Επεξεργάζεται και θα προωθήσει τροποποιήσεις για ειδική εκπαίδευση, λέει το ΥΠΠΑΝ

Το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) επεξεργάζεται και θα προωθήσει τροποποιήσεις στο νομοθετικό πλαίσιο για την Ειδική Εκπαίδευση, αναφέρει σχετική ανακοίνωση του αρμόδιου Υπουργείου.

Συγκεκριμένα, σχετικά με ζητήματα της Ειδικής Εκπαίδευσης για τα οποία γίνεται δημόσια λόγος, το ΥΠΠΑΝ επισημαίνει ότι η δραστηριοποίηση σχολικών βοηθών/συνοδών για την εξυπηρέτηση μαθητών/μαθητριών στα σχολεία δεν εξαρτάται από διοικητικές αποφάσεις ή αποφάσεις πολιτικής, «αλλά διέπεται από νομοθεσία και συγκεκριμένες διαδικασίες που προβλέπονται σε αυτή».

Συγκεκριμένα, λέει, προβλέπεται ότι υποβάλλονται ατομικές αιτήσεις οι οποίες εξετάζονται από επιτροπές στις οποίες, εκτός των διοικητικών παραγόντων, συμμετέχουν και ειδικοί. Διευκρινίζεται ότι στη βάση αυτών των αποφάσεων το ΥΠΠΑΝ διαθέτει υπηρεσίες σχολικών βοηθών/συνοδών μέσω των κατά τόπους Σχολικών Εφορειών.

«Τυχόν απόψεις, εισηγήσεις ή και αιτήματα που διατυπώνονται, υποδεικνύοντας αλλαγή των διαδικασιών, προϋποθέτουν και την αλλαγή του σχετικού νομοθετικού πλαισίου» αναφέρεται στην ανακοίνωση και προστίθεται ακόμα ότι το ΥΠΠΑΝ εξετάζει το τελευταίο χρονικό διάστημα εισηγήσεις για κάποιες απαραίτητες τροποποιήσεις στη νομοθεσία ενώ για τον σκοπό αυτό, εκτός της συνεργασίας με ειδικούς εμπειρογνώμονες, θα υπάρξει σύντομα ενημέρωση και συνεργασία με την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας.

Σε αυτή την κατεύθυνση έχει ληφθεί Απόφαση από το Υπουργικό Συμβούλιο για τη σύσταση ειδικής συμβουλευτικής επιτροπής σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας και με τη συμμετοχή εμπειρογνωμόνων, προκειμένου να επανεξεταστεί και ενδεχομένως να αναθεωρηθεί η πλαισίωση των μαθητών/μαθητριών που εντάσσονται στην Ειδική Εκπαίδευση, σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Μεταξύ των θεμάτων που εγείρονται σχετικά με τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου, αναφέρονται ενδεικτικά η επιστημονική αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της παρεχόμενης ειδικής εκπαίδευσης, τα απαραίτητα προσόντα και τυχόν επιμόρφωση των σχολικών βοηθών/συνοδών, η ενίσχυση των επιτροπών κρίσεως με σχετικές ειδικεύσεις, κ.ά.

Τα σημαντικά ζητήματα που αφορούν στην περαιτέρω βελτίωση της Ειδικής Εκπαίδευσης, για την οποία η Πολιτεία δίνει τη δέουσα σημασία και ολοένα και περισσότερους πόρους, δεν είναι τόσο ο αριθμός των διαθέσιμων συνοδών, όσο θέματα που άπτονται της επιστημονικής στελέχωσης, της περαιτέρω ενίσχυσης των Ειδικών Σχολείων, καθώς και σημαντικά κενά στις διαδικασίες, όπως για παράδειγμα η κρίση κατά πόσο μαθητές/μαθήτριες πρέπει να εντάσσονται στις ειδικές μονάδες ή στα Ειδικά Σχολεία κ.ο.κ. αναφέρει η ανακοίνωση και συμπληρώνει τέλος ότι το ΥΠΠΑΝ θα προωθήσει μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα σχετικές προτάσεις για τροποποίηση και βελτίωση του νομοθετικού πλαισίου.

Αλλαγές στο νόμο για Ειδική Εκπαίδευση – Καμία αναφορά σε Ενιαία Εκπαίδευση

Χωρίς καμία αναφορά στην Ενιαία Εκπαίδευση, το ΥΠΠΑΝ εξήγγειλε τροποποιήσεις στο νομοθετικό πλαίσιο για την Ειδική Εκπαίδευση. Επισημαίνεται ότι η διαδικασία για τη μεταρρύθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης προς την κατεύθυνση της Ενιαίας Εκπαίδευσης ξεκίνησε από το 2017, ωστόσο δεν έχει ακόμα γίνει κατορθωτή. Παράλληλα, η μεταρρύθμιση επιβάλλεται να γίνει και για να ευθυγραµµιστεί η Κυπριακή Δημοκρατία µε διεθνείς συμβάσεις, τις οποίες έχει κυρώσει.

Σημειώνεται πως τον περασμένο Ιούνιο, το ΥΠΠΑΝ κατέθεσε στους ενδιαφερόμενους προσχέδιο της νομοθεσίας που προωθεί, ωστόσο υπήρχαν φωνές για ασάφειες, γενικεύσεις και εκτεταμένες παραβιάσεις δικαιωμάτων των παιδιών.

πηγή: διάλογος