Απάντηση ΠΟΕΔ σε δημόσιες δηλώσεις Υπουργού Παιδείας

{loadposition ba_textlink}

Απάντηση σε δημόσιες δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού Κώστα Καδή δίνει η ΠΟΕΔ η οποία αναφέρει ότι “συμμετέχει με κριτικό πνεύμα και καταθέτει προτάσεις, οι οποίες βάση τους έχουν το καλώς νοούμενο συμφέρον της Δημόσιας Εκπαίδευσης, του εκπαιδευτικού και, εν τέλει, του μαθητή της Κύπρου, στα πλαίσια δημοκρατικού διαλόγου για ουσιαστική μεταρρύθμιση, που αποδεδειγμένα σκοπό έχει την πρόοδο της Δημόσιας Παιδείας”.

Προσθέτει, σε ανακοίνωσή της ότι “η συζήτηση για τις προτάσεις του ΥΠΠ για αλλαγές στο Εκπαιδευτικό Σύστημα δεν μπορεί να παραβλέπει την αναγκαιότητα για παράλληλη και ταυτόχρονη διαβούλευση για βελτίωση της καθημερινότητας των σχολείων, που ταλανίζεται από εντεινόμενα και αυξανόμενα προβλήματα κι ελλείψεις”.

Η ΠΟΕΔ αναφέρει ότι “η αναφορά στην έρευνα ιδιωτικού οίκου ερευνών αγοράς είναι το λιγότερο ατυχής” και επιπλέον η Οργάνωση “δεν υπεισέρχεται στα της επιστημονικής εγκυρότητας της” διότι εκτιμά ότι “αυτό κρίνεται από μόνο του”.

“Αντιτείνει, όμως, στα ευρήματα της αλλά και στην ισοπεδωτική αναφορά από πλευράς του Υπουργού Παιδείας για την απροθυμία των εκπαιδευτικών για αλλαγές την καθόλα επιβεβαιωμένη κι έγκυρη παιδαγωγική ετοιμότητα των εκπαιδευτικών της Δημοτικής, Προδημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης να διδάξουν και τη συνεχή με δική τους πρωτοβουλία επιμόρφωση και κατάρτιση”, συνεχίζει η ΠΟΕΔ.

Σε ό, τι αφορά “την προθυμία, την υπευθυνότητα, τον επαγγελματισμό και τη διάθεσή τους για αλλαγές δεν μπορεί παρά να μελετήσει κάποιος πώς αυτοί προώθησαν τα τελευταία 20 χρόνια τις καινοτομίες, τα προγράμματα, τις αλλαγές και τους στόχους υπό έμφαση που το ΥΠΠ εισήγαγε στην Εκπαίδευση”, αναφέρει η ΠΟΕΔ.

Συνεχίζει ότι “είναι άξιο απορίας πώς μέσα από τη συγκεκριμένη έρευνα ή κι άλλες έρευνες ενισχύεται μόνο η επιχειρηματολογία του Υπουργείου Παιδείας υπέρ των συγκεκριμένων αλλαγών και καμιά ένδειξη δεν καταγράφεται για την ανάγκη ενίσχυσης της σύνολης κοινωνικής, μαθησιακής και ανθρώπινης διάστασης του Δημόσιου Σχολείου”.

Σε σχέση, ειδικά, με το Σύστημα Διορισμού, το οποίο αναδεικνύεται από την πλευρά του ΥΠΠ ως ο κακός δαίμονας της Εκπαίδευσης, η ΠΟΕΔ σημειώνει ότι “ο διάλογος δεν ολοκληρώθηκε ανάμεσα στο ΥΠΠ και την ΠΟΕΔ, γιατί δεν δόθηκε ο απαιτούμενος από το ΥΠΠ χρόνος για διεξοδική συζήτηση”.

Αναφέρει ότι “έχει οριστεί συνάντηση την Τρίτη, 2 Ιουνίου 2015, την οποία η ΠΟΕΔ χαρακτηρίζει ως συνέχεια αυτής της 14ης Μαΐου 2015 και όχι ως τελική διαβούλευση”.

Προσθέτει ότι “σε περίπτωση μονομερούς προώθησης του Συστήματος Διορισμών, ως συμπεραίνεται σαφώς από τις δημόσιες δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας, αυτή δεν μπορεί να θεωρείται παράγοντας ομαλότητας στον χώρο της Εκπαίδευσης και ούτε σεβασμός προς τα δημοκρατικά θέσμια μιας ευνομούμενης Κοινωνίας”.

Η ΠΟΕΔ, εν κατακλείδι, ”διαβεβαιώνει για μια ακόμα φορά τόσο τα μέλη της όσο και την κοινωνία, πως μέριμνα και πολιτική της είναι η συνεχής αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης Δημόσιας Εκπαίδευσης, μακριά και έξω από εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων ξένων προς το αγαθό της δημόσιας δωρεάν παιδείας.

Πηγή: KYΠΕ