Γ.Γεωργίου: Αλχημείες και ωραιοποιήσεις στην εκπαίδευση​

Το εκπαιδευτικό σύστημα και τον τρόπο, με τον οποίο το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού δρα, απασχόλησαν το βουλευτή του ΑΚΕΛ Λάρνακας, κ.Γεώργιο Γεωργίου, ο οποίος έκανε λόγο για ”αλχημείες και ωραιοποιήσεις”.

Ακολουθεί η δήλωση του Γεώργιου Γεωργίου:

”Η κυβέρνηση φεύγει. Ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, εν είδει απολογισμού του εκπαιδευτικού έργου της, προέβη σε μια ωραιοποίηση των αλλαγών, που έγιναν στα σχολεία. Αλλαγές έγιναν. Στην κατεύθυνση όμως, μιας βίαιης αντιμεταρρύθμισης. Χωρίς όραμα για ένα ανθρώπινο και δημοκρατικό σχολείο, με απουσία κοινωνικού διαλόγου, και με εισαγωγή αλλαγών χωρίς προγραμματισμό.

Οι αλλαγές που έγιναν στο χώρο της παιδείας και η γενικότερη προσέγγιση της κυβέρνησης ΔΗΣΥ- Νίκου Αναστασιάδη συνοδεύονται από:

  • Σκάνδαλα (Αριστοτέλης, καλπονοθεία στις μαθητικές εκλογές, αποσπάσεις χωρίς διαφανείς διαδικασίες)
  • Προχειρότητα και οπισθοδρόμηση (εξετάσεις ανά τετράμηνο, νέα ωρολόγια και νέα αναλυτικά προγράμματα, νέο σύστημα διορισμών, 30μηνοι εκπαιδευτικοί, κατάργηση του ΙΔΑΒΕΠ).
  • Αυταρχισμό και συντηρητικό πνεύμα (επισκέψεις στο μνημείο του Γρίβα, διαγραφή πραξικοπήματος από τους στόχους της σχολικής χρονιάς).
  • Αναξιοκρατία και διακρίσεις σε βάρος των φτωχότερων στρωμάτων του λαού μας (κατάργηση προγραμμάτων αλφαβητισμού, Ειδική Εκπαίδευση, Εσπερινά Σχολεία).
  • Επίθεση κατά του φοιτητικού κινήματος (δραστική μείωση του κονδυλιού για τη φοιτητική μέριμνα).

Οι αλλαγές δεν οδήγησαν στη διαμόρφωση ενός σχολείου της χαράς, της γνώσης και της δημιουργίας. Αύξησαν την παραπαιδεία, το μαθησιακό άγχος, περιθωριοποίησαν χιλιάδες νέους εκπαιδευτικούς.

Τελικά οι κυβερνώντες δεν διαμόρφωσαν ένα ποιοτικό και υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικό σύστημα, που να λειτουργεί ως δύναμη ανάπτυξης, καλλιέργειας δημοκρατικής κουλτούρας, ευημερίας και κοινωνικής δικαιοσύνης.

Επιπλέον, υπέσκαψαν τον πολιτισμό και απαξίωσαν τους ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών, αποδίδοντας σε λίγους ελάχιστα ψίχουλα από τα ΕΕΕ.

Η κυβέρνηση παρά τις επικοινωνιακές και ωραιοποιημένες προσεγγίσεις της στα θέματα της παιδείας και του πολιτισμού παίρνει απροβίβαστο.”