Αυτή η σπαζοκεφαλιά σε στέλνει ξανά στο θρανίο -Ποιος και γιατί έχει προτεραιότητα (ΦΩΤΟ)

Μια τυπική διασταύρωση και το κρίσιμο ερώτημα για το ποιο από τα οχήματα έχει προτεραιότητα μπορεί να μας στείλει ξανά στο… θρανίο.

Φτάνοντας σε μια διασταύρωση, η οποία δεν διαθέτει φωτεινό σηματοδότη, καλούμαστε αρχικώς να επιβραδύνουμε και στη συνέχεια να κρίνουμε αν πρέπει ή όχι να παραχωρήσουμε προτεραιότητα στα οχήματα που κινούνται στις διασταυρούμενες οδούς.

Ως διαδικασία ακούγεται απλή, ωστόσο, στην πραγματικότητα αποδεικνύεται αρκετά σύνθετη, καθώς μια λάθος απόφαση ή μια παρερμηνεία μπορεί οδηγήσει ακόμα και στην απόλυτη καταστροφή.

Αν μάλιστα λείπει και η απαραίτητη οδική σήμανση, τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο, καθώς οι οδηγοί καλούνται να επιστρατεύσουν τις γνώσεις τους και να εφαρμόσουν πιστά τα όσα προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

Ας δούμε, λοιπόν, πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να λύσουμε τον γρίφο της προτεραιότητας σε μια κλασική διασταύρωση στην οποία συναντώνται 3 οχήματα, εκ των οποίων μόνο ένα καλείται να ακινητοποιηθεί βάσει της οδικής σήμανσης και ειδικότερα του σήματος του Stop.

Το συγκεκριμένο όχημα είναι εκείνο το οποίο εισέρχεται σε διασταύρωση από τη δεξιά πλευρά κι αν δεν υπήρχε το σήμα του Stop ή αν ο δρόμος δεν θεωρείτο δευτερεύον οδικό δίκτυο, τότε θα ήταν αυτό το οποίο θα είχε προτεραιότητα έναντι των υπολοίπων.

Από τη στιγμή, λοιπόν, που το μπλε όχημα οφείλει να διατηρήσει τη θέση του, ο γρίφος αυτομάτως απλοποιείται και το μόνο που μένει να απαντηθεί είναι πιο από τα εναπομείναντα οχήματα της διασταύρωσης οφείλει να παραχωρήσει προτεραιότητα στο άλλο.

Και σε αυτήν την περίπτωση, ωστόσο, τα πράγματα φαντάζουν απλά. Το κίτρινο όχημα κινείται από τη δεξιά πλευρά σε σχέση με το μαύρο φορτηγό, γεγονός που του χαρίζει και τη δυνατότητα να συνεχίσει την πορεία του κατά προτεραιότητα.

Με δεδομένο, λοιπόν, ότι η λύση σε μια τέτοια «σπαζοκεφαλιά» φαντάζει εύκολη, όσοι αποτυγχάνουν να φτάσουν με απόλυτη επιτυχία σε αυτή θα πρέπει να πραγματοποιήσουν μια επανάληψη στις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ώστε να διασφαλίσουν ότι η παρουσία του στους δρόμους δεν βάζει σε κίνδυνο τους ίδιους και του υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.

 

Πηγή: carandmotor.gr