American Sniper: Από 20 Φεβρουαρίου στους κινηματογράφους

{loadposition ba_textlink}

Εδώ και παραπάνω από μια δεκαετία, ο Clint Eastwood μας χαρίζει πολλές και σπουδαίες ταινίες διαφορετικού ύφους και στυλ, μα σχεδόν πάντα υπέροχες. Αυτή τη φορά ίσως πρόκειται για την καλύτερη ταινία της χρονιάς! Το American Sniper (Ελεύθερος Σκοπευτής), αφηγείται την αληθινή ιστορία του Chris Kyle.

Από τις 20 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ στους κινηματογράφους:
Κ. ΣΙΝΕΠΛΕΞ & THE MALL OF CYPRUS Λευκωσία,
Κ. ΣΙΝΕΠΛΕΞ & ΡΙΟ Λεμεσός,
Κ. ΣΙΝΕΠΛΕΞ Λάρνακα,
ΤΗΕ ΜΑLL OF PAPHOS Πάφος

ΥΠΟΘΕΣΗ

Ο Κλιντ Ιστγουντ τα τελευταία χρόνια έχει μεταμορφωθεί σε κάτι σαν τη συνείδηση του αμερικανικού κοινού. Έτσι κι η νέα του ταινία, το «American Sniper» («Ελεύθερος Σκοπευτής» στα ελληνικά), αποτελεί τη συναισθηματική ακτινογραφία ενός Αμερικανού στρατιώτη που μπερδεύεται ανάμεσα στο αίσθημα ευθύνης του και την απλή του επιθυμία, κατ’ αρχήν να ζήσει και, κατά δεύτερον, να ζήσει μαζί με τη γυναίκα του, τα παιδιά του, τους ανθρώπους που αγαπά.

Ο Chris Kyle (Bradley Cooper) είναι ο πιο φονικός ελεύθερος σκοπευτής στην στρατιωτική ιστορία των ΗΠΑ. Το Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό τον στέλνει στο Ιράκ με μια μόνο αποστολή: να προστατεύσει τους συμπατριώτες και συμπολεμιστές του. Η σκοπευτική του δεινότητα σώζει αμέτρητες ζωές στο πεδίο της μάχης, και μετά από πολλά θαρραλέα κατορθώματα, κερδίζει τον τίτλο του ¨Θρύλου”. Η φήμη του όμως εξαπλώνεται μέχρι το εχθρικό στρατόπεδο, καθιστώντας τον πρωταρχικό τους στόχο αφού τον επικηρύσσουν και τον κάνουν στόχο για κάθε ιρακινό ελεύθερο σκοπευτή.

Την ίδια στιγμή δίνει μια εξίσου δύσκολη μάχη στην προσπάθεια του να είναι καλός σύζυγος και πατέρας από την άλλη μεριά του κόσμου. Παρά τον κίνδυνο και το τίμημα της απόστασης από την οικογένεια του, ο Chris εκτελεί το καθήκον του στο Ιράκ, συμμετέχοντας σε τέσσερεις στρατιωτικές αποστολές, κάνοντας πράξη το σύνθημα του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού, να “μην αφήνει κανένα στρατιώτη πίσω”.

Μετά από μια επιτυχημένη στρατιωτική θητεία επιστρέφει στην πατρίδα του όπου πρέπει να πετύχει μια εξίσου δύσκολη αποστολή: να αναπληρώσει τον χαμένο χρόνο με τη γυναίκα του (Sienna Miller) και τα παιδιά του και να αφήσει πίσω του τα φαντάσματα του πεδίου μάχης.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΑΝ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
Η ταινία ξεκίνησε την πορεία της ως προσωπικό σχέδιο του Μπράντλεϊ Κούπερ, του ηθοποιού που τα προηγούμενα δύο χρόνια, το 2013 και το 2014, βρέθηκε υποψήφιος για Όσκαρ με τις ταινίες του Ντέιβιντ Ο. Ράσελ, «Οδηγός Αισιοδοξίας» και «Οδηγός Διαπλοκής» και φέτος μοιάζει να ετοιμάζεται να τριτώσει με τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον «Ελεύθερο Σκοπευτή».

Η ταινία βασίζεται στο βιβλίο «American Sniper: The Autobiography of the Most Lethal Sniper In US Military History», την ιστορία της ζωής του Κρις Κάιλ, ενός Τεξανού ελεύθερου σκοπευτή των Αμερικανών Πεζοναυτών που στη διάρκεια της θητείας του σκότωσε 160 ανθρώπους.
Το βιβλίο και, κατά τα λεγόμενα, η ταινία, παρουσιάζουν έναν άντρα αμφιλεγόμενο, μέρος της παράνοιας μιας χώρας που δεν σταματά ν’ ανατρέφει τους νέους της με μιλιταριστικές πατριωτικές αξίες.

