Φακοντής: «Άδικα τα αναθεωρημένα τέλη κυκλοφορίας»

Δυστυχώς, για ακόμα μια φορά, είπε, η Κυβέρνηση αγνόησε τους άμεσα εμπλεκόμενους και δεν έκανε κοινωνικό διάλογο, προσθέτοντας πως διαπιστώνεται ξεκάθαρα ότι αυτή είναι η πολιτική της φιλοσοφία, να δεσμεύεται δηλαδή, για κοινωνικό διάλογο αλλά να τον αναιρεί στη συνέχεια.

Ο κ. Φακοντής χαρακτήρισε άδικο και άνισο το ύψος των νέων τελών κυκλοφορίας, καθώς – όπως είπε –  επιβαρύνονται κύρια τα οχήματα μικρού και μεσαίου κυβισμού, καθώς και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα και ευνοούνται τα οχήματα μεγάλου κυβισμού.

Επιπρόσθετα, ανέφερε, πως τα συνολικά επιπλέον έσοδα της κυβέρνησης από τα αναθεωρημένα τέλη κυκλοφορίας ξεπερνούν τα €10 εκ., ενώ ο κατά μέσον όρος επιβάρυνσης για κάθε ιδιοκτήτη οχήματος θα φτάσει τα €86.

Εισάγεται, συνέχισε, ειδικό τέλος «χαράτσι» €12, €22, και €32 στους ιδιοκτήτες οχημάτων ανάλογα με την ιπποδύναμη και τις εκπομπές ρύπων του κάθε οχήματος, το οποίον είναι εντελώς εκτός της φιλοσοφίας των δυο νομοσχεδίων, ενώ καταργούνται οι εκπτώσεις σε διάφορες κατηγορίες οχημάτων, όπως τα φορτηγά, τα ελαφρού τύπου φορτηγά, διπλοκάμπινα και μονοκάμπινα για κάποιες εκ των οποίων τα νέα τέλη κυκλοφορίας τους, σχεδόν, θα διπλασιαστούν.

Επιβάλλεται, επίσης, είπε, «πρόστιμο €30 και επιπλέον 10% επί του τέλους κυκλοφορίας για όσους καθυστερήσουν ν’ ανανεώσουν την άδεια κυκλοφορίας τους μετά παρέλευσης 40 ημερών από την έναρξη του έτους, με το επιχείρημα ότι αυτό θα ωθήσει τους οδηγούς στην έγκαιρη ανανέωση των αδειών τους», χαρακτηρίζοντας την ουτοπική προσέγγιση, τη στιγμή που σχεδόν το 20% του πληθυσμού είναι στην ανεργία και η πλειοψηφία του κόσμου αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα.

Ο κ. Φακοντής είπε ακόμη πως το ΑΚΕΛ, κρίνοντας ως άδικο και μη ισορροπημένο το νέο νομοσχέδιο, επιχείρησε με σειρά τροπολογιών να το βελτιώσει και να το κάνει  δικαιότερο, προτείνοντας την αλλαγή του ποσού στα τέλη κυκλοφορίας που είναι συνδεδεμένα με τις εκπομπές ρύπων ώστε να μην επηρεαστούν δραστικά οι ιδιοκτήτες μικρού και μεσαίου κυβισμού και ως αντιστάθμισμα στην απώλεια εσόδων εισηγήθηκε την εισαγωγή ειδικού τέλους για τα μεγάλου κυβισμού οχήματα, τα οποία ευνοούνται ουσιαστικά από τις νέες νομοθεσίες.

Επίσης, συνέχισε, το ΑΚΕΛ προτείνει τη δημιουργία νέας κατηγορίας, με χαμηλότερα ποσά στα τέλη κυκλοφορίας για τα ελαφρού τύπου φορτηγά όπως διπλοκάμπινα και μονοκάμπινα, τη μείωση των τελών κατά 50% στα λεωφορεία, τη διαγραφή της πρόνοιας για επιβολή €30 και επιπλέον 10% επί του τέλους κυκλοφορίας στις περιπτώσεις καθυστερήσεων ανανέωσης των αδειών κυκλοφορίας, τη διαφοροποίηση των κατηγοριών επιβολής του ειδικού τέλους (€12, €22, και €32), ώστε η πλειοψηφία των οχημάτων μέχρι 16 κυβικά να καταβάλλουν χαμηλότερο ποσό, και την εισαγωγή της ένορκου δηλώσεως στο δικαστήριο για τη διαγραφή των καθυστερημένων τελών κυκλοφορίας στις περιπτώσεις που οχήματα έχουν ακινητοποιηθεί ή καταστραφεί.

Δυστυχώς, κατέληξε ο κ. Φακοντής, «τα  κόμματα της συγκυβέρνησης αγνοώντας τις θετικές και προοδευτικές προτάσεις του ΑΚΕΛ, καταψήφισαν όλες τις τροπολογίες του, με αποτέλεσμα η πλειοψηφία του πληθυσμού να επιβαρυνθεί με ένα επιπλέον σημαντικό ποσό». 

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