Έρευνα 24H: Μεγάλες οικογένειες της Κύπρου. Πόσα δώσατε – πόσα βγάλατε από το λαό μας κ. Σιακόλα;

 Το 24Η αγγίζει – όπως υποσχεθήκαμε – εκεί που όλοι αποφεύγουν για ευνόητους λόγους.

Δημιουργώντας την καταγγελτική στήλη “Name and Shame”  – και αφού αναδείξαμε μεταξύ άλλων θέματα όπως εκείνο του Hard Rock Cafe και του Hilton – δεχθήκαμε μεγάλη πληροφόρηση από τους αναγνώστες μας, όπου το μεγαλύτερο της κομμάτι αφορούσε τις 4-5 μεγαλύτερες οικογένειες της Κύπρου.

Τις οικογένειες που όποια πέτρα κι αν σηκώσεις θα τις βρεις από κάτω. Που ευημερούν δεκαετίες και βρίσκονται πίσω από όλα τα μεγάλα projects και δουλειές του νησιού μας. Στο πλαίσιο αυτών των ερευνών που έχουμε ήδη ξεκινήσει αρχίζουμε με την οικογένεια Σιακόλα.


 

Πόσα δώσατε και πόσα βγάλατε από το λαό μας κ. Σιακόλα;

Πιο κάτω θέτουμε μερικά μόνο από τα πολλά ερωτηματικά που θα απαντήσουμε  τις επόμενες μέρες.

1. Πώς κατάφερε ο κύριος Σιακόλας και οι γύρω του να κτίσουν ένα αεροδρόμιο (Λάρνακας) με κόστος 200 εκατομμύρια ευρώ περισσότερα απ’ όσα θα έπρεπε να στοιχίσει και που πήγαν αυτά τα λεφτά; 

2. Πώς είναι δυνατόν να χρεώνει η Εταιρεία του κύριου Σιακόλα τον κάθε ταξιδιώτη που χρησιμοποιεί το Αεροδρόμιο Λάρνακας και Πάφου με τέτοιους φόρους ανά εισιτήριο δημιουργώντας ουσιαστικά πρόβλημα στην οικονομία αυτού του τόπου; Σημειώστε, ότι για τις φτηνού εισιτηρίου αερογραμμές το κόστος αυτό είναι ψηλότερο από το ίδιο το εισιτήριο. 

3. Πώς είναι δυνατόν να μην αντιδρά η Επιτροπή Ανταγωνισμού, (για την οποία στο Μνημόνιο γίνεται ειδική αναφορά) στο μονοπώλιο του κ. Σιακόλα στα δυο μοναδικά Αεροδρόμια του τόπου; 

Και δεν τίθεται μόνο θέμα για τις απαράδεκτα υψηλές χρεώσεις των φόρων αλά και στο γεγονός ότι όταν μπεις μέσα στα αεροδρόμια πάλι μονοπωλεί ο όμιλος Σιακόλα με τα προϊόντα του και όσους του προσφέρουν παρεμφερή οφέλη.

Γνωρίζουμε συγκεκριμένη εταιρεία που δέχτηκε να πληρώσει υψηλό ενοίκιο στο Mall του επειδή της δόθηκε χώρος στο Αεροδρόμιο.

Αφήστε που πολλοί ταξιδιώτες επιλέγουν λόγω κόστους να πετάνε από τα Κατεχόμενα. 

