκύπρια βάση των έξυπνων φώτων τροχαίας, κάτι το οποίο δεν αντιμετωπίζεται από τη μία μέρα στην άλλη και έχει και το κόστος του. Παράλληλα, μελετάται η προώθηση περιφερειακού συστήματος ελέγχου της κυκλοφορίας.

Στα υπό μελέτη μέτρα και η διεύρυνση του κλιμακωτού ωραρίου μέχρι και τις 9 π.μ. και το χιλιοειπωμένο και εξαγγελθέν κατ’ επανάληψη μέτρο της αξιοποίησης των μέσων μαζικής μεταφοράς που αποτελεί πλέον στοίχημα προτού γίνει ανέκδοτο. Όμως, γίνεται αντιληπτό, πως για να μπει κάποιος στο λεωφορείο, πρέπει να υπάρχει και σύστημα υποστήριξης, από δρόμους μέχρι και αξιοπρεπείς στάσεις, πυκνές διαδρομές, σχετικά φθηνό εισιτήριο, ηλεκτρονική ενημέρωση των επιβατών κοκ. Και βεβαίως και τα περιβόητα Park and Ride, όπου θα σταθμεύει κανείς το όχημα του και θα κατευθύνεται προς τα κέντρα τω πόλεων, όπου πιθανώς να βρίσκεται και ο χώρος εργασίας του ή σε άλλους προορισμούς που συγκεντρώνουν αρκετό κόσμο. Παράλληλα, θεωρείται πως πρέπει να πυκνώσουν οι γραμμές και οι διαδρομές και περιμετρικά της Λευκωσίας.

πηγή: Philenews