Φουλάρει μηχανές το Υπ. Παιδείας, ετοιμάζει Στρατηγική για την επόμενη τριετία

Πέρασαν σχεδόν έξι μήνες, από την ημέρα που ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι επρόκειτο να καταθέσει ενώπιον της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής, Εθνικό Σχέδιο που θα αφορά την εκπαίδευση και όπως όλα δείχνουν τα πράγματα έχουν αρχίσει να τροχιοδρομούνται. Ο Πρόδρομος Προδρόμου έχει διαμορφώσει μία βεβαρημένη ατζέντα για το φετινό καλοκαίρι, αφού εκτός από τις εξετάσεις τετραμήνων, στα σχέδια του έχει βάλει και την προώθηση της στρατηγικής που έχει ετοιμάσει για την παιδεία για την επόμενη τριετία.

Ο υπουργός Παιδείας είχε αποδεχτεί την πρόταση του προέδρου της Επιτροπής Παιδείας, Παύλου Μυλωνά, όσον αφορά στην δημιουργία ενός Εθνικού Σχεδίου για την εκπαίδευση, το οποίο θα περιελάβανε όλα τα φάσματα της εκπαίδευσης, ωστόσο λόγω της επερχόμενης λήξης της θητείας της Κυβέρνησης Αναστασιάδη, ο κ. Προδρόμου αποφάσισε να προχωρήσει με διαφορετική προσέγγιση.

Ουσιαστικά, ο Πρόδρομος Προδρόμου έχει υιοθετήσει την φιλοσοφία του Εθνικού Σχεδίου Παιδείας, που θέλει να προωθήσει ο Παύλος Μυλωνάς, ωστόσο ετοίμασε μία Στρατηγική για τον τομέα της παιδείας για το 2022-2025.

«Ο Πρόδρομος Προδρόμου υιοθέτησε ένα μέρος των προτάσεων και έχει κάνει μία στρατηγική του 2022-2025. Περιλαμβάνει μερικά πράγματα από το συνολικό. Είναι πολύ λίγα μπροστά στο Εθνικό Σχέδιο Παιδείας, αλλά είναι ένα καλό πλαίσιο στο οποίο μπορούμε να βασιστούμε. Λόγω της πανδημίας, των τετραμήνων και τα προβλήματα όλα αυτά, καθυστέρησε το εγχείρημα. Στη στρατηγική περιλαμβάνονται αρκετές ιδέες. Κάποιες είναι καλές, κάποιες άλλες χρειάζονται πολλή δουλειά, αλλά είναι ένα μέρος του Εθνικού Σχεδίου Παιδείας. Μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε, να ετοιμάσουμε το πλαίσιο, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα η νέα κυβέρνηση και ο νέος υπουργός να δουλέψουν σε αυτό. Περιμένουμε τις πρωτοβουλίες του το καλοκαίρι, επειδή μας είχε ενημερώσει πως θα τα ετοιμάσει. Δεν υιοθετεί το Εθνικό Σχέδιο Παιδείας, τη λογική να ξεκινήσουμε από το μηδέν και να πάμε μέχρι το τέλος», εξήγησε στον REPORTER ο βουλευτής του Δημοκρατικού Κόμματος, Παύλος Μυλωνάς.

Οι προτάσεις που έχει υιοθετήσει ο Πρόδρομος Προδρόμου

Η στρατηγική που έχει ετοιμάσει ο υπουργός Παιδείας, όπως εξήγησε ο κ. Μυλωνάς, περιστρέφεται γύρω από τρεις άξονες και αφορούν προτάσεις που ο ίδιος είχε καταθέσει. Τα αναλυτικά προγράμματα, τα ωρολόγια προγράμματα και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Στον πρώτο άξονα, περιλαμβάνονται προτάσεις που είχε ετοιμάσει ο βουλευτής για την ειδική εκπαίδευση, αλλά και την προδημοτική, καθώς επίσης και για τα ολοήμερα σχολεία.

«Τα ολοήμερα σχολεία είναι κάτι που είχε αναφέρει και ο κ. Αβέρωφ Νεοφύτου στις προεκλογικές του εξαγγελίες και είναι μία πολύ σωστή πρόταση. Με τα ολοήμερα σχολεία, τα παιδιά δεν θα πηγαίνουν φροντιστήρια και δεν θα τα χρειάζονται κιόλας. Θα σχολάνουν στις 1:30 και ακολούθως θα κάνουν κάποιες ώρες φροντιστήρια στο σχολείο τους».

Όσον αφορά στον δεύτερο άξονα, που είναι τα ωρολόγια προγράμματα, η πρόταση που έχει υιοθετήσει το Υπουργείο Παιδείας, στοχεύει στην βελτίωση της εκπαίδευσης που λαμβάνουν τα πρωινά οι μαθητές, αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κατά την μεταφορά τους στις σχολικές τους μονάδες.

