Χαράλαμπος Προύντζος: Γιατί ψήφισε εναντίον της πρότασης του ΔΗΣΥ για την Μακαρίου

202

Οι κυκλοφοριακές αλλαγές που προωθούνται στη Μακαρίου στη Λευκωσία μονοπωλούν το ενδιαφέρον από το βράδυ της Πέμπτης, αφού πρόταση της δημοτικής ομάδας του Δημοκρατικού Συναγερμού εξασφάλισε την απαραίτητη στήριξη. Όλα δείχνουν πως η Λεωφόρος θα ανοίξει ξανά για όλα τα οχήματα σε συγκεκριμένες ώρες και μέρες. Για το θέμα μιλά στο OMEGAlive ο Δήμαρχος Λευκωσίας, Χαράλαμπος Προύντζος, και εξηγεί γιατί ο ίδιος τάχθηκε εναντίον της πρότασης του Δημοκρατικού Συναγερμού.

Εδώ και χρόνια, οι απόψεις για την Μακαρίου ήταν εκ διαμέτρου αντίθετες, με τον Δήμαρχο να εξηγεί ότι από τη μία υπήρχε η προσέγγιση για το πλήρες άνοιγμα της για όλες τις ώρες και μέρες. Αυτό θα σήμαινε και επιστροφή στο προηγούμενο καθεστώς. Στην αντίπερα όχθη, ήταν αυτοί που υποστήριζαν τη διατήρηση του παρόντος συστήματος. Δηλαδή η Μακαρίου να παραμείνει κλειστή, με μοναδικές εξαιρέσεις τα οχήματα που έχουν την εξουσιοδότηση ώστε να επιτρέπεται να την διαπερνούν. Η πρόταση που κατέθεσε η δημοτική ομάδα του Δημοκρατικού Συναγερμού και υπερψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο προνοεί το άνοιγμα της Μακαρίου από τις 07:00 μέχρι και τις 21:00 για τις καθημερινές. Στις πρόνοιες, για την υλοποίηση της απόφασης δεν απαιτείται η έγκριση της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης που χρηματοδότησε το έργο, αλλά μόνο αυτή του Αρχηγού της Αστυνομίας και του Φορεά Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων.

Ο Χαράλαμπος Προύντζος ψήφισε κατά της εισήγησης του ΔΗΣΥ και, όπως εξηγεί το OMEGAlive, είχε καταθέσει την δική του συγκεκριμένη πρόταση, ώστε ο Δήμος να έχει το μέγιστο όφελος. Αναφέρει ακόμη ότι αποτελούσε προεκλογική του δέσμευση η επανεξέταση του ζητήματος με την Μακαρίου, έχοντας ωστόσο πάντοτε στο μυαλό τον προβληματισμό της χρηματοδότησης. Η πρόταση του Δημάρχου, που είχε κατατεθεί πριν από αυτήν του ΔΗΣΥ, μιλούσε για άνοιγμα τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 07:00, με σκοπό να εξυπηρετείται, κατά προτεραιότητα το σύστημα «Pame Express». Άλλη μια ουσιαστική διαφορά που περιλάμβανε η πρόταση Προύντζου, είναι να απαιτείται για την επικύρωση της απόφασης η σύμφωνη γνώμη της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης, κάτι που θα λάμβανε υπόψη, κατά τον Δήμαρχο, και τους προβληματισμούς σε σχέση με τη χρηματοδότηση. Επιπλέον, η δική του πρόταση προνοούσε για τα Σαββατοκύριακα πλήρες κλείσιμο (εκτός κατοίκων και κατόχων ειδικής άδειας) και πεζοδρόμηση ουσιαστικά της Μακαρίου. Αυτό, σύμφωνα με τον ίδιο, θα δημιουργούσε ένα πεζόδρομο από την Σπύρου Κυπριανού μέχρι το οδόφραγμα Λήδρας. Η πρόταση του ΔΗΣΥ κρατά το υφιστάμενο καθεστώς, δηλαδή ανοιχτή την Μακαρίου για λεωφορεία και ταξί. Αυτός ήταν και ακόμη ένας λόγος που δεν υπερψήφισε την συγκεκριμένη εισήγηση.

Ο Χαράλαμπος Προύντζος δηλώνει ωστόσο πως η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου είναι απόλυτα σεβαστή και θα προωθηθεί προς τους δύο αρμόδιους φορείς τάχιστα. Διευκρινίζει ότι πλέον, με βάση την πρόταση που εγκρίθηκε, η σύμφωνη γνώμη της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης δεν θα αποτελεί προαπαιτούμενο για την εφαρμογή της. Η δική του εκτίμηση πάντως, είναι πως αν η αντίδραση τους είναι άμεση και έντονη, θα πρέπει να προβληματίσει το Δημοτικό Συμβούλιο και να επαναφέρει το θέμα προς εξέταση.

Καταληκτικά δηλώνει πως το ζήτημα με την Μακαρίου πρέπει να ξεκαθαρίσει και επιτέλους να κλείσει, αφού, κατά τη δική του άποψη, η διαιώνιση του δεν εξυπηρετεί κανένα.

Πηγή: OMEGALIVE