Τον καιρό που το σχέδιο της ταινίας πήρε μπροστά, το 2013, ο 39χρονος Κρις Κάιλ σκοτώθηκε στην Αμερική, κοντά στο σπίτι του, ειρωνικά, στη φονική επίθεση ενός βετεράνου πεζοναύτη, ηλικίας μόλις 25 χρόνων.

Το «American Sniper» έχει ήδη μπει δυναμικά στην οσκαρική κούρσα.

Η κινηματογραφική αποθέωση των κατορθωμάτων του προσέλκυσε εκατομμύρια κόσμου στις προβολές του «American Sniper» το πρώτο Σαββατοκύριακο της ευρείας διανομής του στις ΗΠΑ, και πλέον μπορούμε να μιλάμε για την πρώτη τεράστια επιτυχία της χρονιάς, και μάλιστα αναπάντεχη.

Η ταινία του Ίστγουντ απέδωσε περισσότερο ως σουπερηρωική ταινία, παρά ως ένα οσκαρικό πολεμικό δράμα, και κέρδισε 90,2 εκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις, συνθλίβοντας τον ανταγωνισμό καθώς και το προηγούμενο ρεκόρ Ιανουαρίου (προηγούμενο ρεκόρ: «Avatar» με 68,5 εκατομμύρια).

Είναι επίσης το μεγαλύτερο άνοιγμα για δραματική ιστορία στην ιστορία και το πιο πετυχημένο άνοιγμα ταινίας για το συγκεκριμένο τριήμερο της Ημέρας του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ.

Το «Αmerican Sniper» είναι επίσης η μεγαλύτερη επιτυχία της σκηνοθετικής καριέρας του Κλιντ Ίστγουντ (χάριν σύγκρισης, η προηγούμενη μεγαλύτερη επιτυχία του ήταν το «Gran Torino» με κάτι λιγότερο από 30 εκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις πρώτου τριημέρου), και μια απόλυτα απαραίτητη επιτυχία μάλιστα μετά την καταστροφική επίδοση της προηγούμενης ταινίας του, «Jersey Boys».

Η τεράστια αυτή έκθεση της ταινίας στο ευρύ κοινό θα φουντώσει και τις συζητήσεις γύρω από την αμφιλεγόμενη πολιτική της προσέγγιση, καθώς κριτικοί και σχολιαστές έχουν τονίσει την ρεπουμπλικανική και μιλιταριστική χροιά της ταινίας, αλλά και την προβληματική αντιμετώπιση από τη μία του πολέμου στο Ιράκ και από την άλλη των Ιρακινών πολιτών.

Η ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ BRADLEY COOPER ΣΤΟ AMERICAN SNIPER

Έχουμε συνηθίσει τον Bradley Cooper να υποδύεται τον γόη, τον αντιπαθητικό χαρακτήρα, αλλά σε καμιά περίπτωση τον σκληρό όπως στο American Sniper. Όπως σας είχαμε αναφέρει, ο Bradley Cooper για να πραγματοποιήσει αυτή την αλλαγή, εκτός από πνευματική προσπάθεια χρειάστηκε και σωματική, μιας και τα πράγματα μόνο εύκολα δεν ήταν.

Έτσι λοιπόν, η αλλαγή του Bradley Cooper από έναν κλασάτο ηθοποιό στον σωματώδη Sniper Chris Kyle απέφερε μια υποψηφιότητα για Όσκαρ στον ηθοποιό, αλλά δεν ήταν “αναίμακτη” για τον ίδιο. Πρέπει να επισημάνουμε, ότι ο Bradley Cooper σε καμιά περίπτωση δεν κατέφυγε στην εύκολη (και καταστροφική) λύση των αναβολικών για να πάρει αυτά τα 20 κιλά που χρειάστηκε, ώστε να γίνει ψυχή και σώματι Chris Kyle, για τις ανάγκες του American Sniper.

O Bradley Cooper για μεγάλο χρονικό διάστημα κατανάλωνε 8,000 θερμίδες την ημέρα, έτρωγε ανά περίπου 55 λεπτά και ακολουθούσε αυστηρό πρόγραμμα γυμναστικής, όπως απαιτούσαν οι συνθήκες ώστε να μοιάσει στον θηριώδη ελεύθερο σκοπευτή. Μάλιστα ο Cooper είχε προσλάβει δικό του προσωπικό γυμναστή, τον οποίο και πίεζε πάρα πολύ, ενώ συν τοις άλλοις αφιέρωνε στο γυμναστήριο ακόμα και τέσσερις ώρες την ημέρα, όλη την εβδομάδα για μπόλικους μήνες.

Ο παραγωγός του American Sniper, Jason Hall δήλωσε για την αλλαγή του Bradley Cooper: “Ήταν πολύ συστηματικός στην προσπάθεια του, όπου κι αν πήγαινε, έπαιρνε μαζί τον γυμναστή του”. Η τέχνη θέλει θυσίες, οι οποίες πολλές φορές είναι κοπιαστικές!