Ανησυχία ΠΕΟ για αισχροκέρδεια

{loadposition ba_textlink}

Η ΠΕΟ με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Μέρας Καταναλωτή διαβεβαιώνει ότι θα είναι συνεχώς δίπλα στους καταναλωτές στη διεκδίκηση και προστασία των δικαιωμάτων τους και αναφέρει ότι ανησυχούν και προβληματίζουν ιδιαίτερα, η αισχροκέρδεια και η ασυδοσία που έχουν έντονη παρουσία στη χώρα, ζητώντας τη θεσμική προστασία και ενημέρωση του καταναλωτή.

Σε διακήρυξη που εξέδωσε το Σάββατο προσθέτει ότι η άκρατη ελευθεροποίηση της αγοράς δυσχεράνει τη θέση του καταναλωτή, ο οποίος με μειωμένα εισοδήματα και μειωμένη ιδιωτική κατανάλωση καλείται να αγοράσει σε αυξημένες τιμές τα προϊόντα μαζικής κατανάλωσης (καύσιμα, γάλα, ψωμί).

Συνεχίζοντας, αναφέρει ότι η Κυβέρνηση έχει την πρωταρχική ευθύνη να ασκεί αποτελεσματικό έλεγχο και να παίρνει μέτρα προστασίας για τους καταναλωτές και τα δικαιώματα τους, ενώ ταυτόχρονα οι ίδιοι οι καταναλωτές πρέπει να τα γνωρίζουν και να τα διεκδικούν.

“Έχουν αναφαίρετο δικαίωμα στην ενημέρωση, στην εκπαίδευση, καθώς και στο δικαίωμα της εκπροσώπησης και της αποζημίωσης”, συνεχίζει η ΠΕΟ.

Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Μέρας Καταναλωτών, η ΠΕΟ διατυπώνει τη θέση ότι ο Υπουργός Εμπορίου όταν διαφαίνεται ότι οι τιμές των καυσίμων δεν ρυθμίζονται ανάλογα με τις αυξομειώσεις διεθνώς, οφείλει να παρεμβαίνει και να χρησιμοποιεί τη δυνατότητα που του δίνει η Νομοθεσία για επιβολή πλαφόν στις τιμές των καυσίμων και ότι το Υπουργείο Εμπορίου πρέπει να εφαρμόσει άμεσα τις εισηγήσεις του Γενικού Ελεγκτή, ώστε να υπάρξει διαφάνεια στο θέμα της τιμολόγησης των καυσίμων.

Ζητά όπως η Επιτροπή Προστασίας Ανταγωνισμού ΕΠΑ λειτουργήσει αποτελεσματικά και προστατέψει τους καταναλωτές από τον άμεσο ή έμμεσο καθορισμό των τιμών και να επισπεύσει τη διαδικασία αυτεπάγγελτης έρευνας που ξεκίνησε για τα καύσιμα.

Εκφράζει, επίσης, την άποψη ότι η Υπηρεσία Ανταγωνισμού και Προστασίας Καταναλωτών του Υπουργείου Εμπορίου πρέπει να λειτουργεί πιο έγκαιρα και πιο αποτελεσματικά για να υπάρχει ουσιαστικό όφελος για τους καταναλωτές και ζητά τη δημιουργία Κεντρικού Φορέα Ελέγχου Ποιότητας.

Αιτείται, επίσης, πιο αποτελεσματικής εφαρμογής της νομοθεσίας για Εξώδικη Διευθέτησης των Καταναλωτικών απαιτήσεων, ώστε τα παράπονα και οι καταγγελίες των καταναλωτών να διευθετούνται γρήγορα

Ζητά ακόμα αυστηρό έλεγχο των τιμών στις λεγόμενες «κλειστές» αγορές – (αεροδρόμια, λιμάνια, θέατρα, παρκινγκ) όπου, όπως αναφέρει η αισχροκέρδεια σε βάρος του καταναλωτή οργιάζει.

Πηγή: KYΠΕ