Φορολογικά έσοδα 428 δισ από την πώληση αυτοκινήτων το 2018 στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Το αυτοκίνητο αποτελεί μία από τις ισχυρότερες αγορές στην Ευρωπαϊκή Ένωση και αυτό φαίνεται από το ύψος των φόρων που συγκεντρώθηκαν από την εν λόγω δραστηριότητα.

Του Θανάση Παπαδή

Όπως προκύπτει το 2018 συγκεντρώθηκαν πάνω από 428 δισ. ευρώ από τη φορολόγηση της πώλησης αυτοκινήτων στις χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στην κορυφή όπως ήταν αναμενόμενο βρέθηκε για μία ακόμη χρονιά η Γερμανία, που θεωρείται κατ΄ εξοχήν χώρα του αυτοκινήτου, αφού εκεί υπάρχουν βιομηχανίες, όπως η Mercedes, BMW, Volkswagen κλπ και γιατί σε αυτήν συναρμολογούνται πολλά μοντέλα σε δεκάδες εργοστάσια, τα φορολογικά έσοδα από τις πωλήσεις το προηγούμενο έτος ανήλθε στα 92 δισ. ευρώ.

Την ακολούθησε η Γαλλία με 79 δισ., η Ιταλία με 74,4 δισ., η Μεγάλη Βρετανία με 56,3 δισ. και η Ισπανία με 28,1 δισ. Τα συγκεκριμένα έσοδα των πέντε χωρών από τους επικεφαλής των κυβερνήσεων θεωρούνται μεγάλα και υπολογίσιμα και αυτός είναι ένας από τους λόγους (πέρα της περιβαλλοντικής συνείδησης) που στηρίζουν έμπρακτα τις πωλήσεις των αυτοκινήτων.

Το ελληνικό Δημόσιο μετά τη διαρκή άνοδο των πωλήσεων, το 2018 κατάφερε να βάλει στα ταμεία του 5,7 δισ. ευρώ, ενώ το 2019 αυτό το ποσό αναμένεται να είναι αυξημένο, καθώς οι πωλήσεις των αυτοκινήτων αναμένεται να κυμανθούν περαιτέρω ανοδικά σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Σημαντικό ρόλο παίζει ο συντελεστής φορολογίας της κάθε χώρας. Στην Ελλάδα εδώ και χρόνια είναι 24% και μπορεί να θεωρηθεί ότι η χώρα μας βρίσκεται στο πρώτο γκρουπ των ευρωπαϊκών χωρών που έχουν υψηλό συντελεστή φορολογίας. Το μεγαλύτερο συντελεστή στην Ευρώπη έχουν η Ουγγαρία με 27% και ακολουθούν η Κροατία, η Δανία και η Σουηδία με 25%. Στο ίδιο επίπεδο με την Ελλάδα βρίσκεται μόνο η Φιλανδία, ενώ στο 23% βρίσκονται η Ιρλανδία, η Πορτογαλία και η Πολωνία.

Αντίθετα χαμηλό συντελεστή φορολογίας έχει το Λουξεμβούργο με 17% και η Μάλτα με 18%. Η Γερμανία που αποκαλείται έχει συντελεστή 19%, ενώ υψηλότερα βρίσκονται η Γαλλία (20%), η Ισπανία (21%) και η Ιταλία (22%) που είναι σημαντικοί «παίκτες» στο χάρτη των πωλήσεων αυτοκινήτων εντός Ευρωζώνης.