Επτά χιλιάδες επιβάτες στο πλοίο για Λεμεσό – Πειραιά

Μετά από 22 δρομολόγια Λεμεσός – Πειραιά και αντίστροφα, η θαλάσσια επιβατική σύνδεση με το πλοίο M/V Daleela ολοκληρώνεται για τη φετινή χρονιά και το καράβι έριξε άγκυρα προχθές Σάββατο. Μετά από 21 χρόνια οι Κύπριοι έχουν πλέον τη δυνατότητα μιας εναλλακτικής συνδεσιμότητας όπως και την ευκαιρία να μεταβούν με τα οχήματά τους, στην Ελλάδα και από εκεί σε οποιονδήποτε προορισμό επιθυμούν.

Όπως είχε γράψει ο «Φ», κατά την έναρξη της επιβατικής σύνδεσης στις 19 Ιουνίου, κάθε δρομολόγιο για κάθε επιβάτη είχε τη δική του ιστορία. Στα 22 δρομολόγια που πραγματοποίησε το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο ταξίδεψαν άνθρωποι κάθε ηλικίας και όλων των κοινωνικών στρωμάτων, οι οποίοι επέλεξαν για τους δικούς τους λογούς να κάνουν ένα ταξίδι 30 ωρών για τον Πειραιά ή τη Λεμεσό. Μαζί τους κάποιοι είχαν και τους πιο έμπιστους φίλους τους, τα κατοικίδιά τους. Οργανωμένοι μοτοσικλετιστές μετά από χρόνια άδραξαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν για μια μακρινή διαδρομή προς την Ελλάδα και στη συνέχεια σε άλλους προορισμούς.

Σε μια πρώτη αποτίμηση του όλου εγχειρήματος ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Δημητριάδης, μιλώντας στον «Φ», εξέφρασε την ικανοποίησή του για την υπηρεσία η οποία όπως είπε αγκαλιάστηκε από το επιβατικό κοινό. «Ένας μεγάλος αριθμός συμπολιτών μας αγκάλιασε αυτή την υπηρεσία και είχε την ευκαιρία να ταξιδέψει διά θαλάσσης στην Ελλάδα προσφέροντάς τους όπως τους είχαμε υποσχεθεί, μια εναλλακτική συνδεσιμότητα».

Υποστήριξε πως υπάρχει μια πολύ θετική ένδειξη, σημειώνοντας πως θα πρέπει να συνεχιστούν οι προσπάθειες που έχουν ξεκινήσει, ούτως ώστε η υπηρεσία αυτή να βελτιωθεί χρόνο με τον χρόνο και να καθιερωθεί. «Για την ώρα αποτελεί ένδειξη και όχι απόδειξη. Θεωρώ ότι θα αποδειχθεί η υπηρεσία αυτή αφού δοκιμαστεί μέσα από την πάροδο 2-3 χρόνων και αφού αποκτήσει πλέον σταθερούς επιβάτες και επιβατικό κοινό για το μέλλον».

Όπως είναι γνωστό, πρόκειται για μια υπηρεσία η οποία επιδοτείται από το Κράτος με εθνικούς πόρους και η γραμμή είναι επιδοτούμενη με 5.5 εκατ. ευρώ ετησίως. Η επιδότηση θα διαρκέσει για τρία χρόνια και με προοπτική να παραταθεί για άλλα τρία. Όπως εξήγησε ο κ. Δημητριάδης αυτό προβλέπεται από τη συμβατική υποχρέωση και από το συμβόλαιο που υπέγραφε το Κράτος με την ανάδοχο εταιρεία. «Όταν αυτή η υπηρεσία θα λειτουργήσει για περίοδο 3 μέχρι 6 χρόνων τότε θα έχει και ένα πολύ καλό δείγμα για να ελεγχθεί η βιωσιμότητά της» είπε, τονίζοντας πως εάν θα είναι βιώσιμη ή όχι δεν είναι κάτι που μπορεί να απαντηθεί στη βάση των φετινών δεδομένων.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της εταιρείας Scandro Holding Ltd, με το πλοίο M/V Daleela ταξίδεψαν φέτος 7.162 επιβάτες, ενώ μεταφέρθηκαν 2.250 οχήματα και μοτοσικλέτες όπως και περίπου 200 κατοικίδια. «Με την ολοκλήρωση των δρομολογίων έχουμε σκοπό να συγκαλέσουμε σύσκεψη με την ανάδοχο εταιρεία, το Τμήμα Τελωνείων, την Αστυνομία, το Υπουργείο Μεταφορών, την Αρχή Λιμένων και την DP World Limassol, έτσι ώστε να τεθούν επί τάπητος διάφορα θέματα που αφορούν στη λειτουργία της υπηρεσίας, τα όποια προβλήματα προέκυψαν και πώς θα επιλυθούν με τη νέα χρονιά».

