Έρευνα: Που πάει ο 13ος μισθός των Κυπρίων

 

{loadposition ba_textlink}

Σύμφωνα με δημοσκόπηση του Πανεπιστημίου Λευκωσίας/IMR που παρουσιάζει η Σημερινή της Κυριακής οι καταναλωτικές συνήθειες των Κυπρίων έχουν υποστεί μεγάλες αλλαγές ελέω της οικονομικής κρίσης τα τελευταία χρόνια.

Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει το 93% των συμπολιτών μας σε σχέση με τις Χριστουγεννιάτικες αγορές, ενώ μόλις το 7% υποστηρίζει ότι οι γιορτές των Χριστουγέννων δεν έχουν επηρεαστεί καθόλου.

Το 64% έχει μειώσει την αγορά δώρων. Πιο λιτό χριστουγεννιάτικο τραπέζι έχει το 29%, το 26% κάνει πιο λίγες βραδινές εξόδους, ενώ το 21% παρευρίσκεται σε λιγότερες οικογενειακές συγκεντρώσεις.

9 στους 10 Κύπριους κάνουν έξυπνες αγορές συγκρίνοντας τιμές και αγοράζοντας εναλλαχτικές μάρκες προϊόντων.

Επίσης το 82% των Κυπρίων κοιτάζει συνεχώς για προσφορές σε αντίθεση με το 18% των Κυπρίων που δεν κοιτάζει  καθόλου για προσφορές.

Το ποσοστό των Κυπρίων που θα καταφύγει σε επιπλέον αγορές ξεφεύγοντας από την αγορά των βασικών προϊόντων, ανέρχεται στο 15% με το υπόλοιπο 85% να αγοράζει μόνο τα βασικά για τις γιορτές.

Παρά την τεχνολογίκή εξέλιξη της Κυπριακής κοινωνίας, 75 στους 500 θα κάνουν Χριστουγεννιάτικες αγορές μέσω Ιντερνετ. Το 41% από αυτούς πιστεύει ότι είναι μια πιο πρακτική κίνηση,

το 31% ότι μπορεί να βρει πιο φθηνά προϊόντα, ενώ το 28% θεωρεί ότι στο διαδίκτυο υπάρχουν πιο πολλές επιλογές.

 

Πως προτίθενται να ξοδέψουν τον 13ο οι Κύπριοι;

Το 68% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα λάβει 13ο μισθό ενώ το 30% όχι. Το 2% δεν γνωρίζει τις προθέσεις του εργοδότη του.

 

Φυσικά το 42% που θα λάβουν το Χριστουγεννιάτικο δώρο από τον εργοδότη τους, θα πληρώσουν καθυστερημένες δόσεις δανείων, δίδαχτρα και ενοίκια. Το 40% θα τον ξοδέψει σε δώρα, οικογένεια και φίλους. Σε είδη πρώτης ανάγκης θα ξοδέψει τον 13ο του το 24% των ερωτηθέντων, το 13% θα καταφέρει να τον αποταμιεύσει ενώ το 7% θα τον ξοδέψει στην διασκέδαση, αγορά ειδών σπιτιού και αυτοκινήτου.

Στη δημοσκόπηση αυτή έλαβαν μέρος 500 άτομα άνω τον 18 ετών σε τυχαία δειγματοληψεία. Οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν τηλεφωνικός με την  χρήση δομημένου ερωτηματολογίου.