Η Ασφαλιστική Βιομηχανία χρειάζεται «βροχοποιούς»;

Τα άρθρα μας φαίνεται να έχουν φέρει θετικά αποτελέσματα στο κοινό, κάτι το οποίο ήταν και το ζητούμενο, αφού δεκάδες συμπολίτες μας – ασφαλισμένοι- επικοινώνησαν μαζί μας αναφέροντας μας τις συγκλονίστηκες τους εμπειρίες που βίωσαν και βιώνουν ως θύματα ατυχημάτων, επί το πλείστον τροχαίων και εργατικών και οι οποίοι τραυματίστηκαν σοβαρά και απαίτησαν αποζημιώσεις από ασφαλιστικές εταιρείες. 

Οι ιστορίες τους έχουν πάντοτε ως κοινό πρωταγωνιστή κάποια ασφαλιστική εταιρεία η οποία συνήθως τους απορρίπτει την απαίτηση τους, προβάλλοντας κάθε φορά παράλογους ισχυρισμούς, αμφισβητώντας ακόμα και τα αδιαμφισβήτητα. Στις πλείστες των περιπτώσεων δε, τους ξεγελά παραπλανώντας τους για το ποσό αποζημίωσης εξασφαλίζοντας δολίως την υπογραφή τους σε απαλλαγή.

Οι ιστορίες και οι κακές εμπειρίες είναι μεγάλες σε αριθμό και με παρόμοια γεγονότα τα οποία δείχνουν ότι πλέον δεν μιλούμε για μεμονωμένα περιστατικά αλλά για καθημερινό φαινόμενο. Διαφαίνεται επίσης, με ελάχιστες εξαιρέσεις, να έχει γίνει πλέον τακτική και πρακτική των ασφαλιστικών εταιρειών η απόρριψη κάλυψης απαιτήσεων ως μια προσπάθεια τους να «εκβιάσουν» τα θύματα ατυχημάτων να δεχτούν πολύ λιγότερα ως αποζημίωση.

Διερωτόμαστε, ποιος άλλωστε σοβαρά τραυματίας θα μπορέσει να αντέξει οικονομικά και ψυχικά ένα πολύχρονο αγώνα αντιπαράθεσης με τις ασφαλιστικές εταιρείες;

Αυτό το σαθρό σύστημα που δυστυχώς λειτουργεί εις βάρος όλων μας, εμπεδώθηκε με τις ευλογίες της Εφόρου Ασφαλίσεων κ. Βικτώριας Νάταρ, η οποία υποτίθεται έχει υποχρέωση να εποπτεύει τη λειτουργία των ασφαλιστικών επιχειρήσεων προς το συμφέρον των ασφαλισμένων και των δικαιούχων και να μεριμνά για να αποφευχθεί ή να εξαλειφθεί κάθε ανωμαλία που τυχόν θα έθιγε τα συμφέροντα των ασφαλισμένων.

Kυρία Βικτώρια Νάταρ, Έφορε Ασφαλίσεων, αναλάβετε επιτέλους τις ευθύνες σας. Κάντε απλά τη δουλειά σας…

Η κατάσταση που επικρατεί, γενικά μιλώντας με την πληρωμή αποζημιώσεων από τις ασφαλιστικές εταιρίες, είναι επιεικώς απαράδεκτη, άδικη και παράνομη πολλές φορές.

Με 90.000+ μισθό τον χρόνο, που σας πληρώνουν οι φορολογούμενοι πολίτες, έχουν το δικαίωμα να απαιτούν την άμεση παρέμβασή σας στην συγκεκριμένη αδικία εις βάρος των ασφαλισμένων.

Και εάν διερωτάστε από πού προκύπτει η λέξη «ΒΡΟΧΟΠΟΙΟΣ», στα αγγλικά “RAINMAKER”, ερμηνεύεται για αυτούς που έχουν την ικανότητα να παράγουν ραγδαία εισοδήματα για τις επιχειρήσεις τους συνήθως από την προσέλκυση πελατών, όπως γίνεται άλλωστε με τις ασφαλιστικές εταιρείες από την προσέλευση νέων πελατών – ασφαλισμένων.

Καθημερινά βλέπουμε και ακούμε διαφημίσεις ασφαλιστικών εταιρειών που καυχώνται για τις επιτυχίες τους και μόνο, για την αύξηση του χαρτοφυλακίου τους και στην ραγδαία ανάπτυξη των εσόδων τους, χωρίς να ενημερώνουν για τις εκκρεμούσες απαιτήσεις τους και για το πώς ικανοποιούν αυτές.

Η απάντηση στο ερώτημα που θέτουμε στον τίτλο είναι σίγουρα αρνητική. Ο απλός κόσμος έχει την κρίση και μπορεί να αντιληφθεί ότι η αξιοπιστία μιας ασφαλιστικής εταιρείας εξαρτάται από την συνέπεια και την ταχύτητα στην εξυπηρέτηση των εναντίων της απαιτήσεων (Claims). Δυστυχώς, με τέτοιο σαθρό σύστημα δεν αναμένονται αλλαγές και πρέπει να επιζητήσουμε άλλους πιο πρακτικούς και δραστικούς τρόπους.

Στο εξωτερικό όπου οι συνθήκες είναι πολύ καλύτερες και με αναπτυγμένη την ασφαλιστική βιομηχανία, έχουν δημιουργηθεί και λειτουργούν με μεγάλη επιτυχία προς όφελος των ασφαλισμένων και θυμάτων ατυχημάτων, εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων γνωστές ως claims management. Αυτές οι εταιρείες, συνήθως χωρίς καμία πληρωμή και χωρίς πραγματικό κόστος για τους ασφαλισμένους (έγινε γνωστό ως no win – no fee), προσφέρουν πραγματική βοήθεια στα θύματα ατυχημάτων. Οι Τραυματίες είναι ευάλωτοι σωματικά, οικονομικά και ψυχολογικά και χρειάζονται ουσιαστική βοήθεια και καθοδήγηση και μάλιστα χωρίς οποιοδήποτε ρίσκο. Αυτή η βοήθεια μπορεί να δοθεί μόνο από αυτούς που μπορούν να προσφέρουν με ταχύτητα, συνέπεια, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα, δίκαιη καταβολή αποζημίωσης προς όφελος τους και μάλιστα χωρίς πραγματικό κόστος για αυτούς.

Τέτοιες εταιρείες φαίνεται ότι άρχισαν δειλά – δειλά να δημιουργούνται και στην Κύπρο.

Οφείλουμε λοιπόν να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους και να καυτηριάζουμε τα κακώς έχοντα στην ασφαλιστική βιομηχανία.

Παράλληλα οφείλουμε να επιζητούμε την εξυγίανση της και πιστεύουμε ότι καθοριστικό ρόλο μπορεί να διαδραματίσουν οι εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων οι οποίες λειτουργούν προς το συμφέρον των ασφαλισμένων.

Αυτό άλλωστε γίνεται με μεγάλη επιτυχία στο εξωτερικό εδώ και χρόνια…