«Αντί τα παιδιά να πηγαίνουν σχολείο στις 7:30 και να χάνουν δύο ώρες, επειδή τα παιδιά δεν είναι παραγωγικά. Στα ιδιωτικά σχολεία ξεκινούν 8:30 ή 9:00 και τελειώνουν στις 3:00. Αυτό το πράγμα έχουν και οικονομική πτυχή. Η μεγάλη κίνηση είναι επειδή υπάρχουν μέσα στους δρόμους ιδιωτικοί υπάλληλοι, δημόσιοι υπάλληλοι, γονείς, γιαγιάδες και παππούδες που παίρνουν τα παιδιά στο σχολείο. Αυτό κοστίζει εκατομμύρια στην κυβέρνηση για το θέμα. Υιοθετήθηκε και αυτή η προσέγγιση, όμως έχουμε αντιδράσεις από τους συντεχνιακούς. Υπάρχουν αυτοί που λένε πάνε στις 7:30, κάνουν τη δουλειά τους και σχολάνε η ώρα 1:30 και έχουν την υπόλοιπη μέρα κενή. Όμως, πληρώνονται και δεν έχουν παραγωγή. Αν χρειαστεί να πάμε 8:00-8:30 θα πρέπει να γίνει».

Επιμένει στη δημιουργία ενός Εθνικού Σχεδίου Παιδείας

Και μπορεί ο υπουργός Παιδείας να ετοίμασε αυτή την στρατηγική, για την επόμενη τριετία, ωστόσο ο κ. Μυλωνάς δεν θα σταματήσει τις προσπάθειες για προώθηση και δημιουργία ενός ολοκληρωμένου Εθνικού Σχεδίου Παιδείας.

«Εγώ θα επιμένω και θα απευθυνθώ και στο νέο Πρόεδρο και στο νέο υπουργό, όταν γίνουν οι Προεδρικές. Δεν υπάρχει άλλη λύση. Θα επιμένω μέχρι να καταλήξουμε. Δίνουμε 1,3 δις για την παιδεία και δεν ξέρουμε που πηγαίνουν αυτά τα λεφτά. Κάτι δεν πάει σωστά. Οι μαθητές είναι αναλφάβητοι. Πάνε Γυμνάσιο και Λύκειο και δεν γνωρίζουν τα στοιχειώδη ελληνικά».

Ουσιαστικά, με την δημιουργία του Εθνικού Σχεδίου Παιδείας, ο πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας, θέλει να δώσει απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα, όπως:

-Τι πολιτική υπάρχει για τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία; Υπάρχουν σχολεία κατά τόπους, στα οποία πηγαίνουν τα παιδιά, μαθαίνουν ελληνικά και μετά μπαίνουν στην ενιαία εκπαίδευση;

-Τι γίνεται με την ειδική εκπαίδευση; Είναι για όλα τα παιδιά ή όχι;

-Τα άτομα που είναι 18, 19, 20 που είναι; Τι γίνεται γι’ αυτά τα παιδιά;

«Αυτή τη στιγμή, τα παιδιά είναι στις στέγες, οι οποίες καλύπτουν δέκα και δεκαπέντε παιδιά μόνο, στο σύνολο των 200 που μπορεί να υπάρχουν. Τι θα γίνουν αυτά τα παιδιά όταν πεθάνουν οι γονείς τους; Αυτά όλα τα κεφάλαια πρέπει να τα συζητήσουμε σοβαρά, να ξεκινήσουμε από το μηδέν και να προχωρήσουμε».

Ο κ. Μυλωνάς ξεκαθάρισε πως η Κύπρος δεν θα προχωρήσει στη δημιουργία ενός καινοτόμου εγχειρήματος, χωρίς να υπάρχει σε άλλες χώρες. Αντίθετα, θα μπορεί να πάρει παραδείγματα από χώρες, στις οποίες ήδη εφαρμόζεται κάτι αντίστοιχο. «Δεν θα ανακαλύψουμε εμείς τον τροχό. Υπάρχουν χώρες, όπως η Γερμανία, η Φιλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο που το έχουν κάνει. Δεν θα το αντιγράψουμε αλλά μπορούμε να τα δούμε. Εγώ θέλω ο νέος υπουργός Παιδείας να το ενστερνιστεί, να ξεκινήσουμε από την αρχή για να πετύχουμε κάτι. Θα πάρουμε στοιχεία από τις άλλες χώρες και θα τα προσαρμόσουμε στην κυπριακή πραγματικότητα».

πηγή: Reporter