Φιλανθρωπία μέσω διαδικτύου

Σε πολύτιμο εργαλείο στα χέρια πολιτών που θέλουν να καλύψουν κάποιες ανάγκες τους ή να διαθέσουν αντικείμενα που δεν τα έχουν πλέον ανάγκη, μετατρέπονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο επισκέπτης των μέσων αυτών εύκολα διαπιστώνει τον τελευταίο καιρό τη δημοσίευση αγγελιών που άλλες εποχές θα ήταν αδιανόητο να δει κανείς. Είναι ένας έξυπνος και ευρηματικός τρόπος για βοήθεια σε συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη.

Της Αλεξίας Καφετζή

Οι αγγελίες αυτές είναι ποικίλου περιεχομένου και έχουν να κάνουν με τη δωρεάν διάθεση επίπλων, συσκευών και άλλων αντικειμένων που για τους ιδιοκτήτες τους έπαυσαν να είναι χρήσιμα, ενώ για κάποιους άλλους πιθανόν να είναι απαραίτητα. Κρεβάτια, καφετιέρες, παιδικά καροτσάκια, ή παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου, σαλόνια, πολυθρόνες και πολλά άλλα αντικείμενα προωθούνται σε άτομα που τα έχουν
ανάγκη.

Μια τελευταία ανάλογη αγγελία που εντοπίσαμε ανέφερε χαρακτηριστικά: «Χαρίζεται διπλό κρεβάτι με δύο κομοδίνα. Παραλαβή από τον Στρόβολο».

Η τακτική αυτή δείχνει και την ευαισθησία του κόσμου που επιλέγει αντί να πετάξει τα αντικείμενα αυτά στις χωματερές ή σκυβαλότοπους, να τα διαθέσει σε τρόπο που να βοηθά κάποιο συνάνθρωπό τους.

Πέρα από αυτούς που έχουν κάτι να διαθέσουν υπάρχουν και εκείνοι που ζητούν βοήθεια για να καλύψουν κάποια ανάγκη, προσωπική ή οικογενειακή. Πιο συχνά αυτής της κατηγορίας οι αγγελίες αναφέρονται στην εξεύρεση κατοικίας κυρίως διαμερίσματος, σε
συγκεκριμένες προδιαγραφές. Αναφέρεται μέγεθος σπιτιού, ενός-δυο υπνοδωματίου, περιοχή που προτιμάται, ύψος ενοικίου, ενώ αναφέρεται και ο αριθμός των μελών της οικογένειας.

Μια τρίτη κατηγορία παρόμοιων αγγελιών προέρχεται από πρόσωπα που αξιοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επιδιώκουν να βοηθήσουν άτομα που έχουν ανάγκες και που τα ίδια για δικούς τους λόγους δεν το κάνουν. Έτσι συχνά βλέπουμε αναρτήσεις μέσω των οποίων ζητείται η βοήθεια του κοινού για να καλυφθούν ανάγκες άπορων οικογενειών. Πιο συχνά συμβαίνει αυτό όταν υπάρχουν στη μέση παιδιά. Στις περιπτώσεις αυτές ζητούνται από σπίτια μέχρι βρεφικά και παιδικά είδη, παιγνίδια, ρούχα και άλλα αντικείμενα.

Η ανταπόκριση πάντως του κοινού σε αυτού του είδους τις αγγελίες, είναι συγκινητική. Πολλές φορές οι επιδιωκόμενες να καλυφθούν ανάγκες, καλύπτονται σε μερικές μόνο ώρες, γεγονός που υποχρεώνει τους μεσάζοντες να σπεύδουν με νέα ανάρτησή τους να ενημερώσουν σχετικά τους διαδικτυακούς τους φίλους και ευρύτερα το κοινό ότι δεν
χρειάζεται η προσφορά άλλης βοήθειας.

Πέραν από τις πιο πάνω περιπτώσεις που έχουν καθαρά κοινωνικό και φιλανθρωπικό χαρακτήρα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι γεμάτα με κάθε είδους αγγελίες και αιτήματα, άλλα φαιδρά κι άλλα σοβαρά. Ζητείται βοήθεια για να αφήσει κάποιος το κατοικίδιό του, για να βρει καθαρίστρια ή κομμώτρια ή νυχού ή ακόμα και γιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων. Ζητούνται ακόμα προτάσεις για χώρους διεξαγωγής πάρτι
ή άλλων συγκεντρώσεων. Πάντως διαπιστώνεται ότι με την πάροδο του χρόνου το είδος αυτό της φιλανθρωπίας εξαπλώνεται με ταχύτατους ρυθμούς.