Συνοπτικά για το θέμα των αεροδρομίων:

Γιατί άραγε έχει τέτοια “ασυλία”; Πού είναι το κράτος και το εποπτικό του έργο; Μήπως κάποιοι βάζουν πλάτες;

4. Πώς γίνεται ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων, Μάκης Κωνσταντίδης, ο οποίος υπέγραψε το συμβόλαιο εκ μέρους της Κυπριακής Δημοκρατίας με την Εταιρεία του κύριου Σιακόλα να εργάζεται στον όμιλο Σιακόλα από την ημέρα που συνταξιοδοτήθηκε; Μπορεί να είναι νόμιμο, αλλά ηθικό είναι;

5. Διερωτήθηκε κανείς πόσοι πρώην Διευθυντές Υπουργείων, Κτηματολογίων, Πολεοδομικών και άλλων Αρχών ή ακόμα και πρώην Υπουργοί μετά την συνταξιοδότησή τους εργάζονται ή εργάστηκαν στο Όμιλο Σιακόλα

Τόσο μεγάλο προσόν είναι πια να έχεις εργαστεί στο δημόσιο; 

6. Γιατί πρέπει να είναι προτεραιότητα ο δρόμος Πάφος – Πόλης Χρυσοχούς, που θα στοιχίσει πολλές δεκάδες εκατομμύρια σε μια περίοδο που το κράτος είναι απένταρο;

Μήπως για να ανακτήσει αξία το έργο της Λίμνης του κύριου Σιακόλα, και ποιος Πρόεδρος κόμματος πιέζει να γίνει ο δρόμος και γιατί άραγε; 

7. Πώς καταφέρνει ο κύριος Σιακόλας κάθε χρόνο να παίρνει νέες χαλαρώσεις για το Mall στα Λατσιά; Πως γίνεται να μεγαλώνει και να επεκτείνεται συνεχώς αυξάνοντας τα κέρδη της εταιρείας του σε βάρος τόσων άλλων ιδιοκτητών ακινήτων σε εμπορικές περιοχές που καταστρέφονται όπως η Σταυρού, η Μακαρίου, η Ονασαγόρου κ.ο.κ; 

Γιατί αυτή η εμμονή του τμήματος Πολεοδομίας με τόση χαλαρότητα να δίδει «μοναδικές» άδειες στο MALL OF CYPRUS που μέχρι τα πατάρια των απέναντι μαγαζιών ετοιμάζονται να κάνουν καταστήματα ενωμένα μαζί με το MALL για να συνεχίσει να υπάρχει η χρέωση εξήντα ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο ενοίκιο το μήνα;

8. Ποιοι ενέκριναν την άδεια αλλαγής χρήσης στο έργο στην Λίμνη; Ο όμιλος Σιακόλα αγόρασε για ψίχουλα από τους  γύρω κατοίκους της περιοχής και με τις “ξαφνικές” χαλαρώσεις βρέθηκε να πολλαπλασιάζει πολλές δεκάδες φορές τα χρήματα του (κατ’ ακρίβεια δικά μας είναι τα χρήματα, αφού προήλθαν από δάνεια); 

9. Γιατί επέτρεψαν στον Όμιλο Σιακόλα (ή κομμάτια του) να δανείζεται – χωρίς προσωπικές εγγυήσεις του ιδιοκτήτη – εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ τα οποία σήμερα δεν αποπληρώνονται και υπάρχει και απαίτηση μείωσης των επιτοκίων;

10. Ποιοι επωφελήθηκαν από την δήθεν χαλάρωση στο ωράριο λειτουργίας καταστημάτων με αποτέλεσμα να μειώνεται η δουλεία των μικρών οικογενειακών επιχειρήσεων που δεν αντέχουν να δουλεύουν τόσες ώρες; Προφανώς οι μεγάλοι Ομιλοι τύπου Σιακόλα, οι οποίοι πρώτα έδιωξαν κόσμο, μείωσαν μισθούς και έρχονται τώρα όπως ο Όμιλος Σιακόλα να κερδίσει τις εντυπώσεις για «δήθεν» προσλήψεις οι οποίες είναι ωρομίσθιων υπαλλήλων με εξευτελιστικούς μισθούς;

Τα πιο πάνω θα απαντηθούν άμεσα με λεπτομέρειες από το www.24h.com.cy γιατί όπως σας έχουμε ξανά πει αυτή είναι η δουλεία μας,

ΟΙ ΑΥΘΕΝΤΙΚΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ.