ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΣΤΟ 24Η
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΣΤΟ 24Η
Ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κύριος Αλέξης Βαφειάδης μιλώντας στο 24Η, αναφέρθηκε στο περιβόητο θέμα που απασχολεί και δημιουργεί άγχος στον Κύπριο οδηγό με το πράσινο βελάκι, τα εξώδικα και τις παραβάσεις με την τοποθέτηση των καμερών στην Κύπρο.
Αρχικά, αναφέρθηκε στο ότι το εν λόγω θέμα θα πρέπει να χωριστεί σε δύο στάδια. Στο πρώτο στάδιο, όπως μας ανέφερε, «αφορά δράσεις και ενέργειες που μπορούν να υλοποιηθούν άμεσα για να “αποκατασταθεί” η εμπιστοσύνη στους οδηγούς, με την έννοια ότι θα μπορούν να οδηγούν στις διαστραυρώσεις με ασφάλεια έτσι ώστε να μην ανησυχούν ότι θα λάβουν πρόστιμο».
Όσον αφορά το δεύτερο στάδιο, είναι δράσεις που θέλουν χρόνο για να γίνουν και, σε αυτή την κατηγορία, εντάσσονται μελέτες που θα πρέπει να γίνουν από εμπειρογνώμονες, όπως έγιναν από το Πανεπιστήμο, ό,τι αποφασίσει η νομοθεσία. Δηλαδή, όπως μας εξήγησε ο κύριος Βαφειάδης, «σε οποιεσδήποτε αλλαγές καταλήξουν με τους εμπειρογνώμονες, θα πρέπει να γίνουν αλλαγές στη νομοθεσία και αυτό θα πρέπει να εγκριθεί από τη Βουλή, κάτι που απαιτεί αρκετό χρόνο».
ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΠΡΑΣΙΝΟ ΒΕΛΑΚΙ-ΠΟΤΕ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΟΧΙ Ο ΟΔΗΓΟΣ
«Διευκρινίσαμε με την Αστυνομία ότι οποιοσδήποτε εισέρχεται με πράσινο βελάκι στα δεξιά της διασταύρωσης (στον χώρο της διασταύρωσης), δικαιούται να παραμείνει στο χώρο έστω και αν σβήσει το πράσινο βελάκι, διότι του δίνεται χρόνος να απομακρυνθεί.
Αυτό δεν είναι παράβαση του οδικού κώδικα, συνεπώς ο οποιοσδήποτε θεωρεί ότι έχει πάρει πρόστιμο υπό αυτές τις συνθήκες, μπορεί να αμφισβητήσει το πρόστιμο πρώτα στην εταιρεία και μετά στο δικαστήριο».
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ ΑΛΤ
Ο Υπουργός Μεταφορών μιλώντας στο 24Η, τόνισε ότι «θα προχωρήσουμε σε μια διαγράμμιση στον χώρο της γραμμής του Αλτ, έτσι ώστε να γίνει πιο ευδιάκριτη η ζώνη την οποία πρέπει να αντιλαμβάνεται ο οδηγός, πριν μπει στην περιοχή που θα τιμωρηθεί με πρόστιμο. Αυτό θα βοηθήσει στους οδηγούς να κινούνται με μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στο χώρο και ποιοι κανόνες διέπουν τη λειτουργία της διασταύρωσης».
ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥΣ
«Στο δεύτερο στάδιο θα αναθέσουμε στο Πανεπιστήμιο και τους εμπειρογνώμονες, που είχαν εμπλοκή στην προηγούμενη μελέτη, να ξαναδούν το θέμα και να εισηγηθούν είτε τη μείωση των προστίμων, είτε την κλιμακωτή αύξηση τους, ή την πληρωμή του προστίμου σε δόσεις. Ελπίζω να έχουμε σύντομα κάποιες ανακοινώσιμες αποφάσεις.
Ένα άλλο σημαντικό που αποφασίσαμε στο συμβούλιο οδικής ασφάλειας, ήταν η διασύνδεση της επίδοσης των προστίμων με την ανανέωση της άδειας κυκλοφορίας. Πρέπει να πούμε πως θα κάνουμε αυτό το πράγμα καθώς επίσης και τη δημιουργία μιας ξεχωριστή υπηρεσίας στα αεροδρόμια και λιμάνια που θα επιδίδει το πρόστιμο στους παραβάτες. Τονίζω ότι, δεν θα απαιτείται η πληρωμή σε αυτά τα σημεία, απλά θα επιδίδεται το πρόστιμο. Είναι μια δράση που θα υλοποιήσει η Αστυνομία».
ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΑ ΚΥΡΤΩΜΑΤΑ
«Πρόθεση μας είναι να αντικαταστήσουμε τα κυρτώματα διότι προκαλούν ρύπους, οχληρία και ζημιές στα οχήματα. Θα τα αντικαταστήσουμε με εναλλακτικά μέτρα κυκλοφοριακής ύφεσης, ανάλογα με την περιοχή και την ταχύτητα που θα επιτρέπεται. Μεταξύ των μέτρων αυτών περιλαμβάνεται και η εγκατάσταση καμερών για έλεγχο ταχύτητας παράνομης στάθμευσης, όπως για παράδειγμα τα πεζοδρόμια και η παράνομη χρήση της λεωφοριολωρίδας.
Για να μπορέσει να υλοποιηθεί πρέπει να περάσει από τη Βουλή ένα νομοσχέδιο το οποίο θα επιτρέπει σε Δήμους και Κοινότητες να λειτουργούν σύστημα φωτοεπισήμανσης. Πολλά από τα κυρτώματα είναι σε δρόμους που είναι στην αρμοδιότητα των Δήμων και των κοινοτήτων, τα οποία θα πρέπει να λάβουν δράση και αφαίρεση των κυρτωμάτων και προς τον σκοπό αυτό έχουμε συμπεριλάβει στον προτεινόμενο προϋπολογισμό το ποσό των 100.000 ευρώ για την υλοποίηση ενός πολιτικού προγράμματος για να ξεκαθαρίσει πως θα λειτουργήσει ακριβώς το σύστημα και για να μπορέσουν να αντιληφθούν οι Δήμοι και οι Κοινότητες τα οφέλη από αυτή τη δράση.
Ήδη έχουμε ενδιαφέρον από δύο Δήμους, έναν στη Λευκωσία και έναν στη Λεμεσό για να περιληφθούν στο πιλοτικό πρόγραμμα. Υπάρχουν δυόμισι χιλιάδες κυρτώματα στην Κύπρο, αντιλαμβάνεστε ότι θα πάρει λίγο χρόνο για να αφαιρεθούν και ότι δεν μπορεί αυτό να γίνει σε ένα χρόνο», σημείωσε ο κύριος Βαφεάδης.
ΠΟΛΕΜΟΣ /ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ
Μιλώντας στο 24Η, ο κύριος Αλέξης Βαφειάδης αναφέρθηκε και στον πόλεμο που έχει ξεσπάσει στο Ισραήλ, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «η αεροπορική σύνδεση συνεχίζεται κανονικά, υπάρχει καλή διασύνδεση με την Κύπρο και ότι οι αερογραμμές παρακολουθούν τη ζήτηση και έχουν πρόθεση να τρέξουν και άλλες πτήσεις. Είμαστε ευχαριστημένοι με το θεμα, δεν υπάρχει κάποιο άλλο νεότερο και όποιος ήθελε να έρθει είχε την ευκαιρία να το πράξει. Η επιβατική κίνηση διεκπεραιώνεται σε κανονικά πλαίσια και η Κύπρος είναι έτοιμη βοηθήσει».