Ο κ. Δημητριάδης σημείωσε ακόμη πως εντός του επόμενου μήνα το Υφυπουργείο θα προβεί σε δημοσιογραφική διάσκεψη για ένα δημόσιο απολογισμό της θαλάσσιας επιβατικής σύνδεσης. «Θέλουμε να ενημερώσουμε τον κόσμο, αυτούς που ταξίδεψαν, για τα προβλήματα που καταγράφηκαν και το πώς σχεδιάζουμε να επιλυθούν. Θέλω ο κόσμος να είναι άμεσα ενήμερος για τις ενέργειες που κάνουμε για περαιτέρω βελτίωση», επισήμανε.

Β. Δημητριάδης: καταγράφηκαν τα προβλήματα

Κληθείς να σχολιάσει τα διάφορα σχόλια αλλά και παράπονα που εκφράστηκαν κατά διαστήματα για την υπηρεσία, ο κ. Δημητριάδης σημείωσε πως υπήρχαν και πάρα πολλά θετικά σχόλια, ενώ καταγράφηκαν σε ορισμένα παράπονα τα όποια, όπως είπε, αφορούσαν κυρίως καθυστερήσεις σε διαδικασίες και ελέγχους που γίνονταν σε επιβάτες και οχήματα στο Λιμάνι. «Οι καθυστερήσεις που έγιναν και τα όποια προβλήματα, έχουν καταγραφεί. Θεωρώ ότι μπορούν να βελτιωθούν με τη δημιουργία κάποιων υποδομών που μπορούν να διασφαλίσουν ένα ενιαίο σημείο ελέγχου επιβατών και οχημάτων στο Λιμάνι» είπε. Εξήγησε πως η ευθύνη ως αρμόδια Αρχή είναι τα προβλήματα στο πλοίο όπως η ασφάλεια και η ποιοτική εξυπηρέτηση του κοινού, ωστόσο από μέρους τους, υπάρχει πρόθεση να επιλυθούν τα όποια προβλήματα προέκυψαν, με σκοπό να παρέχεται η καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού με την ελάχιστη ταλαιπωρία.

Η επιβατική σύνδεση έδωσε την ευκαιρία και σε ασθενείς να ταξιδέψουν προς την Ελλάδα ακόμη και για επέμβαση, με τον κ. Δημητριάδη να αναφέρει πως οι επιλογές δεν είναι μόνο για συμπολίτες μας που είναι αεροφοβικοί, αλλά και για ανθρώπους που ταξιδεύουν και ως ασθενείς καθώς αδυνατούν να ταξιδέψουν αεροπορικώς για διάφορους λόγους. «Το γεγονός ότι υπάρχει αυτή η θαλάσσια σύνδεση και προσφέρει και αυτή την προσέγγιση ως επιλογή, κάτι που δεν υπήρχε προηγουμένως, είναι πολύ σημαντικό. Αυτή είναι η προστιθέμενη αξία το να λέμε, εναλλακτική συνδεσιμότητα».

Έτοιμοι να στηρίξουν επέκταση διαδρομής 

Ο κ. Δημητριάδης ρωτήθηκε και για το ενδεχόμενο ένταξης του Ισραήλ στο δρομολόγιο της θαλάσσιας επιβατικής σύνδεσης, σημειώνοντας πως είναι ένας τρόπος έτσι ώστε να ενισχυθεί η προοπτική βιωσιμότητα της υπηρεσίας. «Από την πρώτη στιγμή είχα αναφέρει ότι είναι σημαντικό να εξεταστεί και το ενδεχόμενο επέκτασης της γραμμής σε γειτονικές χώρες όπως το Ισραήλ». Σημείωσε μάλιστα πως η διαδρομή Κύπρος – Ισραήλ, μπορεί να είναι κερδοφόρα.

Πρόκειται για ένα πιο κοντινό ταξίδι και η διαδρομή αυτή δεν θα είναι επιδοτούμενη. «Θα μπορούσε η εταιρεία για κάποια από τα δρομολόγιά της, να τα επεκτείνει και να ελέγξει κατά πόσο μπορεί να είναι κερδοφόρα έτσι ώστε να δημιουργηθούν και καλύτερες συνθήκες. «Σε περίπτωση που η εταιρεία ενδιαφέρεται για επέκταση του δρομολογίου, εμείς ως Κράτος είμαστε έτοιμοι να βοηθήσουμε και να συζητούμε με το Ισραήλ για το πώς μπορεί να προβάλει αυτήν την υπηρεσία».

Καταληκτικά, ανέφερε πως η επέκταση για Ισραήλ θα μπορούσε να γίνει με ενδιάμεσο σταθμό την Κύπρο και για 1 ή 2 φορές τον μήνα, σημειώνοντας πως αυτή η διαδρομή θα περιλαμβάνει και τον θρησκευτικό τουρισμό ο οποίος έχει μεγάλες προοπτικές.

πηγή: Insider