Δυσφορία για τις αυξήσεις αντί τις μειώσεις σε βασικά προϊόντα-Στο περίμενε για το e-kalathi

Δυσφορία και ανησυχία επικρατεί ανάμεσα στον καταναλωτικό κόσμο το τελευταίο διάστημα και ειδικότερα μετά την υποβολή του μειωμένου συντελεστή φόρου κατανάλωσης σε συγκεκριμένες κατηγορίες, αφού όπως φαίνεται, τρία προϊόντα τα οποία και βρίσκονται ανάμεσα σε αυτές τις κατηγορίες, αντί να μειωθούν οι τιμές τους, έχουν αυξηθεί, με αποτέλεσμα να βάζουν φωτιά στις τσέπες των καταναλωτών.

Πιο συγκεκριμένα, οι αυξήσεις που έχουν παρατηρηθεί κυρίως, είναι στις παιδικές τροφές, στα παιδικά γάλατα και στις πάνες, για τα οποία είχε αποφασιστεί ότι θα υπήρχε μηδενικός συντελεστής ΦΠΑ και έτσι δικαιολογημένα, οι καταναλωτές ανάμεναν πως θα είναι φθηνότερα σήμερα αυτά τα προϊόντα. Τουναντίον όμως, οι τιμές στα συγκεκριμένα προϊόντα το τελευταίο διάστημα, παρουσίασαν μια αυξημένη πορεία, προκαλώντας πονοκέφαλο στους καταναλωτές.

Εμφανώς προβληματισμένος από την επικρατούσα κατάσταση, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Καταναλωτών, Μάριος Δρουσιώτης, μιλώντας στον REPORTER, είπε πως, δυστυχώς, ένα μεγάλο μέρος των προϊόντων έχει αυξήσεις τις τιμές του. «Οι αυξήσεις μετά από πληροφορίες που πήραμε, επιβλήθηκαν από τους προμηθευτές αυτών των ειδών, λίγες ημέρες πριν από τη μείωση του ΦΠΑ. Είχαμε πέραν των τριάντα παραπόνων από καταναλωτές, που αφορούσαν κυρίως αυξήσεις οι οποίες επιβλήθηκαν από τους προμηθευτές».

Όπως εξήγησε μάλιστα ο κ. Δρουσιώτης, «εκείνος ο οποίος μπορεί να ελέγξει και να πει εάν οι προμηθευτές, δικαιολογημένα αύξησαν τις τιμές τους, είναι η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, καθώς ο Σύνδεσμος μας δεν έχει την εξουσία για να πάει στους προμηθευτές και να τους ζητήσει τον λόγο. Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή όμως μέχρι σήμερα, αναφέρει ότι οι αυξήσεις είναι δικαιολογημένες, όμως για τον καταναλωτή, αυτή η μείωση του ΦΠΑ, δεν έφερε ουσιαστικό αποτέλεσμα διότι οι τιμές αυξήθηκαν».

Κληθείς να σχολιάσει τα συναισθήματα των καταναλωτών, ο κ. Δρουσιώτης είπε ότι, «υπάρχει δυσφορία ανάμεσα στους καταναλωτές, καθώς αυξήθηκαν οι τιμές σε αυτές τις τρεις κατηγορίες προϊόντων, στις παιδικές τροφές, παιδικά γάλατα και πάνες».

Στο περίμενε για το e-kalathi

Την ίδια ώρα, σε αναμονή βρίσκονται οι καταναλωτές για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού καλαθιού, με τον κ. Δρουσιώτη να λέει ότι οποιοδήποτε εργαλείο στα χέρια του καταναλωτή που θα τον βοηθήσει να κάνει επιλογές είναι καλοδεχούμενο, όμως, εξέφρασε την θέση ότι το εργαλείο αυτό δεν θα προσφέρει στην μείωση του πληθωρισμού. Είπε ακόμη, ότι η σύγκριση που επιχειρείται να γίνει θα πρέπει να γίνει με ομοειδή προϊόντα, μόνο με τον γραμμοκώδικα των προϊόντων, αναφερόμενος και σε έρευνα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για διπλή ποιότητα και συγκεκριμένα για το ότι δεν πρέπει να υπάρχουν διαφορές στην ποιότητα του ίδιου προϊόντος που παράγεται σε διαφορετικά εργοστάσια όπως για παράδειγμα στα αναψυκτικά».

Το Νομοσχέδιο για το ηλεκτρονικό καλάθι πρόσθεσε, «δεν έγινε αποδεκτό από την πλειονότητα της Βουλής, γι’ αυτό ζητήθηκε από το Υπουργείο να το πάρει πίσω, να προβεί σε ουσιαστικές τροποποιήσεις και να το πάρει ξανά πίσω στη Βουλή. Η εκτίμησή μου με τα όσα άκουσα στη Βουλή, είναι ότι δεν μπορούν να γίνουν εύκολα οι αλλαγές που ζητήθηκα, εκτός και αν το σχέδιο που θα οδηγηθεί εκ νέου, δεν θα είναι το ίδιο με το πρώτο, δηλαδή να έχει τους ίδιους σκοπούς».

Είναι πολύ δύσκολο να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις της Βουλής, εκτιμά ο κ. Δρουσιώτης, αλλά και παράλληλα οι απαιτήσεις των καταναλωτών, ότι θα πρέπει δηλαδή, να υπάρχει σύγκριση τιμών, για να γνωρίζουν από πού θα αγοράσουν. «Η βασική απαίτηση των καταναλωτών για το ηλεκτρονικό καλάθι, είναι να βλέπουν τις τιμές, να υπάρχει σύγκριση των τιμών και να αναφέρονται πού είναι οι φθηνότερες τιμές και από πού μπορώ να βρω το φθηνότερο καλάθι. Δηλαδή, αυτά που μας υποσχέθηκαν πρέπει να τηρηθούν. Πάντως, θέση των καταναλωτών, είναι ότι χωρίς τη συγκατάθεση του επιχειρηματικού κόσμου, δεν μπορούμε να κάνουμε το ηλεκτρονικό καλάθι, όπως μας παρουσιάστηκε».

πηγή: Reporter