ΕΚΚ: Οι καταναλωτές να ζητούν επισκευή ελαττωματικών αγαθών

{loadposition ba_textlink}

Η νομική εγγύηση της ΕΕ επιτρέπει στους καταναλωτές να ζητούν κατά κανόνα, εντός δυο ετών από την αγορά των προϊόντων, την επισκευή ή αντικατάσταση των ελαττωματικών αγαθών ή σε ορισμένες περιπτώσεις και επιστροφή του καταβληθέντος ποσού, αναφέρει, σε ανακοίνωση του με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας των Δικαιωμάτων του Καταναλωτή, το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Κύπρου.

«Είναι υποχρεωτικό και πρέπει να παρέχεται χωρίς κανένα επιπλέον κόστος από τον έμπορα. Ωστόσο οι εμπορικές εγγυήσεις οι οποίες προσφέρονται έναντι αμοιβής, φαίνεται να γίνονται όλο και πιο συχνές. Αξίζει όμως το επιπλέον κόστος;», προσθέτει.

Αναφέρει, επίσης, ότι το Δίκτυο Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή (ΕΚΚ) έχει πραγματοποιήσει 342 ελέγχους σε 25 χώρες, έλεγξε λεπτομερώς 104 ιστοσελίδες, επικοινώνησε με 127 καταστήματα και υπέβαλε σχετικά ερωτήματα σε 543 καταναλωτές μέσω διαδικτύου.

«Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι οι εμπορικές εγγυήσεις δεν παρέχουν πάντα κάλυψη μεγαλύτερη από αυτήν που παρέχεται από τις νομικές εγγυήσεις, ενώ περιέχουν και πολλές εξαιρέσεις. Οι εμπορικές εγγυήσεις συνήθως είναι πιο χρήσιμες όταν καλύπτουν ζημιά προκληθείσα από ατυχήματα ή λανθασμένη χρήση του προϊόντος», συμπληρώνει.

Όπως αναφέρει, με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας για τα δικαιώματα του Καταναλωτή στις 15 Μαρτίου, το Δίκτυο ΕΚΚ δημοσιεύει την έκθεση για την εφαρμογή των νομικών και εμπορικών εγγυήσεων στην ΕΕ, στην Ισλανδία και τη Νορβηγία.

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Κύπρου σημειώνει, τέλος, ότι με σκοπό να παρέχει πληροφόρηση στους καταναλωτές ώστε να γνωρίζουν τα νόμιμα δικαιώματά τους και να αποφασίζουν κατά πόσο να αγοράζουν εμπορικές εγγυήσεις, η παρούσα έκθεση περιέχει σχετικούς πίνακες ανά χώρα και λίστες με πιθανά οφέλη από μια τέτοια αγορά.

Πηγή: KYΠΕ